Hurtigt brugerskift og åbne programmer
Fra : Henrik Münster

Dato : 02-02-05 20:21

Da Mac OS X 10.3 blev udgivet, og muligheden for "Hurtigt brugerskift"
blev indført, læste jeg en anmeldelse. Jeg har glemt hvor. Der stod, at
visse programme incl. nogle af Apples egne ikke er glade for at være
åbne hos to brugere på én gang. Siden har jeg været lidt bange for at
have f.eks. Mail åben hos to brugere på en gang. Er det bare mig, der er
hypokonder, eller er der noget om det? Har andre problemer, eller
fungerer det bare?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-02-05 20:50

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> [...]
> have f.eks. Mail åben hos to brugere på en gang. Er det bare mig, der er
> hypokonder, eller er der noget om det? Har andre problemer, eller

Ingen problemer for os her i huset med de programmer vi bruger
(inkl. Apple Mail).

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Zaphod B

Dato : 02-02-05 22:14

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Ingen problemer for os her i huset med de programmer vi bruger
> (inkl. Apple Mail).

Derimot kan du oppleve at f.eks. iTunes fortsetter å spille hos brukeren
som er i bakgrunnen. Men det fungerer jo - forsåvidt. Ellers enig med
siste taler: Aldri problemer med Mail, Safari/Firefox, Office eller
andre vanlige applikasjoner.
--
/Z

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-02-05 22:53

In article <1grdpen.1nlgjq11mubhvnN%NOT.diskworld@mac.com.INVALID>,
NOT.diskworld@mac.com.INVALID (Zaphod B) wrote:

> [...]
> enig med siste taler: Aldri problemer med Mail, Safari/Firefox,
> Office eller andre vanlige applikasjoner.

Fint. Tak til jer alle. Det lader ikke til, jeg skal være bekymret.
Problemet har været stigende, nu da børnene også bruger computeren, og
da jeg for tiden bor hos mine forældre og deler computer med min mor.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 03-02-05 00:14

Henrik Münster wrote:

> Fint. Tak til jer alle. Det lader ikke til, jeg skal være bekymret.
> Problemet har været stigende, nu da børnene også bruger computeren, og
> da jeg for tiden bor hos mine forældre og deler computer med min mor.

Det er nok mere moren som er en trussel.

--Martin

Fra : Zaphod B

Dato : 03-02-05 07:12

> Fint. Tak til jer alle. Det lader ikke til, jeg skal være bekymret.
> Problemet har været stigende, nu da børnene også bruger computeren, og
> da jeg for tiden bor hos mine forældre og deler computer med min mor.

Jeg hadde syv brukerkonti på min Cube inntil nylig; en for hver av fem
familiemedlemmer, en ekstra admin-konto og en gjestekonto. Som regel var
i alle fall fire aktive. Det eneste "prooblemet" vi hadde innimellom var
akkurat det med iTunes. Go ahead. (Og husk at det finnes en mappe som
heter "/Brugere/Delt" for utveksling av data, og hvor man også enkelt
kan legge f.eks. delt iTunes-bibliotek dersom man setter de enkeltes
iTunes-innstillinger til det.)
--
/Z

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-02-05 14:53

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> [...]
> heter "/Brugere/Delt" for utveksling av data, og hvor man også enkelt
> kan legge f.eks. delt iTunes-bibliotek dersom man setter de enkeltes
To kommentarer:
1. På udenlandsk hedder den /Users/Shared/
2. Det passer (SVJV) ikke helt med delt iTunes-bibliotek; du kan lægge
musikfilerne i den delte mappe, men biblioteksfilen vil netop ikke blive
automatisk opdateret hos alle brugerne - du skal stadig for hver enkelt
vælge "Føj til bibliotek"

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 02-02-05 22:14

Henrik Münster wrote:

> [...]
> have f.eks. Mail åben hos to brugere på en gang. Er det bare mig, der er
> hypokonder, eller er der noget om det? Har andre problemer, eller

Til at begynde med var iTunes indstillet sådan at kun en enkelt bruger
kunne benytte det af gangen. Det viste sig at man ved at pille i
indstillingerne kunne få det til at køre hos flere brugere ad gangen.

iTunes kører helt fint videre når man skifter bruger. Prøv f.eks at
sætte det til at spille og skift så

Det eneste program jeg kender til der !virkelig! specifikt nægter at
køre i flere versioner er NetClipperII, men det er udelukkende fordi du
prøver at køre den samme server 2 gange på den samme port.

WMP stopper når man skifter bruger

Ellers har jeg ingen som helst problemer med at have alt muligt kørende
ved brugerskift

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-02-05 14:53

> [...]
> have f.eks. Mail åben hos to brugere på en gang. Er det bare mig, der er
> hypokonder, eller er der noget om det? Har andre problemer, eller
Jeg testede det med Excel, hvor to brugere havde den samme fil åben:
Naturligvis fik jeg ikke lov at gemme filen. Men jeg havde forventet en
dialog allerede ved åbning, om at filen er i brug og åbnes som
read-only; ligesom det sker hvis to brugere åbner en fil på et
netværksdrev.