Mail.app/AppleScript problem
Fra : Pernille Jensen

Dato : 28-01-05 12:15

Hej,

Jeg har forsøgt at forfatte et AppleScript, som skal flytte ny post til
en mailboks navngivet efter datoen. Det virker *næsten* som det skal, ny
post flyttes til dagens mailboks. Problemet er, at der også efterlades
en kopi i indbakken, hvilket jeg helst vil undgå.

Mit script er her:

using terms from application "Mail"
on perform mail action with messages theMessages for rule theRule
tell application "Mail"
set theMailbox to (year of (current date) as string) & ¬
"/" & (month of (current date) as string) & ¬
"/" & (day of (current date) as string)
if not (exists mailbox theMailbox) then
make new mailbox with properties {name:theMailbox}
end if
repeat with eachMessage in theMessages
move eachMessage to mailbox theMailbox
end repeat
end tell
end perform mail action with messages
end using terms from

Det aktiveres med en regel i Mail.

Jeg har også prøvet:

repeat with eachMessage in theMessages
copy eachMessage to mailbox theMailbox
delete eachMessage
end repeat

Det løser problemet med kopien i indbakken. Til gengæld slettes posten
ikke fra serveren, så den bliver bare hentet igen og igen. :\

Har nogen tilfældigvis et bud på en løsning?

- Pernille

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-01-05 17:41

Pernille Jensen <pernille@ixserve.invalid> wrote:

> Det løser problemet med kopien i indbakken. Til gengæld slettes posten
> ikke fra serveren, så den bliver bare hentet igen og igen. :\
>
> Har nogen tilfældigvis et bud på en løsning?

Kan du ikke bare lade Mail slette beskeden? Du kan jo bede dem om at
gøre det efter scriptet er kørt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Pernille Jensen

Dato : 28-01-05 18:15

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Kan du ikke bare lade Mail slette beskeden? Du kan jo bede dem om at
> gøre det efter scriptet er kørt.

Det har jeg også prøvet, men Mail flytter altid "Slet besked" øverst, så
det virker ikke. *suk*

- Pernille