Skype styrer (alt) for vildt
Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 06-02-05 17:38

hej på listen

Jeg installerede ip-telefoni-programmet Skype på min G4-OS10.37-mac for en
god måneds tid siden - og det styrer bare for vildt.

På tværs af platforme, med indbygget messenger, effektive globale
opslagslister osv. - kvit-og-frit-gratis til andre Skypebrugere i hele
verden og til 12 øre i minuttet til fastnettelefoner i hele den "vestlige"
verden. De 25 euro, jeg indbetalte for en måned siden, er simpelthen ikke
til at få snakket op, selv om jeg har langsnakkende familie i både USA og
Tyskland. Lydkvaliteten er helt i top, og det der med at det ikke er helt
så stabilt som via almindelige telefoner har jeg i hvert fald ikke oplevet.

Det er slet og ret genialt. Kik selv på:

http://www.skype.com/

Men men men, en enkelt lille og måske banal ting generer mig. Og der er
måske andre Skype-brugere, der har et tip....

Selv om jeg har bedt Skype om at lade være (i indstillingerne), så
insisterer den på at åbne sig automatisk, når jeg logger på min mac. Det
er lidt irriterende, hvis man bare lige skal ind og tjekke mailen.

Nogen bud på, hvorfor Skype gør det - eller er det noget min mac finder
på????

mvh
peter

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-02-05 19:36

"Peter Bjørn Thomsen /MH" skrev 06.02.2005 17:38:

> [...]
> så stabilt som via almindelige telefoner har jeg i hvert fald ikke oplevet.

Personligt synes jeg Skype er overvurderet. Bevares - det er smart - men
ikke problemfrit. Jeg har selv haft det installeret siden den første beta
blev lagt ud på deres hjemmeside. Jeg brugte det også under et længere
ophold i Polen, men droppede det igen.

Lydkvaliteten er god, men jeg oplever ofte forsinkelse, hvilket er meget
forstyrrende, når man skal tale sammen. Nogle af betaversionerne havde store
stabilitetsproblemer og kunne ofte ikke ringe op. Det er naturligvis blevet
bedre i den sidste version, men det sker stadig, at man ikke kan ringe op.

Endelig kommer, at jeg har oplevet Skype ofte bruger ekstremt meget
processorkraft, når man taler sammen. Tit drøner den op på 100%. Det sker fx
ikke i iChat.

> Selv om jeg har bedt Skype om at lade være (i indstillingerne), så
> insisterer den på at åbne sig automatisk, når jeg logger på min mac. Det
> er lidt irriterende, hvis man bare lige skal ind og tjekke mailen.

Mon ikke den har lagt sig ind i startemner i Systemindstillinger -> Konti ->
[Bruger] -> Startemner?

--
/kristian
@warszawa

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-02-05 19:32

Peter Bjørn Thomsen /MH <pbt@lynxmedia.dk> wrote:

> [...]
> er lidt irriterende, hvis man bare lige skal ind og tjekke mailen.
>
> Nogen bud på, hvorfor Skype gør det - eller er det noget min mac finder

Hvis Skype ikke kan slå det fra, så kan du manuelt fjerne henvisingen
til Skype under Systemindstillinger -> Konti -> Startemner.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-05 20:22

In article <fc.0073fb6b06c08b960073fb6b06c08b96.6c08c73@net.dialog.dk>, Peter Bjørn Thomsen /MH wrote:
> hej på listen
>
> Jeg installerede ip-telefoni-programmet Skype på min G4-OS10.37-mac for en
> god måneds tid siden - og det styrer bare for vildt.

Ja, der er lige nogle småproblemer: De forsøger at stjæle din
båndbredde om muligt. Hvis du sætter den på en åben linier, så
har du ikke megen båndbredde tilbage. Den bruges fordi du deltager
i oversigten over hvem der er online, samt får andre samtaler ind
og vende over din linie.

> [...]
> så stabilt som via almindelige telefoner har jeg i hvert fald ikke oplevet.
>
> Det er slet og ret genialt. Kik selv på:

Ikke helt. SIP IP-telefoni (Musimi / Telefin / GoIP / Redspot m.m.)
anvender en åben standard, og kan anvendes med computeren slukket.
Jeg har brugt det et halvt år, og min far er også ved at smide TDC
ud.

En adapter til dine gamle telefoner er og bliver smartere.

Fra : Sebastian

Dato : 06-02-05 21:34

> [...]

> insisterer den på at åbne sig automatisk, når jeg logger på min mac. Det
> er lidt irriterende, hvis man bare lige skal ind og tjekke mailen.
Sæt ikke hak i Skype indstillinger.
Fjern den fra "sta i system preferences-system-accounts-startup items

> Nogen bud på, hvorfor Skype gør det - eller er det noget min mac finder
> på????
et alias i startup items folder?

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 08-02-05 18:22

hej igen

Tak for gode svar på mit Skype-problem.

Jeg prøver i systemindstillingerne....

mvh
peter

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> on søndag 6. februar 2005 at 19:32 +0100
wrote:

> [...]
>René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk
>PowerMac G4 Dual 867 MHz Verax | iBook G4 12" 1 GHz Combo/AE/BT

Peter Bjørn Thomsen,
Projektleder og redaktør
Lynx Media A/S
Guldbergsgade 29 E, 1. sal