macspotting: find 5 fejl.
Fra : Sebastian

Dato : 07-01-05 13:16

Tiscali sælger dere sikkerhedsløsning ved at reklamere med en iMac G4:

http://www.tiscali.dk/addons/pcdefender/

Find 5 fejl.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-01-05 13:26

Sebastian wrote:
> Tiscali sælger dere sikkerhedsløsning ved at reklamere med en iMac G4:
>
> http://www.tiscali.dk/addons/pcdefender/
>
> Find 5 fejl.

windows skrivebord på en mac
tale om virus til en mac

hængelåsen kan jeg godt forstå, der er jo ingen der skal hugge
mac'en

JonB

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-01-05 13:45

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:
> windows skrivebord på en mac
Det kan jo godt lade sig gøre

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-01-05 17:06

Jon Bendtsen wrote:

> windows skrivebord på en mac
> tale om virus til en mac
>
> hængelåsen kan jeg godt forstå, der er jo ingen der skal hugge
> mac'en

Selve firmaet, Tiscali, er jo heller ikke andet end én gigantisk
kæmpestor fejl

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-05 14:43

In article <1gq0slt.1c7p1nmnalwmN%thorfinn@ofir.dk>,
thorfinn@ofir.dk (Sebastian) wrote:

> Tiscali sælger dere sikkerhedsløsning ved at reklamere med en iMac G4:
>
> http://www.tiscali.dk/addons/pcdefender/
>
> Find 5 fejl.

1. Det kan ikke bruges på en Mac.
2. Det er ikke nødvendig på en Mac.
3. Øhh.

Er det i det hele taget tilladt at tage et billede af en iMac og forsyne
den med en Windows-baggrund og så bruge den i en målrettet reklame? Jeg
synes, det er noget lidt andet, end når nogle mennesker fotograferes
foran en computer, og den så tilfældigvis er en Mac.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-01-05 15:05

Henrik Münster wrote:

> [...]
> synes, det er noget lidt andet, end når nogle mennesker fotograferes
> foran en computer, og den så tilfældigvis er en Mac.

Så opstod der pludselig flere fejl!

Hvis du kører VPC på din Mac så kan skrivebordet godt se ud som det
viste, du skal blot køre i fullscreen. Når du kører VPC, så er den ca.
lige så sårbar som en alm. PC over for sars og andre grimme vira.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-01-05 16:53

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
> viste, du skal blot køre i fullscreen. Når du kører VPC, så er den ca.
> lige så sårbar som en alm. PC over for sars og andre grimme vira.

Selve Mac OSX er vel ikke sårbar.

Men jeg synes det tit ses at der bruges en mac som skald i reklamer hvor
computere optræder. Og så er der så klippet noget windows-gui oveni. Er
det i øvrigt ikke TDC som tit viser nogle glade mennesker stående
omkring en bærbar mac hvor grafikeren endda har klonet æblet væk?

Det omvendte forekommer også tit og skyldes sikkert at grafikeren har
arbejdet på en Mac og lige har taget et screendump af sin egen skærm.

--Martin