emacs på OSX
Fra : Søren

Dato : 30-01-05 21:36

Jeg har hentet emacs til OSX og ville sætte det op til at kunne skrive
de danske bogstaver æ, ø og å. Jeg ville gå ind i

options -> MULE (Multilingual Environment) -> set language environment
-> european -> latin-1

men jeg kan ikke få emacs til at reagere på det så dansk bliver det
sprog, der skal anvendes. Hvad gør I andre ? Jeg vil anvende emacs
primært til html/php og .txt filer.

Søren

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-01-05 12:29

Søren wrote:

> men jeg kan ikke få emacs til at reagere på det så dansk bliver det
> sprog, der skal anvendes. Hvad gør I andre ? Jeg vil anvende emacs
> primært til html/php og .txt filer.

Nu er det noget tid siden, jeg sidste brugte Emacs på OSX - men jeg havde
også problemer (forresten også med Pine). Såvidt jeg husker endte jeg med
at opgive den medfølgende Emacs, og løste problemet ved at installere ny
Emacs, vist nok via Fink.

Janus

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-01-05 18:43

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> Jeg har hentet emacs til OSX og ville sætte det op til at kunne skrive
> de danske bogstaver æ, ø og å. Jeg ville gå ind i

hentet? der er da allerede en emacs præinstalleret ef Apple. (hvis det
er den du bruger skulle du muligvis sætte din terminal til at bruge
ISO-latin 1 i stedet for UTF.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Søren

Dato : 31-01-05 20:02

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> hentet? der er da allerede en emacs præinstalleret ef Apple. (hvis det
> er den du bruger skulle du muligvis sætte din terminal til at bruge
> ISO-latin 1 i stedet for UTF.

Hentet fra

http://mindlube.com/products/emacs/

Jeg var ikke opmærksom på at emacs er præinstalleret af Apple. Jeg har
fra anden side også hørt at det fungere fra terminalen og ikke fra den
grafiske grænseflade. Med den præinstallerede vil jeg så gerne høre om
der findes en tutorial i brugen af det - her tænker jeg på det, som skal
ske i terminalen. Jeg har ikke så stor erfaring med terminalen men mere
med det grafiske. Jeg har kun positive erfaringer med emacs så derfor
vil jeg egentlig gerne bruge det igen.

Søren