NeXT spotting!
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-01-05 07:44

En 30 minutter film fra Steve Jobs NeXT tid, har nu fundet vej til nettet

http://www.openstep.se/jobs/

Bemærk at alle serverne er hårdt presset !

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-05 09:14

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> En 30 minutter film fra Steve Jobs NeXT tid, har nu fundet vej til nettet
>
> http://www.openstep.se/jobs/
>
> Bemærk at alle serverne er hårdt presset !

He, he.....Det er ikke NeXT Det er Mac OS X*GG*....stopforbudsskilt,
dock, systemindstillinger, tilsluttede servere, globen for netværk,
Mailkonceptet, sig det og det er der....)))

Godt fundet Henry
M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-01-05 16:49

Morten Lind wrote:

> He, he.....Det er ikke NeXT Det er Mac OS X*GG*....stopforbudsskilt,
> dock, systemindstillinger, tilsluttede servere, globen for netværk,
> Mailkonceptet, sig det og det er der....)))

Ja der er virkelig mange elementer som er de samme som i OS X. Hvis man
har kikket lidt på udviklingsværktøjet som er med i OS X, så ser man at
rigtig mange elementer er de samme som i NeXTStep.
Jeg er vildt imponeret over det som Jobs skabte med sit NeXT, 17" skærm
og 32mb grafik-ram var pænt meget i 1992. (se blot på Mac mini i dag)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-01-05 17:11

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> He, he.....Det er ikke NeXT Det er Mac OS X*GG*....stopforbudsskilt,
> dock, systemindstillinger, tilsluttede servere, globen for netværk,
> Mailkonceptet, sig det og det er der....)))

Det minder i helt utrolig grad om Mac OS X. Selv Services,
farvepaletten, Interface Builder og andre ting er næsten helt uændrede
fra dengang.

Det er også imponerende, at ting som transparens allerede var
implementeret dengang. Jeg kan huske at jeg så NeXTStep demonstreret
på en Cebit messe engang for mange år siden, og det var også vildt
imponerende.

Tænk hvis NeXT havde haft success... så tror jeg ikke at Windows havde
fået et ben til jorden og så havde vi haft meget bedre og mere
avancerede operativsystemer på vores computere... Nu er det Apple der
rykker med Mac OS X, men der har jo nærmest været en pause i
udviklingen på 5-10 år.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-01-05 23:31

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Tænk hvis NeXT havde haft success... så tror jeg ikke at Windows havde
> fået et ben til jorden og så havde vi haft meget bedre og mere
> avancerede operativsystemer på vores computere...

Og Adobe ville have haft en lige så stor en pengekiste som MS har i
dag, pga PostScriptDisplay. Quartz og PDF er smart, men PSD havde den
fordel at det kunne eksporteres som det kendes fra eks X11.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-01-05 00:04

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Og Adobe ville have haft en lige så stor en pengekiste som MS har i
> dag, pga PostScriptDisplay. Quartz og PDF er smart, men PSD havde den
> fordel at det kunne eksporteres som det kendes fra eks X11.

Det lader dog til at det også var pengene værd. Det var pænt
imponerende på den tid!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-01-05 20:16

Henry Lerche Madsen wrote:
> En 30 minutter film fra Steve Jobs NeXT tid, har nu fundet vej til nettet
>
> http://www.openstep.se/jobs/
>
> Bemærk at alle serverne er hårdt presset !

Alle serverne? Er der da ikke kun én?

Jeg tænkte på om ikke nogen af jer andre gider at lægge filen ud på
jeres hjemmeside, fordi jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden (sikkert
pga. for stor belastning)...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 30-01-05 20:33

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Alle serverne? Er der da ikke kun én?
>
> Jeg tænkte på om ikke nogen af jer andre gider at lægge filen ud på
> jeres hjemmeside, fordi jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden (sikkert
> pga. for stor belastning)...

Der er en masse links til filen på den side der linkes til, men nu kan
jeg heller ikke komme igennem.

Jeg har desværre ikke et sted jeg kan lægge den, men hvis du er
tålmodig, tror du så ikke du kommer igennem.

Her er et direkte link til filen, den fylder 34 MB:
http://homepage.mac.com/joacimmelin/jobs_NS30_demo_large.mov

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-01-05 21:13

Martin Jørgensen wrote:

> Jeg tænkte på om ikke nogen af jer andre gider at lægge filen ud på
> jeres hjemmeside, fordi jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden (sikkert
> pga. for stor belastning)...

Værsgo:
<www.ravnekrogen.dk/jobs_NS30_demo_large.mov>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-01-05 18:28

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Værsgo:
> <www.ravnekrogen.dk/jobs_NS30_demo_large.mov>

Ok, takker. Nu kom jeg ellers igennem på den anden men jeg anede jo ikke
hvor besværligt det ville være at komme ind på siden og så er det jo
lettere at nogle flinke mennesker her fungerer som mirror