Beklager pseudonym
Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 09-01-05 09:51

Til alle som frekventerer dk.edb.mac

En orientering og beklagelse, siden jeg er gjest på dk.edb.mac.

Jeg beklager at jeg bruker pseudonym på usenet!

Normalt er jeg tilhenger av fullt navn - det man sier, skal man stå for.
Det er ikke derfor jeg "skjuler meg". Grunnen er at jeg for tiden bor i
et land i Midtøsten, der det er smart å ikke avertere sitt nærvær med
navn. Jeg har ikke lyktes å sette opp en sikker tunnell for nntp, derfor
bruker jeg i alle fall ikke mitt eget navn. De av dere som også titter
innom no.it.os.mac.diverse av og til vil vite at jeg er aktiv også der,
og muligens at jeg har vært det i en årrekke - både under pseudonym og
eget navn. Beklager hvis noen ikke liker det, men dette er altså grunnen!

/Z

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-05 10:34

In article <diskworld-917B3E.10505409012005@individual.net>,
Zaphod Beeblebrox <diskworld@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> vite at jeg er aktiv også der, og muligens at jeg har vært det i en
> årrekke - både under pseudonym og eget navn. Beklager hvis noen ikke

Du skal være velkommen alligevel, selv om vi plejer at bruge vores
rigtige navn her i gruppen. Når du er norsk, regner vi med, at du er et
godt menneske Du skal heller ikke løbe nogen risiko for at være med
her. Men hvorfor tør du ikke vise dit navn? Kan de ikke lide Mac i
Midtøsten (Mellemøsten?)? Er det fordi, Apple er fra USA? Eller er du
hemmelig spion, som er der "under cover"?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 09-01-05 11:17

In article <news-94CBA2.10335609012005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> [...]
> Midtøsten (Mellemøsten?)? Er det fordi, Apple er fra USA? Eller er du
> hemmelig spion, som er der "under cover"?

Nei, ingen av delene. Men rent sikkerhetsmessig er det lurt å ikke være
alt for synlig en del steder. Jeg tror vi lar det være med det.

--
/Z

Fra : Erik Richard

Dato : 10-01-05 01:32

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Du skal være velkommen alligevel, selv om vi plejer at bruge vores
> rigtige navn her i gruppen. Når du er norsk, regner vi med, at du er et
> godt menneske

Sagt lidt humoristisk, så er Norge jo gammel dansk land, så der er nok
ikke den store forskel i mentaliteten mellem os..

> [...]
> Midtøsten (Mellemøsten?)? Er det fordi, Apple er fra USA? Eller er du
> hemmelig spion, som er der "under cover"?

Sjovt nok er Apple meget populær i de mellemøstlige stater, pga at de jo
pr definition er brugbare direkte til samtlige de semittiske sprog,
hvilket Windows jo ikke umiddelbart er.

Jeg kender andre, der har brugt samme fremgangsmåde, hvis de har været
udstationeret i et eller andet arbejde, men ikke ønsker div.
myndigheders indblanding i både tide og utide. En af mine klienter har
endda så avanceret udstyr, at vedkommende kan bruge en highspeed
transmitter direkte til satellit, hvor sendefrekvensen på transmitteren
ændres op til 10.000x pr sek., så den halvanonyme fremgangsmåde er
absolut ikke usædvanlig i sådanne områder.

Jeg har en fornemmelse af, hvem Zaphod rigtig er, da jeg jævnligt bruger
no.it.os.mac.diverse, og der er én dér, som plejer at være meget aktiv,
men som pludselig bare er pist væk....

Så lad ham være i fred!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Christian Bech

Dato : 10-01-05 09:36

In article <41e1cd13$0$13746$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg har en fornemmelse af, hvem Zaphod rigtig er, da jeg jævnligt bruger
> no.it.os.mac.diverse, og der er én dér, som plejer at være meget aktiv,
> [...]

Ovenstående opfordring er lidt mærkelig, når du samtidig giver en
opskrift på, hvordan man let finder ud af, hvem han er.

Fra : Erik Richard

Dato : 10-01-05 10:33

Hej Christian

Hvis du skal finde ud af det, så skal du kende den norske gruppe
særdeles godt. Der er flere af 'de gamle', der ikke er der lige nu, så
det siger intet om noget som helst... - Så lad være med at rode mere i det.

mvh. Erik Richard

Fra : Christian Bech

Dato : 11-01-05 23:12

In article <41e24bbe$0$22701$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> [...]

> det siger intet om noget som helst... - Så lad være med at rode mere i det.

Nu er det sådan set ikke mig der roder i det. Og det er altså flere
muligheder end den rent statistiske til at bestemme den slags overlap.
En smule tekstanalyse og stilistisk analyse afslører meget.

Jeg er bedøvende ligeglad med, hvad folk kalder sig. Det tager kun
ganske få sekunder at finde ud af om et pseudonym er blevet valgt med
trollning for øje. Du plejer vist at gå mere op i den slags end mig.

Fra : Zaphod B

Dato : 12-01-05 08:00

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Det tager kun
> ganske få sekunder at finde ud af om et pseudonym er blevet valgt med
> trollning for øje.

Du kan fo f.x. se på oppførselen til vedkommende. Er den "troll-like"?
--
/Z

Fra : Christian Bech

Dato : 12-01-05 10:08

In article <1gq9oek.1tzbqbt1khcpxcN%NOT.diskworld@mac.com.INVALID>,
NOT.diskworld@mac.com.INVALID (Zaphod B) wrote:

> Du kan fo f.x. se på oppførselen til vedkommende. Er den "troll-like"?

Det var det jeg mente. Og her er det jo hurtigt at afsløre at du bestemt
ikke er en troll.

Fra : Zaphod B

Dato : 12-01-05 10:28

> Det var det jeg mente. Og her er det jo hurtigt at afsløre at du bestemt
> ikke er en troll.

Takk!

På niomd har vi derimot et troll som opptrer under fullt navn for tiden,
så det er jo ikke noen nødvendig sammenheng her. Killfile blir løsningen
- han gir seg nemlig ikke. Spør gjerne først et tilsynelatende bona fide
spørsmål, og takker for svaret med å fornærme alle, startende med den
som svarte ham saklig. Han er den typen som starter slagsmålet i
taxa-køen på vei hjem fra byen en lørdags aften bare fordi han mangler
noe å ta seg til.
--
/Z

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-01-05 18:46

Erik Richard wrote:
> Hej Henrik
-snip-

> Jeg har en fornemmelse af, hvem Zaphod rigtig er, da jeg jævnligt bruger
> no.it.os.mac.diverse, og der er én dér, som plejer at være meget aktiv,
> [...]

Hold kæft, hvor er du langt ude mand!

Jeg har en fornemmelse af hvem han er, da han pludseligt er pist væk fra
no.it.os.mac.diverse... Så lad ham være i fred...

Fjols...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen