Hvilket trådløst netkort til ældre PowerBo~
Fra : Martin T.

Dato : 07-01-05 11:05

Hej alle

Nogen der kender til et trådløst netkort, 802.11g PC-Card man kan proppe i
en ældre PowerBook (gamle sorte model)?

Til alt hvad jeg har kigget på af Zyxel, Netgear, D-Link, Cisco, 3com,
Sandberg osv. står der kun Windows, intet som helst om Apple.

Skal virke under MacOS 9.

Mvh. Martin T.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-05 11:59

In article <crlmpb$j0g$1@news.net.uni-c.dk>,
"Martin T." <weehungtongREMOVETHIS@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Til alt hvad jeg har kigget på af Zyxel, Netgear, D-Link, Cisco,
> 3com, Sandberg osv. står der kun Windows, intet som helst om Apple.

På Apple Store er der to modeller fra hhv. Belkin og Asanté. Det fra
Asanté skulle virke til PowerBook G3. Der står, at det virker nativt
under Mac OS X og under AirPort-software fra ver. 1.1. Jeg er ikke klar
over, hvilken version, der virker under OS 9, og jeg har ikke tid til at
lede nu. Du kan måske selv se på Asantés og evt. Belkins hjemmesider.
Strengt taget er 802.11b vel også hurtigt nok. Din computer er jo ikke
helt ny. Er det kun til internet, mærker man ikke forskel på b og g. Det
er kun ved overførsel på ens LAN, det kan betyde noget.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 07-01-05 15:54

hej jeg har et Lucent WaveLan silver kort (pcmcia) som jeg benytter
sammen med ioexperts driver (25 us dollar for licens ved download) og
det fungerer perfekt. Jeg har ingen powerbooks pt. så hvis du har et
godt bud kan jeg måske sælge.

--
Husk at fjerne/fjern i mailadresse.
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Sebastian

Dato : 08-01-05 15:11

Erik Skovgaard <mac10fjern@os.dk> wrote:

> hej jeg har et Lucent WaveLan silver kort (pcmcia) som jeg benytter
> sammen med ioexperts driver (25 us dollar for licens ved download) og
> det fungerer perfekt.
Jeg bruger samme kort i mine PowerBooks 5300 og 520 (jo det er en gammel
68k fætter). I 5300 bruger jeg orinoco driveren v. 9 og OS 8.6. Under OS
7.5 bruger jeg orinoco driveren v. 7. Det var ikke for begyndere at få
det til at virke under OS 7.5

Med en PowerBook G3 kan Martin bruge hvilken som helst PCMCIA kort, der
kommer med et orinoco chipsæt. Det er fx. Lucent, WaveLan, Orinoco,
Agere, proxim, Dell, ....
Jeg betalte for nogle måneder siden 140kr. hos QXL for et WaveLan silver
kort. Der kræves i en PowerBook G3 med OS 8.6 eller senere ikke
specielle driver - Apples Airport systemudvidelser finder kortet og
styrer den.

hilsen

--
Sebastian Loeck