Trådløs netvæk med BlueTooth?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-01-05 17:05

Hej

Jeg skal ned og lave netværk på en kammerats G4 IBook, imorgen. Han er
flyttet ind i et kontor med trådløsnetværk og det skal han køre over
bluetooth. Han kører OSX. Er der noget jeg skal være opmærksom på i den
forbindelse?

Stef

--
---
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-01-05 17:48

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:

> [...]
> flyttet ind i et kontor med trådløsnetværk og det skal han køre over
> bluetooth. Han kører OSX. Er der noget jeg skal være opmærksom på i den

Ja.

Man kører ikke trådløst netværk over Bluetooth, så et eller andet er
smuttet for dig i farten.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-01-05 19:08

> Ja.
>
> Man kører ikke trådløst netværk over Bluetooth, så et eller andet er
> smuttet for dig i farten.

Ham jeg skal nedtil påstår der er andre i firma'et der kører med det, men
hva ved jeg, jeg har ikke rode med BlåTand før!

Stef

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-01-05 19:17

> Ham jeg skal nedtil påstår der er andre i firma'et der kører med det, men
> hva ved jeg, jeg har ikke rode med BlåTand før!

Bluetooth kan næsten ikke flytte noget data.

Tror du ikke han mener gasnke almindelg WiFi ?

I øvrigt er de færreste PC'ere som kører Bluetooth 100% gnidningsfrit.
--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 06-01-05 20:04

In article <crjup4$1mcc$1@news.cybercity.dk>,

> Ham jeg skal nedtil påstår der er andre i firma'et der kører med det, men
> hva ved jeg, jeg har ikke rode med BlåTand før!

Blåtand/Bluetooth er (bortsett fra være en gammel dansk konge) en
trådløs standard som kan sammenlignes med USB i den kablede verden. Den
er ment til å forbinde en datamaskin eller annen sentral enhet med
periferutstyr, slik som printer, PDA, telefon, mus, tastatur, osv.
Overføringskapasiteten er også i størrelsesorden omtrent det samme som
USB, og rekkevidden opptil ca ti meter.

WiFi, eller dens mer tekniske betegnelse 802.11b/g (det som Apple
markedsfører som AirPort, h.h.vis AirPort Extreme), er den trådløse
standard som best kan sammenlignes med alminnelig ethernet, altså ment
til å byggge hurtige nett mellom flere datamaskiner, evt. datamaskiner,
nettverksprintere, servere, rutere, osv. Overføringskapasiteten er fra
11 til 54 megabit per sekund (nye og raskere versjoner ventes i løpet av
2005), rekkevidden opp til ca 50 meter innendørs, og (mye) mer med
spesielle antenner.

--
/Z

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-01-05 23:40

Hø løsningen var at flytte putteren over på den anden side af skrivebordet,
så havde han forbindelse

Stef