Fordel ved Cube kontra Mac Mini ?
Fra : Tommy Bernholm

Dato : 27-01-05 21:58

Hej

Med fremkomsten af Mac Mini må interessen for Cube da falde temmelig meget.
Er der nogen fordele ved en Cube andet end nostalgien ?

MVH

Tommy

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-05 00:00

In article <BE1F1453.9E46%bernholm@adslhome.dk>,
Tommy Bernholm <bernholm@adslhome.dk> wrote:

> Med fremkomsten af Mac Mini må interessen for Cube da falde temmelig
> meget. Er der nogen fordele ved en Cube andet end nostalgien ?

Cube _har_ slet ikke nogen blæser. Men Mac minis blæser kører vist kun
sjældent. Cube bruger 3,5" harddisk, der er hurtigere og fås større. Den
har flere RAM-slotte, så den er billigere at putte RAM i. Grafikkortet
kan udskiftes, men udvalget er vist begrænset. Men da Cubes
grundkonstruktion er gammel og langsom, så er det vist mest nostalgi.
Men jeg er ikke Cube-ekspert. Måske kan man opgradere den så meget, at
den kan følge med.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-01-05 09:40

Henrik Münster wrote:

> [...]
> grundkonstruktion er gammel og langsom, så er det vist mest nostalgi.
> Men jeg er ikke Cube-ekspert. Måske kan man opgradere den så meget, at

Man kan opgradere en Cube til 1.4 Ghz for omtrent 3500 kr. excl. moms.
Ikke rigtig noget der kan betale sig i forhold til prisen på Mac Mini.
Mht. harddisken i Mac Mini kan man jo, hvis man har mod på det, udskifte
den til en hurtigere for omtrent 1200 kr. (Fx Hitachi 60GB 7200RPM).

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-01-05 10:35

> [...]
> grundkonstruktion er gammel og langsom, så er det vist mest nostalgi.
> Men jeg er ikke Cube-ekspert. Måske kan man opgradere den så meget, at

Der findes et dual 1.6GHz opgraderingskort til den.
Det er mere problematisk med grafikkortet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-05 21:33

> [...]
> grundkonstruktion er gammel og langsom, så er det vist mest nostalgi.
> Men jeg er ikke Cube-ekspert. Måske kan man opgradere den så meget, at

I princippet kan cuben klare et tilsvarende Radeon 8500/9000Pro
grafikkort (begrænset af 2x AGP) og et uptodate G4 kort, men det kan
slet ikke svare sig. In/out bus og memory er stadig langsommere på
Cuben. Derudoever kan man forvente at Cuben's eletronik er ved at være
slidt og kan afgå ved døden når det skal være - den har trods alt
omkring 5 år på bagen.

(En række af de CPU opgraderingskort der findes til Cuben kræver
envidere at Cuben skal overt i et større Cube kabinet så der bliver
plads til en CPU blæser, en eller flere af opgraderings producenterne
sælger dette kabinet - de er skøre de Amerikanere...)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT