Oracle klar til Mac
Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-05 09:49

Oracle 10 er nu klar til MacOS X, og kan downloades firmaets hjemmeside:

[4] Oracle Database 10g and Oracle JDeveloper 10g Now Shipping

Now certified on Mac OS X Server, Oracle Database 10g is the first
database designed for grid computing, offering a cost-effective way
to manage enterprise information. Developers can download both
Oracle Database 10g and newly certified Mac OS X integrated
development environment, Oracle JDeveloper 10g, direct from the
Oracle website.

<http://www.oracle.com/technology/software/products/database/oracle10g/h
tdocs/macsoft.html>

<http://www.oracle.com/technology/software/products/jdev/index.html#10g>

Tidligere har det kun været en beta-version der har kunnet downloades.
Og desværre ser det fortsat ud til at den kræver MacOS X Server, et
produkt jeg desværre ikke er i besiddelse af.

Alle registrerede Oracle-udviklere kan gratis downloade produktet. Man
kan registrere sig på sitet. Professionel brug kræver naturligvis
licens, og Oracle er sikkert godt klar over at en bunke Oracle-udviklere
derfor har private Oracle-versioner på deres hjemmemaskiner. Men det
hjælper jo også med til at opretholde en bunke der kan udvikle til
Oracle.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-05 11:56

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Now certified on Mac OS X Server

I det jeg har modtaget står der nu ikke noget om at den skulle /kræve/
Server. Kun MacOS X.

Jeg har dog ikke i dag tid til at se nærmere på produktet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-05 22:05

> [...]

> Og desværre ser det fortsat ud til at den kræver MacOS X Server, et
> produkt jeg desværre ikke er i besiddelse af.

hvilken OSX server software er den afhængig af? der er ikke meget i OSX
server som ikke vil kunne indstalleres fra source på OSX kilenten.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 23:21

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> hvilken OSX server software er den afhængig af? der er ikke meget i OSX
> server som ikke vil kunne indstalleres fra source på OSX kilenten.

I beta-udgaverne stod der at den var afhængig af server-udgaverne. Det
står der ikke noget om i den endelige udgave.

Jeg har ikke haft tid til at forsøge at installere den endelige, men i
beta-udgaven kom der en meddelelse om en manglende mappe. Men prøv da at
installere, og se om det lykkes.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-05 23:53

> [...]

> Jeg har ikke haft tid til at forsøge at installere den endelige, men i
> beta-udgaven kom der en meddelelse om en manglende mappe.

hvilken?

> Men prøv da at
> installere, og se om det lykkes.

det kan jeg ikke se nogen grund til at jeg har behov for.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-01-05 03:02

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> hvilken?