Fjerne Classic i OS X
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-05 02:18

Hej

Hvordan får jeg fjernet de sidste rester af Classic under OS X?

Da jeg formatterede den hdd, som OS X er installeret på undlod jeg med
vilje at installere driver til OS 9. Men Classic optræder stadig i
System Preferences og engang, jeg kom til at klikke på en pre-OS X fil
på en CD forsøgte systemet at køre OS 9 (Classic).

Findes der ikke en måde at få en "ren" OS X installation på sin maskine?

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-02-05 06:41

In dk.edb.mac, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> [...]
> System Preferences og engang, jeg kom til at klikke på en pre-OS X fil
> på en CD forsøgte systemet at køre OS 9 (Classic).

Classic optræder altid i System Preferences, og OS X vil altid sende en
pre OS X fil afsted til åbning i Classic. Hvis det ikke er der får du
det at vide, hvis det er der, startes det.

> Findes der ikke en måde at få en "ren" OS X installation på sin maskine?

Ja, og du har gjort det på den rigtige måde, nemlig ved blot at
installere OS X, og ikke installere OS 9. Det er vist det reneste man
kan få.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?

Fra : Zaphod B

Dato : 09-02-05 07:41

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> Ja, og du har gjort det på den rigtige måde, nemlig ved blot at
> installere OS X, og ikke installere OS 9. Det er vist det reneste man

Se også tråden "Kan jeg smide disse emner ud fra min HD" i samme gruppe.
--
/Z