Keynote var god
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-05 02:08

Nu har jeg fået set keynoten med Steve Jobs fra forleden. Som altid var
den fantastisk spændende. Man må sige, at han kan bare det der. Det er
generelt pragtfuldt med gode foredragsholdere. Jeg ville ønske, jeg
kunne sådan noget.
Ellers må jeg sige, at jeg endnu engang er blevet bekræftet i,
at software er det væsentlige. Hardware er bare et nødvendigt redskab.
Uden god software er der jo ikke meget ved hardware. Dermed ikke sagt,
at hardware er ligegyldig. Den skal selvfølgelig også opfylde visse
krav, og den må da gerne være lækker. Jeg synes bare altid, jeg bliver
mest imponeret over alt det, der kan gøres med computere. Pages er da
godt nok rigtig smart. Med den nye iPhoto kan man rette en skæv horisont
op på billederne. Det er da noget, alle fotografer har sukket efter. Det
er utroligt, som Apple hele tiden kan finde på nogle små fikse ting, der
bare løser et stort problem.
Det var jo også en keynote for den lille mand som mig. Det var
ikke multi-processor mange-gigahertz arbejdsstation og professionelle
videoredigeringsværktøjer. Det var derimod de små hjemmeprogrammer til
tocifrede dollarbeløb, en lille og meget billig hjemmecomputer og de
smarte iPod Shuffle, som man straks har lyst til at give børnene en hver
af.
Der er selvfølgelig altid nogle, der skal være negative. Dem
forstår jeg slet ikke. Vi fik da fantastisk meget denne gang. Og der er
ingen tvivl om, at der er mere i vente de kommende måneder. Hvad med jer
andre? Hvad var I begejstrede over? For der var vel ikke nogle skuffede
imellem? Der skal nok komme en ny PowerBook snart. I skal ikke være kede
af det
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-01-05 06:23

> [...]
> den fantastisk spændende. Man må sige, at han kan bare det der. Det er
> generelt pragtfuldt med gode foredragsholdere. Jeg ville ønske, jeg

Helt enig... selvom det er meget amerikansk, så er han altså god til
at skabe en følelse af, at det han præsenterer lige nu, simpelthen er
verdens bedste dims. Han er dygtig.

> [...]
> tocifrede dollarbeløb, en lille og meget billig hjemmecomputer og de
> smarte iPod Shuffle, som man straks har lyst til at give børnene en hver

Jeg er helt enig. Jeg så også keynoten i aftes og jeg synes bestemt at
der kom mange nyheder. Det var selvfølgelig småt med hardware-nyheder,
men deres hardwareudvikling kører jo også meget mere forskudt nu, så
det passer jo ikke altid med de halvårlige shows.

Det er jo også softwaren der er det fedeste for os nuværende
Mac-brugere; vi kan jo ikke rende og købe nye maskiner hvert år, så
det er jo fedt at der hele tiden kommer ny software, som kan gøres
vores nuværende maskiner endnu federe. Jeg er da helt sikker på, at
jeg skal have fat i iLife 05! Det er den slags software som Apple er
eksperter i.

> [...]
> andre? Hvad var I begejstrede over? For der var vel ikke nogle skuffede
> imellem? Der skal nok komme en ny PowerBook snart. I skal ikke være kede

Mac mini'en var fed og selvom jeg lige umiddelbart var lidt skuffet
over iPod shuffle, da jeg kun havde set den på hjemmesiden, så er jeg
faktisk ret sikker på, at den nok skal sælge. Det gav lidt mere mening
da jeg så Steve Jobs præsentere den. Men det var helt klart softwaren
der var det bedste, uden tvivl.

Var der nogen der lagde mærke til, at videon tilsyneladende var i
bedre kvalitet end tidligere? For det første var den jo skiftet til
bredformat, men jeg syntes også at kvaliteten var bedre; meget
skarpere. Den kunne faktisk vises i fuldskærm på min iBook i god
kvalitet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-01-05 12:07

René Frej Nielsen wrote:

> Helt enig... selvom det er meget amerikansk, så er han altså god til
> at skabe en følelse af, at det han præsenterer lige nu, simpelthen er
> verdens bedste dims. Han er dygtig.

han han ikke også holdt 3 keynotes om året de sidste mange år?

[klip]

> [...]
> bredformat, men jeg syntes også at kvaliteten var bedre; meget
> skarpere. Den kunne faktisk vises i fuldskærm på min iBook i god

videokameraer, internet osv. bliver jo også bedre. Samt de maskiner
som streamen skal ses på.

JonB

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-01-05 00:09

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> han han ikke også holdt 3 keynotes om året de sidste mange år?

Jo, der er de to almindelige, og så lidt ekstra. f.eks. den lille
iTunes session tidligere på året.

> videokameraer, internet osv. bliver jo også bedre. Samt de maskiner
> som streamen skal ses på.

Det er nok ikke kameraerne, da de nok bruger professionelt udstyr i
forvejen. Jeg har dog ikke lagt mærke til, om de sender i en højere
bitrate.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-01-05 06:53

> [...]
> andre? Hvad var I begejstrede over? For der var vel ikke nogle skuffede
> imellem? Der skal nok komme en ny PowerBook snart. I skal ikke være kede

Jeg kunne ikke være mere enig

Man kan ikke sige andet end at Steve har styr på det.

Og jeg er osse imponeret over hans evner på en scene, han mangler ikke
karisma!

Og det er som sjovt at se Bill Gates nyelige optræden, og så Steve Jobs,
de virker diamentralt modsat!

Jeg kom til at tænke på hjemmeside fremstilling da han viste "Pages",
det så lækkert ud.

Alt hvad de laver ser bare så nemt og bekvemt ud. Fantastisk.

Spotligt er kanon.
Og så en detalje som har irriteret mig i iphoto, netop at man skal
klikke frem og tilbage når man skal redigere et billede, nu åbner man
bare redigeringsvinduet i Dashboard, og redigerer, dér hvor man er

Jeg kan dårlig vente til at få fingrene i Tiger og ilife 5

Mht. Mac Mini, så er jeg i tvivl om hvor stor en succes det bliver, men
lad os håbe det bedste.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Stender

Dato : 13-01-05 09:00

"Lone Schmidt" <mailloneFJERN@netscape.net> wrote in message

> Mht. Mac Mini, så er jeg i tvivl om hvor stor en succes det bliver, men
> lad os håbe det bedste.

Jeg tror nu de kommer til at sælge mange af dem. Jeg er selv lun på en, og
kender et par andre, som også er. Alle Mac brugere i forvejen.
Men der er jo ingen idé i at prædike for menigheden - en af ideerne med
Mini'en er jo, at den skal lokke nye brugere til platformen.

Jeg kender p.t. kun én hardcore PC bruger som påstår han vil have en ...
spændende om han så gør alvor af det ...

hyg
Martin

Fra : Sebastian

Dato : 13-01-05 12:11

> [...]
> den fantastisk spændende. Man må sige, at han kan bare det der. Det er
> generelt pragtfuldt med gode foredragsholdere. Jeg ville ønske, jeg
2 timer uden pause. py ha.
Men "that's why we have backup systems" virker ikke særlig troværdig for
mig. Jeg har ikke råd til at have en G5 stående ved siden af for backup.
Jeg har heller ikke nogen, der tilrettelægger mit arbejde, at jeg bare
skal starte Garageband og vupti ser den lige præcis ud som jeg vil have
det.

> [...]
> krav, og den må da gerne være lækker. Jeg synes bare altid, jeg bliver
> mest imponeret over alt det, der kan gøres med computere. Pages er da
Jeg vil gerne se den. Den er nok bedst til at skrive med komplicerede
lay-outs og ikke til lange kedelige tekster.
Mange skabeloner kender jeg fra Word - også "project center". Jeg
foretrækker nu en gang at lave det "fra bunden".

> [...]
> op på billederne. Det er da noget, alle fotografer har sukket efter. Det
> er utroligt, som Apple hele tiden kan finde på nogle små fikse ting, der
Det kunne man nu også med Photoshop, men det er bare for dyrt "for the
rest of us". Jeg tror nu at vi tager iPhoto 05 i brug. Indtil videre
kunne den IMO ikke hamle op til iview multimedia. Men nu...

> [...]
> tocifrede dollarbeløb, en lille og meget billig hjemmecomputer og de
> smarte iPod Shuffle, som man straks har lyst til at give børnene en hver
Gør du bare det og send derudover en til min kæreste. Hendes iBook
(Luna) skriger efter en iPod Shuffle.

> [...]
> andre? Hvad var I begejstrede over? For der var vel ikke nogle skuffede
> imellem? Der skal nok komme en ny PowerBook snart. I skal ikke være kede
Apple har oplevet at efterspørgslen dalede op til en Keynote. Alle
ventede på noget nyt. Mange forbedringer komner derfor efterhånden "hen
ad vejen".
Jeg havde bare ønsket mig lidt mere om Mac mini. Hvor forestiller han
sig den skal bruges? Hvor meget larmer den? Er der en 2,5'' eller 3,5''
HD i?

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-01-05 13:44

Sebastian wrote:

> [...]
> Jeg har heller ikke nogen, der tilrettelægger mit arbejde, at jeg bare
> skal starte Garageband og vupti ser den lige præcis ud som jeg vil have

Nu må du lige... Fejlen opstod mig bekendt i hans demo af Tiger.
Tiger er end ikke blevet frigivet endnu. Altså det var noget beta
software som han fortalte om. Derfor er det lige meget med det med
at han har et backup system.

[klip]

> Jeg havde bare ønsket mig lidt mere om Mac mini. Hvor forestiller han
> sig den skal bruges? Hvor meget larmer den? Er der en 2,5'' eller 3,5''
> HD i?

Der er en 2,5" harddisk i maskinen. Maskinen skulle være lydløs
bort set fra harddisken. Den kan bruges mange steder. På teenager
værelset. På dit hjemmekontor. I stuen ved siden af tv'et, osv.

JonB

Fra : Sebastian

Dato : 13-01-05 18:28

> [...]

> Tiger er end ikke blevet frigivet endnu. Altså det var noget beta
> software som han fortalte om. Derfor er det lige meget med det med
Jeg ved det godt - Tiger er kun beta for tiden.
men alligevel, hvis man blæser ud i verden hvor fantastisk stabilt ens
system er burde det ikke gå i stå, men komme med en fejlmelding og køre
videre. At han har et backup system er IMO helt i orden. Han skulle
nødig begynde at lægge overheads på.

> [klip]
>
> Der er en 2,5" harddisk i maskinen. Maskinen skulle være lydløs
> bort set fra harddisken.
Hvor ved du dem med 2,5'' disken fra?
Det med lydløst vil jeg gerne stille et spørgsmålstegn ved. Der er en
blæser i ellers ville gardinere bag dit skrivebord går op i røg ligesom
ved de allerførste PowerBook 5300.
angående lyden skriver apple "all whisper-quiet". Om 2-3 uger er vi
klogere hvor højt man hvisker til hinanden i Cupertino.

> Den kan bruges mange steder. På teenager
> værelset. På dit hjemmekontor. I stuen ved siden af tv'et, osv.
Det er jo lige det - jeg har nok ideer hvor jeg kunne bruge en MacMini
(1 MediaCenter i Stuen, 1 FileServer med firewire RAID, 1 i bilen).
men hvad har Apple tænkt sig?

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-01-05 19:07

Sebastian wrote:

> [...]
> system er burde det ikke gå i stå, men komme med en fejlmelding og køre
> videre. At han har et backup system er IMO helt i orden. Han skulle

Så længe det kun er beta software så må det godt have
problemer, også selvom man reklamerer med at OSX er stabilt.
Vi ved ikke om den frøs, eller om han bare skiftede til den
anden for at udviklerne kan komme til at teste maskinen i den
tilstand som jobs efterlod den i.

> Hvor ved du dem med 2,5'' disken fra?

logisk deduktion. En 3,5" harddisk er simpelthen for
stor til at kunne komme ind i. Den tyndeste 3,5" harddisk
jeg har set var 1 cm. Fra edbpriser ved jeg at en 3,5"
harddisk er   10.2 Cm x 14.6 Cm x 2.5 Cm (BxDxH) / 0.7 Kg
En minimac er 5,08 cm udvendigt, det efterlader under 2,5 cm
til resten. Urealistisk. Også længden på 14,6 cm dur ikke i
en mac mini der er 16,51 cm. Endelig ville man tilbyde størrer
harddisk plads hvis det var muligt. Og mindre end 2,5" bruges
næppe da de er endnu mere specielle, og næppe findes i 80gb.
Derfor leder alt dette frem til at det er en 2,5"

> [...]
> angående lyden skriver apple "all whisper-quiet". Om 2-3 uger er vi
> klogere hvor højt man hvisker til hinanden i Cupertino.

http://www.apple.com/dk/macmini/design.html
viser billeder af det indre. Dens selve bundkortet med
cpu på. Derudover kan man se ram, cd drev, højtaler.
Jeg kan ikke se nogen blæser noget som helst sted. Og
teknisk set kan det godt lade sig gøre med den rette
cpu. Via c3 kan også køre fan less. Okay, jeg giver mig
"Best of all, Mac mini features a teensy little fan, too, so there’s no
reason to hide it under your desk like an old PC to save your ears"

Der er en blæser, meeen hvor meget den larmer...

> Det er jo lige det - jeg har nok ideer hvor jeg kunne bruge en MacMini
> (1 MediaCenter i Stuen, 1 FileServer med firewire RAID, 1 i bilen).
> men hvad har Apple tænkt sig?

All of the above - det er hvad Apple har tænkt sig.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-05 20:56

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Via c3 kan også køre fan less.

ja i de nedclockede versioner - dvs 1200MHz med blæser 800MHz uden osv.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-05 20:56

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Der er en blæser, meeen hvor meget den larmer...

som den i en iBook, dvs at den kun kører på meget varme dage eller hvis
load er på 100% i længere tid.

Fra : Zaphod B

Dato : 13-01-05 19:10

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> Hvor ved du dem med 2,5'' disken fra?

Det er bekreftet av folk i Apple. Det ER 2,5" disk (4200 rpm) og det ER
kun en RAM-slot.
--
/Z

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-05 20:09

In article <1gqcahe.diur4cbktvt8N%thorfinn@ofir.dk>, Sebastian wrote:

> angående lyden skriver apple "all whisper-quiet". Om 2-3 uger er vi
> klogere hvor højt man hvisker til hinanden i Cupertino.

Min shippes d. 28-1 eller tidligere. Så tiden skal nok holde. I USA
har applestore øget leveringstid til 3-4 uger. Så de må sælge godt.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 15-01-05 17:36

> [...]

> Mange skabeloner kender jeg fra Word - også "project center". Jeg
> foretrækker nu en gang at lave det "fra bunden".

Jeg har heller aldrig været vild med disse færdige skabeloner, men de
gør sig godt ved en præsentation. Håber bare, at man kan lave sine egne
skabeloner.

Ud fra keynote'n forekommer det mig, at Pages minder meget om Ragtime.
Hvis det er rigtigt, så er der tale om en helt anden måde at tænke på
end de traditionelle tekstebehandlingsprogrammer som f.eks. Word, men
når man vænner sig til det, er det ganske udmærket også til "lange
kedelige tekster". (Ak ja, mit første bekendtskab med Mac var netop med
Ragtime. Det er vel 15 år siden.)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-01-05 22:50

> [...]
> andre? Hvad var I begejstrede over? For der var vel ikke nogle skuffede
> imellem? Der skal nok komme en ny PowerBook snart. I skal ikke være kede

Negativ? Jeg er skam osse begejstret! Og håber selvfølgelig det går godt
for Apple - og Steve Jobs. Jeg glæder mig nemlig over at prisen på
brugte Macintosh falder de kommende måneder

(Så vil der nok dukke en Macintosh op til en rimelig pris, hvor jeg kan
installere min nyindkøbte Jaguar - OS X 10.2. Det gik ikke på G3'eren.
Desværre. Selv med XPF. Hverken installeren eller XPF kunne med de
u-originale systemenheder, et TEAC CD-ROM drev og det eksterne IBM SCSI
drev. Tak til de der hjalp mig! Jeg nåede ret langt med det).

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge