Hvilken gratis / billig shareware web edit~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-05 20:42

Hvilken gratis / eller billig shareware editor med WYSIWYG skal
man bruge på OS X til at lave site website ?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 31-01-05 20:58

On 2005-01-31 20:42:07 +0100, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> said:

> Hvilken gratis / eller billig shareware editor med WYSIWYG skal
> man bruge på OS X til at lave site website ?

NVU <http://www.nvu.com/> eller RapidWeaver <http://www.rapidweaver.com/>

NVU er gratis, RapidWeaver koster $35.

mvh Jesper

Fra : Steen

Dato : 31-01-05 22:02

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvilken gratis / eller billig shareware editor med WYSIWYG skal
> man bruge på OS X til at lave site website ?

Hvis du bruger Mozilla som browser, skal du bare væle Composer

Fra : Tes

Dato : 31-01-05 22:16

Eller Taco HTML Edit...

Fra : Erik Richard

Dato : 01-02-05 23:14

Hej Povl

Efter min mening er PageSpinner 4.6.x noget af det bedste, men kan få.
Der er masser af templates, og så overholder det fuldt ud W3C og HTML
standarden, så det man laver i PS, altid ville kunne ses af alle andre
browsere.

Desuden kan man importere sites lavet i andre browsere og andre
webeditors - inkl. FrontPage, så man kan rette alle de brølere, der
desværre automatisk laves med et program som FrontPage.

Desuden er PageSpinners HTML del 'full editable', så du kan bygge din
website helt fra grunden udelukkende ved at skrive HTML kodning.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-02-05 22:58

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> Der er masser af templates, og så overholder det fuldt ud W3C og HTML
> standarden, så det man laver i PS, altid ville kunne ses af alle andre

Pagespinner er IKKE WYSIWYG

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-02-05 09:19

In dk.edb.mac, Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Hvilken gratis / eller billig shareware editor med WYSIWYG skal
> man bruge på OS X til at lave site website ?

SubEthaEdit er gratis, men har ikke wysiwyg som sådan, men et Web
Preview, hvor dit dokument bliver tolket af WebKit, det er fremragende
program efter min mening.

Ellers er der TextMate, som ligeså tolker dit dokument med WebKit, men
den koster $US39, men som samtidig er en meget lækker editor, og i
øvrigt udviklet af en dansker.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Disk cache (n): Pennies, nickels, dimes and quarters.