Bill Gates pinlig forleden
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-01-05 23:03

Der går rygter om, at der skete noget pinligt, da Bill Gates
præsenterede noget på den store elektronikmesse forleden. Hvad skete
der? Jeg har set et link til en film, men jeg kan ikke få den til at
virke, da Quicktime angiveligt ikke kan finde en plug-in, der duer:

<http://home.comcast.net/~jimsowden/billgates.avi>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-01-05 23:17

Henrik Münster wrote:
> [...]
> der? Jeg har set et link til en film, men jeg kan ikke få den til at
> virke, da Quicktime angiveligt ikke kan finde en plug-in, der duer:

Det var så vidt jeg ved en præsentation af nogle nye MS-produkter ved en
keynote. To gange gik maskineriet ned hvoraf den ene gang var den
klassiske Blue Screen of Death.

Jeg har set anden anden Keynote med Bill Gates hvor noget lignende skete
-- og der klarede han det meget fint retorisk -- trods alt.

--Martin

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-01-05 07:48

Martin Agersted Jarl skrev:

> Jeg har set anden anden Keynote med Bill Gates hvor noget lignende skete
> -- og der klarede han det meget fint retorisk -- trods alt.

Bestemt. Bill Gates forblev noget mere rolig end den stakkel, der stod
for præsentationen.

"That must be why we're not shipping Windows 98 yet"

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 09-01-05 07:56

In article <1gq42ov.5g9llh1ejniw2N%jjj@cyrk.dk>,
jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) wrote:

> Bestemt. Bill Gates forblev noget mere rolig end den stakkel, der stod
> for præsentationen.
>
> "That must be why we're not shipping Windows 98 yet"

Imponerende.

Husker noen hvordan Steve Jobs reagerte da han skulle demonstrere
iPhoto, og det digitale kameraet ikke virket? Jeg tror noen mistet
jobben den dagen - i alle fall fikk en eller annen kameraet meget hardt
kastet til seg fra scenekanten. La oss i det minste håpe det var rette
vedkommende. Jeg innbiller meg at den mannen kan være tøff å samarbeide
med...

--
/Z

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 09-01-05 08:09

Zaphod Beeblebrox wrote:

> [...]
> kastet til seg fra scenekanten. La oss i det minste håpe det var rette
> vedkommende. Jeg innbiller meg at den mannen kan være tøff å samarbeide

Næh, men ved du on der findes et klip af det på nettet??

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 09-01-05 08:32

In article <41e0d894$0$1163$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Næh, men ved du on der findes et klip af det på nettet??

Jeg så det bare på web-streaming da det skjedde, men det betyr vel også
at det burde finnes opptak. Tror som sagt det var da iPhoto ble lansert.

--
/Z

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-01-05 11:51

http://www.cnn.com/TECH/computing/9804/20/gates.comdex/

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 09-01-05 12:25

Jesper Juellund Jensen wrote:

> http://www.cnn.com/TECH/computing/9804/20/gates.comdex/

Øhh hvad har det med Steve Jobs at gøre ???

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-01-05 13:39

Henry Lerche Madsen skrev:

> Øhh hvad har det med Steve Jobs at gøre ???

Ups - min fejl. Undskyld.

Klikket ovenfor er til Bill Gates' præsentation af Windows.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 09-01-05 14:05

Jesper Juellund Jensen wrote:

> Ups - min fejl. Undskyld.
>
> Klikket ovenfor er til Bill Gates' præsentation af Windows.

Tja den gode gamle win 98 classic-bluescreen. Den film er nu også meget
sjov!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-05 23:18

Henrik Münster skrev:

> Jeg har set et link til en film, men jeg kan ikke få den til
> at virke, da Quicktime angiveligt ikke kan finde en plug-in,
> der duer:

Hvis du installerer DivX, så burde det fungere i Quicktime.
<http://www.divx.com/divx/mac/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-01-05 23:30

Thomas G. Madsen wrote:

> Hvis du installerer DivX, så burde det fungere i Quicktime.
> <http://www.divx.com/divx/mac/>.

Eller VLC. Jeg har lige hentet avi-filen fra Henriks adresse, og den
afspilles fint i VLC. Og sikkert også MPlayer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-05 00:52

In article <crpmse$1tdn$1@news.cybercity.dk>,
Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Eller VLC. Jeg har lige hentet avi-filen fra Henriks adresse, og den
> afspilles fint i VLC. Og sikkert også MPlayer.

Både DivX og MPlayer virker fint. Jeg er på min reservemaskine, og der
var de ikke installerede. Jeg kender ikke det talkshow, Bill Gates er
med i, men der er vel mange af den slags. Jeg synes, han ser så lille ud
i lænestolen. Er filmen manipuleret, så han ser ekstra lille ud? Det
kunne i hvert fald godt se ud som om, den er trukket lidt ud i bredden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 09-01-05 10:10

Henrik Münster wrote:

> [...]
> i lænestolen. Er filmen manipuleret, så han ser ekstra lille ud? Det
> kunne i hvert fald godt se ud som om, den er trukket lidt ud i bredden.

Nej, det var selve rammen for keynoten. De hentede en eller anden
NBC-talkshow-vært ind til at interviewe Bill på en humoristisk måde. Det
var vel et forsøg på at lave noget andet end at lade Bill Gates lave et
foredrag.

Du skal indstille VLC til at vise i 4:3-format. Og Bill er ikke blevet
gjort mindre. Han krymper bare af skam over det møg, han sælger.

--Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-05 10:29

In article <crqscv$37g$1@news.cybercity.dk>,
> [...]

> NBC-talkshow-vært ind til at interviewe Bill på en humoristisk måde.
> Det var vel et forsøg på at lave noget andet end at lade Bill Gates

Jeg synes, jeg kunne høre, han hedder Cohen. Men jeg kender kun de to
andre, Jay Leno og så ham, jeg godt kan lide, men som jeg aldrig kan
huske navnet på.
Det var nu ellers sjovt, da værten spurgte, hvem der havde
ansvaret for, at tingene gik galt. "Who's in charge of Microsoft?" Bill
Gates sagde ikke så meget. Men herregud, så kan der jo altid gå noget
galt. Og det kan ske for os alle sammen. Mon ikke vi alle ville være
pinligt berørte over at skulle præsentere noget på en scene for en masse
mennesker, og det hele så brød sammen?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Erik Andersen

Dato : 09-01-05 11:48

> Jeg synes, jeg kunne høre, han hedder Cohen. Men jeg kender kun de to
> andre, Jay Leno og så ham, jeg godt kan lide, men som jeg aldrig kan
> huske navnet på.

Conan O'Brien
David Letterman

--
Karl Erik Andersen
webmaster@REMOVEexpectingrain.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-05 12:08

In article <1gq4e2m.mle1s31g7q9j4N%webmaster@REMOVEexpectingrain.com>,
webmaster@REMOVEexpectingrain.com (Karl Erik Andersen) wrote:

> Conan O'Brien

Conan eller Cohen, det lyder vel næsten ens Jeg kender ham ikke,
men det kan da godt være, man kan se ham her i Danmark. Vi har jo så
mange kanaler efterhånden.

> David Letterman

Ham synes jeg rigtig godt om, men jeg ser ham nu kun meget sjældent, når
jeg lige zapper tilfældigt forbi. Han havde engang en meget sjov
historie om IBM. Det var mit indtryk, at han havde brokket sig
offentligt over sin computer, men fået at vide, at det må han ikke. Man
kan jo ikke bare rakke ned på et firma. Han fortalte derfor, hvor glad
han var for den. Den bippede, dyttede og lavede andre sjove lyde. Og der
var pæne farver på skærmen, så den var rigtig flot at have stående. Det
skinnede tydeligt igennem, at den ikke kunne bruges til noget fornuftigt.
Jay Leno derimod er jeg ikke så vild med. Ikke bare fordi, han
var med til at præsentere Windows95, som også blev bragt i dansk
tv-avis, selv om en produktlancering vel næppe berettiger til dette, men
også fordi jeg ikke synes, hans humor er så sofistikeret som David
Lettermans. Der er lavet en spillefilm om de to, som foregår, da de
kæmpede om at få "The late show". Jeg har set det meste af den ved en
tilfældighed engang. Der var også tydeligt forskel på deres intellekt
til David Lettermans fordel.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-05 11:53

> [...]
> tv-avis, selv om en produktlancering vel næppe berettiger til dette, men
> også fordi jeg ikke synes, hans humor er så sofistikeret som David

mht. J.Leno, hvaffor'en humor. jeg er ikke stødt på et eneste eksempel
på at han skulle være i besidelse denne sans.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-05 23:53

Martin Agersted Jarl skrev:

> Eller VLC. Jeg har lige hentet avi-filen fra Henriks adresse,
> og den afspilles fint i VLC. Og sikkert også MPlayer.

Ok. Jeg har pt. ikke andet end QuickTime installeret, men VLC
ser interessant ud, så tak for tippet. Den skal prøves.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-01-05 00:29

> Hvis du installerer DivX, så burde det fungere i Quicktime.
> <http://www.divx.com/divx/mac/>.

Quicktime beklager sig over lydsporet. Jeg kan ikke åbne en vigtig
software komponent. Hvilket jeg ikke bliver meget klogere af. Jeg har
repareret disktilladelser.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-05 01:09

In article <1gq3i4q.16achgz7x0edcN%nospam@ab-katrinedal.dk>,
nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) wrote:

> Quicktime beklager sig over lydsporet. Jeg kan ikke åbne en vigtig
> software komponent. Hvilket jeg ikke bliver meget klogere af. Jeg har
> repareret disktilladelser.

Jeg installerede DivX fra ovenstående link, og så virkede det fint i
Quicktime. Jeg havde hentet filmen ned på harddisken forinden. Jeg ved
ikke, om det virker i browseren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 10-01-05 10:49

> Jeg installerede DivX fra ovenstående link, og så virkede det fint i
> Quicktime.
Samme her.

Fra : Jesper

Dato : 09-01-05 10:09

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Quicktime beklager sig over lydsporet. Jeg kan ikke åbne en vigtig
> software komponent. Hvilket jeg ikke bliver meget klogere af. Jeg har
> repareret disktilladelser.

Du skal ud over divx.com pluginen også installere 3ivx.com pluginen, så
spiller klaveret.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-05 11:28

Jesper skrev:

> Du skal ud over divx.com pluginen også installere 3ivx.com
> pluginen, så spiller klaveret.

Det har jeg nu ikke installeret og alligevel virker både lyd
og billede fint. Det eneste jeg har installeret er DivX.

--
Hilsen
Madsen