ADC medlemsskab fordele ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-05 16:25

Lige et par ADC spørgsmål:
Hvor mange maskiner må man installere softwaren fra Apple på ?
Må man bruge den når ens abonnement udløber ?

Hvad størrelsesorden ligger udviklerrabatten i ?

Fra : Erik Richard

Dato : 15-01-05 20:56

Hej Povl

Povl H. Pedersen wrote:
> Lige et par ADC spørgsmål:
> Hvor mange maskiner må man installere softwaren fra Apple på ?

Såvidt jeg kan læse betingelserne, er der ingen begrænsing, da det jo
kan afhænge af en bestemt type Mac, hvordan et bestemt software produkt
opfører sig i en given situation.

Fx. vil Java 1.4.x jo køre anderledes på en G5 end på en ældre iMac DV -
selv med 10.3.x installeret...

> Må man bruge den når ens abonnement udløber ?

Ja, men svjv. kan man så bare ikke få support på produktet længere. Og
man kan hgeller ikke downloade nye versioner gratis.

> Hvad størrelsesorden ligger udviklerrabatten i ?

Jeg véd ikke hvad priserne er her i landet, men i USA er rabatterne ved
køb med et fuldt medlemskab op til 50%. Dog får du alle nye systemer og
100% udviklede Apple produkter helt gratis, såsnart de udkommer i beta
og senere i retail version.

Mht. medlemsskab, så er der forskellige typer
- Gratis abonnement, kun download af software, der offentliggøres på
'Developer Sites'.
- Student, Samme som ovenfor + ca. 30-40% rabat ved køb af produkter,
der ikke omfattes af gratis abonnementet. Svjh. er prisen på denne
abonnementstype ca. 1000-1200kr. årligt.
- Full Developer abonnement, Samme som ovenstående + samtlige ægte Apple
softwareprodukter tilsendt på CD ved udgivelsen - både beta og retail
ver.. Prisen for denne abonnementstype ligger på ca. 3500kr. årligt.

Du skal dog være opmærksom på en ting, hvis du tegner det fulde
abonnement, så er du 100% omfattet af Apples betingelser for udviklere
inkl. fuldt NDA tavshedspligt.

Samtlige betingelwser og priser står på deres developer site.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-01-05 17:50

In article <41e96fbb$0$29451$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Erik Richard wrote:

> [...]
> køb med et fuldt medlemskab op til 50%. Dog får du alle nye systemer og
> 100% udviklede Apple produkter helt gratis, såsnart de udkommer i beta

Det var lige så meget hardwarerabatten jeg var interesseret i til
når jeg skal have en 12" PowerBook G5.

> Mht. medlemsskab, så er der forskellige typer
> - Gratis abonnement, kun download af software, der offentliggøres på
> 'Developer Sites'.

Der har jeg stået længe. Fink kører bedst med alle tools installeret.

> - Student, Samme som ovenfor + ca. 30-40% rabat ved køb af produkter,
> der ikke omfattes af gratis abonnementet. Svjh. er prisen på denne
> abonnementstype ca. 1000-1200kr. årligt.

Uanset hvor lærerigt det er at gå på arbejde, så er min arbejdsplads
ikke godkendt som undervisningsinstitution :(

> - Full Developer abonnement, Samme som ovenstående + samtlige ægte Apple
> softwareprodukter tilsendt på CD ved udgivelsen - både beta og retail
> ver.. Prisen for denne abonnementstype ligger på ca. 3500kr. årligt.

Denne findes i 2 udgaver, og det er $500 versionen jeg overvejer.

> Du skal dog være opmærksom på en ting, hvis du tegner det fulde
> abonnement, så er du 100% omfattet af Apples betingelser for udviklere
> inkl. fuldt NDA tavshedspligt.

Jaja, jeg har været der før. Dengang fik jeg vist noget MPW med i
pakken (efter at have købbt den først).

> Samtlige betingelwser og priser står på deres developer site.

men ikke rabatterne.

Fra : Erik Richard

Dato : 16-01-05 19:01

Hej Povl

Povl H. Pedersen wrote:

> Det var lige så meget hardwarerabatten jeg var interesseret i til
> når jeg skal have en 12" PowerBook G5.

For at få satserne i Danmark, tror jeg, du skal ringe / skrive til Apple
Danmark for at få det at vide...

Hm, de rabatsatser, jeg har skrevet, har jeg fra en bekendt i USA, der
er med i ADC som fuldt medlem.

> Denne findes i 2 udgaver, og det er $500 versionen jeg overvejer.

Jeg tror, du skal overveje, om det, et medlemskab koster, opvejer den
rabat, man kan få på et hardware produkt.

> men ikke rabatterne.

Hm, det kunne tyde på, at det er det enkelte lands Apple importør, der
bestemmer rabatsatserne.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-01-05 20:56

In article <41eaabf8$0$627$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Erik Richard wrote:
> For at få satserne i Danmark, tror jeg, du skal ringe / skrive til Apple
> Danmark for at få det at vide...

Reklamerer du ikke ind imellem med at du er udvikler ?

> Jeg tror, du skal overveje, om det, et medlemskab koster, opvejer den
> rabat, man kan få på et hardware produkt.

Det tvivler jeg selv på, men der er andre fordele. En Tiger til
2 maskiner koster også penge, så det er første 1000 kr. Og med
lidt held kommer jeg i gang med at kode igen.

Det er korrekt.

Fra : Erik Richard

Dato : 17-01-05 02:16

Hej Povl

Povl H. Pedersen wrote:

> Reklamerer du ikke ind imellem med at du er udvikler ?

Jo en smule, men det er på ren freelance basis, når det gælder Apple, og
indtil videre har jeg kun det gratis abonnement, og her er der ingen
rabatter. - Dér, hvor jeg er mest med rent udviklingsmæssigt, er hos
Nisus Software. - Nåja, og så er jeg betatester for flere firmaer, men
det er mest mht. brug / ikke brug af software til synshandicappede

> Det tvivler jeg selv på, men der er andre fordele. En Tiger til
> 2 maskiner koster også penge, så det er første 1000 kr. Og med
> lidt held kommer jeg i gang med at kode igen.

Ja, det er jo rigtig, og hvis der så er yderligere måske op til 50%, så
skal du jo kun give ca. 500kr. for den ene...

> Det er korrekt.

Det ville være rart med fælles satser worldwide, så har men lidt mere
kontrol over det, og skal heller ikke tænke på, om man sparer eller
sætter til, hvis man fx. i en periode bliver udstationeret for det
firma, man arbejder for...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-05 07:15

In article <41eb0c36$0$5837$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Erik Richard wrote:

> Ja, det er jo rigtig, og hvis der så er yderligere måske op til 50%, så
> skal du jo kun give ca. 500kr. for den ene...

Har 5 licenser i aftalen. Kan dele seed keys ud til andre i mit
"firma".

> [...]
> kontrol over det, og skal heller ikke tænke på, om man sparer eller
> sætter til, hvis man fx. i en periode bliver udstationeret for det

I USA er det $25 på den mindte Mac Mini, over 10% på den mindste
powerbook, og 20% på den mindste powerMac jvf det site alle kan
besøge. Så ikke de vilde rabatter, og man skal oppe i en ret
kraftig maskine med skærm for at tjene det hele hjem.