Trådløst netværk - rækkevide?
Fra : kaddier

Dato : 01-02-05 09:10

Jeg har problemer med at få et trådløst netværk til at gå igennem loftet
til først sal. Jeg havde en Linksys, men måtte give den tilbage fordi
det ikke fungerede. Mit spørgsmål er nu: normalt sender de jo med 2dBi.
Netgear har et accespoint som sender med 5dBi, FWG114P. Er der større
mulighed for at det fungere? - eller hvad kan jeg gøre??

Hilsen Per

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-02-05 18:58

In article <1grarec.1qmexr21yjtfg8N%113@andersen.cc>, kaddier wrote:
> [...]
> Netgear har et accespoint som sender med 5dBi, FWG114P. Er der større
> mulighed for at det fungere? - eller hvad kan jeg gøre??

Vælg en frekvens der ikke bruges af naboen. Den skal ligge 3-4 kanaler
ved siden af de andre der bruges i området.

En Linksys WRT54G med en af de mange hackede firmwares kan køre
254mW mod de normale 24mW - men det kræver dog køling.

Det er også muligt at der er noget i gulvet som er svært at trænge igennem.

En anden ting i ligningen er også netkortet. Hvis basestationen sender
kraftigt så kan computeren se den, men det er ikke nødvendigvis det
samme i den anden retning.

Fra : kaddier

Dato : 02-02-05 10:28

Hej Povl,

> Vælg en frekvens der ikke bruges af naboen. Den skal ligge 3-4 kanaler
> ved siden af de andre der bruges i området.

Det lyder fornuftigt. Jeg tjekker det!

> En Linksys WRT54G med en af de mange hackede firmwares kan køre
> 254mW mod de normale 24mW - men det kræver dog køling.

Det jyder lidt for avanceret for mig - jeg har ikke meget forstand på
det her!

> Det er også muligt at der er noget i gulvet som er svært at trænge igennem.

Ja, hvad det kan være ved jeg ikke!

> En anden ting i ligningen er også netkortet. Hvis basestationen sender
> kraftigt så kan computeren se den, men det er ikke nødvendigvis det
> samme i den anden retning.

Jeg har en ny PB 15´ , altså med Airport karte fra Apple.
Hilsen
Per