Print screen ? ? ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 08-02-05 09:09

På nogle hjemmesider (bl.a. min drømmebil Packard) kan billederne ikke
downloades. I windows kan man ofte få dem alligevel ved at

Fra : Michael Holm

Dato : 08-02-05 10:13

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> På nogle hjemmesider (bl.a. min drømmebil Packard) kan billederne ikke
> downloades. I windows kan man ofte få dem alligevel ved at
prøv at sende linket til den side med billedet, det må kunne lade sig
gøre :)
Hvis du vil tage et skærmbillede, så er genvejen:
æble shift 4
derefter kan du trække en firkant om det du vil tage billlede af.

æble shift 3
tager billede af hele skærmen

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Erling Hansen

Dato : 08-02-05 10:23

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> æble shift 4
> derefter kan du trække en firkant om det du vil tage billlede af.

Tak for hjælpen - den kom jeg meget pænt i tanker om - den virkede bare
ikke, fordi billedet er (vist nok) i PDF - og det vil ikke rigtig lukke
op i Photoshop. Jeg har prøvet at maile dem til min Win-maskine - og der
fik jeg noget ud af det - bare ikke så godt.
men tak for hjælpen

Mvh
Erling

Fra : Terje Rydland

Dato : 08-02-05 10:50

> [...]

> Tak for hjælpen - den kom jeg meget pænt i tanker om - den virkede bare
> ikke, fordi billedet er (vist nok) i PDF - og det vil ikke rigtig lukke

Åpne pdf-ene i Preview og eksporter til jpeg eller noe annet.

Terje

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-02-05 10:21

Erling Hansen wrote:
> På nogle hjemmesider (bl.a. min drømmebil Packard) kan billederne ikke
> downloades. I windows kan man ofte få dem alligevel ved at

Hmmm, nu ved jeg ikke lige hvad det er for en side du refererer til, en
URL (webadresse) havde været en stor hjælp for at løse dit problem.

De fleste sider kan du tage et screenshot af ved at vælge ÆBLE + SHIFT +
3 eller ÆBLE + SHIFT + 4 eller ÆBLE + SHIFT + 4 + SPACE

På denne måde gemmes billederne på skrivebordet som en .pdf file.
Denne kan du nu åbne i Preview og eksportere i flere formater !