Programmer: Mail, kalender, billeder mm
Fra : RoJo

Dato : 03-02-05 21:25

Hej

Jeg har lige bestilt en Imac og skal nu til at skaffe nogle programmer.

På min Pc (møgmaskine) bruger jeg Microsoft Outlook til mail og kalender og
Outlook express til nyhedsgrupper.

Hvad skal jeg anskaffe til Mac'en? - det ku jo være rart med et program hvor
alle funktionerne er med.

Hvad med en god imageviewer? til Pc bruger jeg Acdsee, som er ret godt

Og til sidst - Avi/divx film... et program med alle codex??!

Håber i har nogle gode forslag

Mvh RoJo

Fra : Jesper

Dato : 03-02-05 22:44

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l. c o m> wrote:

> [...]
>
> På min Pc (møgmaskine) bruger jeg Microsoft Outlook til mail og kalender og

Du kan jo bruge Apple Mail til mail, iCal som kalender og som
newsprogram findes intet bedre program på nogen platform end MacSOUP,
den har jeg anvendt med stor fornøjelse siden 1996.

Hvis du vil have noget der ligner din Outlook, så skal du anskaffe
Microsoft Entourage til Mac, der er kalender, mail, news etc.

> Hvad skal jeg anskaffe til Mac'en? - det ku jo være rart med et program hvor
> alle funktionerne er med.
>
> Hvad med en god imageviewer? til Pc bruger jeg Acdsee, som er ret godt

Faktisk medfølger Billedfremviser som klarer det meste, ellers anskaf
GraphicConverter, det er et genialt sharewareprogram (¤35).

> Og til sidst - Avi/divx film... et program med alle codex??!
>
> Håber i har nogle gode forslag
>
> Mvh RoJo

QuickTime Player kan afspille næsten al divx med de rette plugins, dvs
du skal hente følgende plugins: 3ivx.com, divx.com MSMPEG-4v1 og
MSMPEG-4v2. Er der WMA lyd i, så skal du enten konvertere divx'en med
WMA til divx med MP3 lyd med MacWMAConverter. Ellers er der vlc og
mplayerX der kan afspille næsten alt hvad du smider imod dem og der
findes også en Windows Media Player 9 til MacOS X.

Du kan finde alle programmerne ved at søge på Versiontracker.com

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-05 23:42

In article <1grfiol.1483v6o1c3xhmcN%spambuster@users.toughguy.net>,
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Du kan jo bruge Apple Mail til mail, iCal som kalender og som
> newsprogram findes intet bedre program på nogen platform end MacSOUP,
> den har jeg anvendt med stor fornøjelse siden 1996.

Eller MT-Newswatcher hvis man vil lege med et online-program.

> Hvis du vil have noget der ligner din Outlook, så skal du anskaffe
> Microsoft Entourage til Mac, der er kalender, mail, news etc.

Et gratis alternativ er Thunderbird, som nu kan fås med et
kalenderplugin, der kan læse iCals .ics-filer. Det har jeg godt nok
ventet på til pc'en.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-05 12:08

In article <christian.bech-5B5418.23414703022005@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Eller MT-Newswatcher hvis man vil lege med et online-program.

Som heller ikke er shareware hvilket IMHO må være det man skal stile
efter hvis muligt. Bruger selv MT-NewsWatcher med stor fornøjelse.

MVH
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-05 16:27

In article <visit_website-CFA2E7.12075704022005@dtext.news.tele.dk>,
"Martin Johansen [6000]" <visit_website@tuxxdk.invalid> wrote:

> Som heller ikke er shareware hvilket IMHO må være det man skal stile
> efter hvis muligt. Bruger selv MT-NewsWatcher med stor fornøjelse.

Nej, det er freeware, men man må gerne give donation, hvis man er en
tilfreds bruger. Hvad er der galt i det? Hvorfor skal man stile efter
shareware.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-05 22:11

In article <news-0FD92B.16263805022005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Nej, det er freeware, men man må gerne give donation, hvis man er en
> tilfreds bruger. Hvad er der galt i det? Hvorfor skal man stile efter
> shareware.

Du har misforstået mig eller også har jeg formuleret mig forkert.

Jeg mente man skulle stille efter ikke-shareware, såsom MT-Newswatcher
fx.

MVH
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

> [...]

> Outlook express til nyhedsgrupper.
>
> Hvad skal jeg anskaffe til Mac'en? - det ku jo være rart med et program hvor

Apple Mail: email

Apple iCal: kalender

Apple iChat: instant messaging på AIM eller LAN, såvel texct, voici og
video

Apple AdressBook: Adressebog

Apple iSync: synkronisering med andre enheder.

Panic Unison: til nyhedsgrupper.

> Hvad med en god imageviewer? til Pc bruger jeg Acdsee, som er ret godt

Apple Preview: til alle former for billeder og PDF'er (inkl realtime
søgefunktion).
Til katalogisering, indhentning af billeder fra dit kamera, udskrivning
og export bruger du Apples iPhoto. v.5 af denne indholder osse en rigtig
god og ikke mindst _intuitiv_ editor.

> Og til sidst - Avi/divx film... et program med alle codex??!

Apple Quicktimeplayer: hent divxx, 3ivx, AC3 og XDIV codecs.

> Håber i har nogle gode forslag

Som du kan se følger næsten alt med til OSX, 3.parts codecs skal du dog
hente og installere.
Det eneste der som sådan mangler er newsreaderen. Den er shareware så du
kan prøve den en tid før du beslutter dig for at smidde de ca 25$ efter
den. Alternativer er Thunderbird, MT-newswatcher der begge er gratis,
men jeg vil tro at du hurtigst vil finde dig til rette med Unison.
envidere er den velintegrere med Apples programmer.

Hvis du vil se film i fuldskærm skal du investere i QuickTime pro, hvis
ikke du vil flikke et Applescripot sammen.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT