Prisfald på Mac Mini udvidelser
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-01-05 00:04

Se her: http://www.spymac.com/news/index.php?contentid=1699

Bluetooth + WLAN = $30 ned
1GB RAM, $150 ned
80GB harddisk = $30 ned.
8xsuperdrive nedsat til $100 fra ???

Priserne er endnu ikke faldet i DK. Men jeg skal have checket om
det sker. Hvis det sker indenfor 14 dage, så sender Apple vel en check,
fremfor jeg skal returnere den.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-05 00:54

Povl H. Pedersen <povlhp@home.terminal.dk> wrote:

> Se her: http://www.spymac.com/news/index.php?contentid=1699
>
> Bluetooth + WLAN = $30 ned
> 1GB RAM, $150 ned
> 80GB harddisk = $30 ned.
> 8xsuperdrive nedsat til $100 fra ???

fra 130, dvs med 30$

> Priserne er endnu ikke faldet i DK. Men jeg skal have checket om
> det sker. Hvis det sker indenfor 14 dage, så sender Apple vel en check,
> fremfor jeg skal returnere den.

Ja, Hvis ikke de leverer den før en evt. dansk prisnedsættelse træder i
kraft.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-01-05 16:58

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Ja, Hvis ikke de leverer den før en evt. dansk prisnedsættelse træder i
> kraft.

Der er jo 14 dages returret ved onlinekøb...

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-01-05 17:38

In article <1gr09kd.1dvfvlo12qqvwgN%kajc@ofir.dk>, Kaj Christiansen wrote:

> Der er jo 14 dages returret ved onlinekøb...

Jeg kan se min Mac Mini med 512MB RAM + BT/AP er faldet med med + 80GB
299,00 kr. Det er ikke meget de 2x$30 = $60 er slået igennem.

Det er også slået igennem på min eksisterende ordre i systemet.

Jeg kan ikke huske hvad man skulle betale for tilkøb før.
Nu koster 40->80GB 390 kr, og BT/AP 770 kr.

Priserne kan stadig nå at rasle ned inden den shippes den 28 januar.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-05 18:57

> [...]

> Jeg kan ikke huske hvad man skulle betale for tilkøb før.
> Nu koster 40->80GB 390 kr, og BT/AP 770 kr.
disken var: 390
AP/BT var: 1069

> Priserne kan stadig nå at rasle ned inden den shippes den 28 januar.

jeg tror ikke du skal regne med yderliger nedsættelser.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-01-05 01:55

In article <1gr0f5m.1nk64vuua28hsN%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> disken var: 390
> AP/BT var: 1069

Kombinationen af AirPort og Bluetooth er også den eneste, jeg kan se,
hvor prisen er ændret. Det er i øvrigt lidt surt, for jeg har lige
bestil en Mac mini uden Bluetooth, men med AirPort. Hvis Bluetooth
kostede så lidt ekstra, ville jeg måske have overvejet det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-01-05 17:49

> [...]
> bestil en Mac mini uden Bluetooth, men med AirPort. Hvis Bluetooth
> kostede så lidt ekstra, ville jeg måske have overvejet det.

kan du ikke ændre ordren? 1GB klodsen er iøvrigt faldet markant.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-05 00:18

In article <1gr26jj.1ml4jsnfe7jh2N%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> kan du ikke ændre ordren? 1GB klodsen er iøvrigt faldet markant.

1 GB klodsen er stadig kr. 1.950,- dyrere end den 512 MB klods, jeg har
bestilt den med. Det synes jeg trods alt er en del penge i forhold til
computerens pris. Spørgsmålet er jo også, om det ikke er bedre at bruge
de penge til at skifte Mac mini ud lidt tidligere, når der engang om et
par år er kommet nye modeller. For mig er en hurtigere computer også lig
med en, der holder længere. Man skifter jo normalt sin computer, fordi
den er for langsom. Så hvis de kr. 1.950,- får den til at holde længere,
kan det være pengene værd. Men det tvivler jeg nu på. Om den så bliver
behageligere at arbejde på nu og her, er jeg heller ikke sikker på. Så
krævende ting skal den ikke lave.
Bluetooth-modulet koster derimod kun kr. 151,- mere end den
konfiguration, jeg har valgt, men AirPort. Måske skulle jeg ringe til
dem og prøve at ændre ordren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 28-01-05 09:05

In article <news-537BC5.00174928012005@news.tele.dk>,
> [...]

> den er for langsom. Så hvis de kr. 1.950,- får den til at holde længere,
> kan det være pengene værd. Men det tvivler jeg nu på.

Man skal jo også overveje om ikke en 1 GB-klods om to eller tre år er
blevet billigere end de 2000,- som den koster ekstra i dag. Jeg kan
stadig huske, at jeg betalte knap 1000,- for 2 MB RAM.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-05 10:45

Kaj Christiansen wrote:

> Der er jo 14 dages returret ved onlinekøb...

Her bør man dog være opmærksom på, at dette normalt ikke gælder for
varer der fremstilles og tilpasses specielt til dig. En Build-To-Order
Mac Mini må anses for at være en sådan vare.

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-05 16:56

In article <41f8b828$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Michael Rasmussen wrote:

> Her bør man dog være opmærksom på, at dette normalt ikke gælder for
> varer der fremstilles og tilpasses specielt til dig. En Build-To-Order
> Mac Mini må anses for at være en sådan vare.

Nej - det er den ikke. Den kombination du strikker sammen har
det et varenummer der er det samme som naboens med samme konfiguration.
Du vælger blandt en af 25.

Derudover har Dell tabt en klagesag, deres BTO er IKKE en vare
speciallavet til kunden, men en samling af standardelementer.

Så der er fuld 14 dages returret på BTO.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-05 21:32

> [...]

> speciallavet til kunden, men en samling af standardelementer.
>
> Så der er fuld 14 dages returret på BTO.

muligvis, men i USA er der eks. ikke returet på BTO varer købt i
Applestore. Spørgsmålet er om det ikke osse gælder for de BTO i den
Europæiske Applestore. Man /kan/ jo købe en standart konfiguration uden
at skulle tage stilling til konfigurationen - i modsætning til på
"Dellestoren"

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-01-05 23:08

In article <1gr2776.1ybtkf9mshj0fN%nospam@reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> Europæiske Applestore. Man /kan/ jo købe en standart konfiguration uden
> at skulle tage stilling til konfigurationen - i modsætning til på

Nej. Det er standardkomponenter, og Apple kan sælge den til den næste
kunde - Evt ved at flytte dele. Så der er fuld 14 dages returret.

Dell har også en standardkonfiguration på deres websider.

Fra : Erik Richard

Dato : 26-01-05 04:19

Hej Povl

Jeg tror, det skyldes den dundrende succes, som MacMini jo allerede er
blevet - endda langt ind i normale Wintel kredse.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-05 18:57

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Povl
>
> Jeg tror, det skyldes den dundrende succes, som MacMini jo allerede er
> blevet - endda langt ind i normale Wintel kredse.

mon ikke det skyldes fladende HW priser og/eller kritik af at
opgraderingerne udgjorde en procentvis meget høj prisforøgelse.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-01-05 20:28

Povl H. Pedersen wrote:

> Priserne er endnu ikke faldet i DK. Men jeg skal have checket om
> det sker. Hvis det sker indenfor 14 dage, så sender Apple vel en check,
> fremfor jeg skal returnere den.

Spyt du bare lidt ekstra i kassen, det har vi andre så ofte gjort !!