Hvis der kommer "iwork"?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-01-05 16:33

Hej

Nu er der jo alle de rygter om "iwork" bliver lanceret på tirsdag, men
hvor er fiduso?

Jeg kan kun se en seriøs fidus hvis det kan afvikles og er kompatibel
med PC, ellers bliver det vel bare en fornyet udgave af Appleworks, og
hvor mange af os bruger den?
ikke mange, vel?

Og er der en aftale med MS om at Apple ikke må bevæge sig ind på "deres"
område (Office software)?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 06-01-05 17:55

mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) on torsdag 6. januar 2005 at
16:33 +0100 wrote:
> [...]
>hvor mange af os bruger den?
>ikke mange, vel?
>
>Og er der en aftale med MS om at Apple ikke må bevæge sig ind på "deres"

Jeg tror der er flere end du regner med. Og aftalen med micro§oft er vist
for længst udløbet. Men det kan da godt være at Bill bliver lidt sur.
Selvfølgelig vil det være mere konpatibelt med Office og så videre. De er
jo ikke dumme over there
hilsen Hanne

WWW.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-01-05 18:28

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> for længst udløbet. Men det kan da godt være at Bill bliver lidt sur.
> Selvfølgelig vil det være mere konpatibelt med Office og så videre. De er

Ok, hvis aftalen med MS er udløbet, så vil jeg helt klart også sige: Go
for it!

Og hvis det er som jeg håber på, så håber jeg også at min aktiehandel
falder på plads inat
Men jeg tvivler, jeg har vist givet et for lavt bud :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 06-01-05 19:09

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]

"Addressing rumors of an Apple productivity suite reportedly called
iWork, Microsoft said today that it remains on good terms with Apple and
is already working on new versions of Office and Virtual PC." (sakset
fra MacMinute)

.... så formodentlitg ingen problemer fra den kant
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-01-05 23:57

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Og hvis det er som jeg håber på, så håber jeg også at min aktiehandel
> falder på plads inat
> Men jeg tvivler, jeg har vist givet et for lavt bud :-/

Det kan jo være banken har en investeringsforening, som godt vil sælge.
Det ville jo være ærgerligt for banken at gå glip af alle gebyrerne.

Ellers er toget nok kørt i denne omgang.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-01-05 10:12

> Det kan jo være banken har en investeringsforening, som godt vil sælge.
> Det ville jo være ærgerligt for banken at gå glip af alle gebyrerne.
>
> Ellers er toget nok kørt i denne omgang.

Hej Niels Jørgen

Toget er vist kørt :-/

Aktien steg omkring 5$ i nat, og jeg tror desværre ikke at jeg fik den,
men må vente i uvished til banken giver besked.

Er ikke så meget for investeringsforeninger, det er sjovere (og
dyrere!) at man selv bestemmer aktierne
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-01-05 11:04

In article <1gq2e7j.2nxqt52qsa4aN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Toget er vist kørt :-/
>
> Aktien steg omkring 5$ i nat, og jeg tror desværre ikke at jeg fik
> den, men må vente i uvished til banken giver besked.

Men hvorfor byder du? Hvorfor køber du ikke bare til markedskursen? Det
plejer jeg at gøre. Alternativt kan man lave en limithandel, hvor man
sætter en øvre grænse.

> Er ikke så meget for investeringsforeninger, det er sjovere (og
> dyrere!) at man selv bestemmer aktierne

Jeg har også kun dårlige erfaringer med investeringforeninger og puljer.
De falder rask væk, når markedet er dårligt, men de er uendeligt længe
om at stige igen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-01-05 18:53

> In article <1gq2e7j.2nxqt52qsa4aN%mailloneFJERN@netscape.net>,
> mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

Hej Henrik

> Men hvorfor byder du? Hvorfor køber du ikke bare til markedskursen? Det
> plejer jeg at gøre. Alternativt kan man lave en limithandel, hvor man
> sætter en øvre grænse.

Jeg laver altid limiterede ordre, og man kan vist heller ikke lave
straksordre i USA via banken.

Jeg var dum at sætte maks. til 63.50, jeg har ikke en kurve hvor jeg kan
se præcist hvorlangt ned kursen kom, men den var nede i nærheden af
63.50 (Natten mellem tordag og fredag)

Men eftersom at jeg ikke fik brev fra banken i går, er der meget som
tyder på at jeg ikke fik dem, ØV!

> Jeg har også kun dårlige erfaringer med investeringforeninger og puljer.
> De falder rask væk, når markedet er dårligt, men de er uendeligt længe
> om at stige igen.

Ja, og det er ret uigennemskueligt med banken som rådgiver (Hafnia)
og jeg kender også til beretning om opringning fra bank om at de
tilbyder at købe aktier, hvorefter de stiger voldsomt noget tid efter

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-05 22:31

In article <1gq4wyi.1kjay4a3ubo8wN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Jeg laver altid limiterede ordre, og man kan vist heller ikke lave
> straksordre i USA via banken.

Jeg mener, min bank har noget, der hedder markedshandel. Helt straks er
det nemlig ikke, når det er udenlandske aktier. Men det er da rigtigt,
at man risikerer, at aktien tager et ordentligt hop den ene eller anden
vej, inden handlen går igennem. Jeg løber dog den risiko. Det er jo ikke
sådan, at en aktie pludselig stiger 1000 gange. Det er jo højst nogle
tocifrede procent, og det er endda helt exceptionelt

> Jeg var dum at sætte maks. til 63.50, jeg har ikke en kurve hvor jeg
> kan se præcist hvorlangt ned kursen kom, men den var nede i nærheden
> af 63.50 (Natten mellem tordag og fredag)

Jeg har lige set, at den er 69,25 nu. Men det er jo heller ikke så meget.

> Men eftersom at jeg ikke fik brev fra banken i går, er der meget som
> tyder på at jeg ikke fik dem, ØV!

Det er jo ulempen ved limithandler. Og man betaler jo lidt gebyr, selv
om handelen ikke går igennem. Du gav nu heller ikke meget luft. Til
gengæld overvejer jeg at sælge mine Apple-aktier efter MW Expo og
regnskabet på onsdag. De kan ikke blive ved med at stige. Desuden er
dollaren jo lidt skrøbelig

> Ja, og det er ret uigennemskueligt med banken som rådgiver (Hafnia)
> og jeg kender også til beretning om opringning fra bank om at de
> tilbyder at købe aktier, hvorefter de stiger voldsomt noget tid efter

Men ret skal være ret. Jyske Bank sendte mig også engang en e-mail, at
jeg burde sælge min Carlsberg-aktier, for de ville nok begynde at falde
igen. Og det var helt rigtigt. De var på toppen, og de er ikke nået
derop siden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-01-05 23:56

> [...]
> gengæld overvejer jeg at sælge mine Apple-aktier efter MW Expo og
> regnskabet på onsdag. De kan ikke blive ved med at stige. Desuden er

I Alm.Brand Bank er det 100kr for en limithandel som ikke går igennem.
Dollaren plejer ikke at gå meget under 5kr. Så begynder de amerikanske
virksomheders konkurrenceevne at blive for god. Jeg håber at beholde
mine aktier til dollaren er steget igen.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-01-05 08:21

> [...]
> gengæld overvejer jeg at sælge mine Apple-aktier efter MW Expo og
> regnskabet på onsdag. De kan ikke blive ved med at stige. Desuden er

Drøn fornuftigt!

Kunne ikke være mere enig, jeg tror at Appleaktierne falder et stykke
tid efter MW Expo.

Det er også derfor at jeg ikke gav den mere luft, for den er steget helt
vildt! Men regner osse med at den måske når op at runde 85-90$ efter
Expo , alt efter hvad Jobs kommer med, og forventningerne til markedet.

> [...]
> jeg burde sælge min Carlsberg-aktier, for de ville nok begynde at falde
> igen. Og det var helt rigtigt. De var på toppen, og de er ikke nået

Det glæder mig at din bank behandler dig ordentligt )

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-05 05:30

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Jeg tror der er flere end du regner med. Og aftalen med micro§oft er vist
> for længst udløbet.

For en ordens skyld er dte værd at nævne at der aldrig har været en
aftale mellem Apple og MS om at Apple ikke måtte udvikle en Officepakke.
DFet har blot aldrig været i Apples interesse at gøre det.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-01-05 20:26

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej

Selv hej

> Nu er der jo alle de rygter om "iwork" bliver lanceret på tirsdag, men
> hvor er fiduso?

Fiduso er en cocoakontorpakke i stedet for en carbonkontorpakke.

> Jeg kan kun se en seriøs fidus hvis det kan afvikles og er kompatibel
> med PC, ellers bliver det vel bare en fornyet udgave af Appleworks, og
> hvor mange af os bruger den?

Sikkert ikke mere end 86% af samtlige macbrugere
Og en fornyet(cocoa) AW-udgave vil mange sætte pris på, for hvem bruger
dog andet(ti hi) - Iøvrigt er AW i sin nuværende udgave kompatibelt
med og kan afvikles på intelbaserede personlige computere

> ikke mange, vel?

Næeh......procentsatser er vel relative, ikke sandt?.....Min
bruttoavance på en kop kaffe, da jeg drev restaurationer lå på ca. 96% -
til gengæld var den kun omkring 62% på en omelet - hvor stor er din
bruttoavance på 20 kvadratmeter væg(he, he)

> Og er der en aftale med MS om at Apple ikke må bevæge sig ind på "deres"
> område (Office software)?

Nej - har du aldrig hørt om "anti-trust"fidusen? - det er et vildt
psykadelisk monopoltilsyn, uha - uha - de har over there

Knus
M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-05 21:25

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Fiduso er en cocoakontorpakke i stedet for en carbonkontorpakke.

jeg fatter ikke hvorfor folk tror at bare fordi det er cocoa så er det
bedre end carbon.

Det er bare to forskellige mådet at gøre det på ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Lind

Dato : 06-01-05 22:16

> jeg fatter ikke hvorfor folk tror at bare fordi det er cocoa så er det
> bedre end carbon.
>
> Det er bare to forskellige mådet at gøre det på ...
>
> /thomas

Så vidt jeg er orienteret er et cocoaprodukt skrevet specifikt til
styresystemet(OS X, 10.x.x) og drager dermed fordel og udbytte af dette
systems features, hvorimod et carbonprodukt er en
tillempet/overskrevet/tilpasset kode, der muliggør afvikling af et
"gammelt"(til tidligere styresystemer) program på et nyt system.(Ordet
Carbon siger det næsten selv, ikke sandt?......"karbonpapir" - husker du
nok?)

Men jeg har da taget fejl før, så du bedes korrekse mig, hvis jeg er
faret vild i skoven.

Men som flittig bruger af eksempelvis AW, Acrobat Distiller, GoLive
m.fl. kender jeg i hvert fald den praktiske forskel, som beskrevet
ovenfor.

Så du har fuldstændig ret - det er to vidt forskellige måder at gøre det

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-05 23:29

> [...]
> nok?)
>
> Men jeg har da taget fejl før, så du bedes korrekse mig, hvis jeg er

Her er en lidt ældre "artikel" om emnet:

http://www.unsanity.org/archives/000024.php

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-01-05 06:37

> Her er en lidt ældre "artikel" om emnet:
>
> http://www.unsanity.org/archives/000024.php
>
> /thomas

Okay, tak for svarene

Var sgu´ikke lige klar over at det var cacao contra carbon

Det bliver spændende hvad Apple disker op med på tirsdag!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-05 07:23

> Her er en lidt ældre "artikel" om emnet:
>
> http://www.unsanity.org/archives/000024.php
>
> /thomas

Tak
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-05 05:30

> [...]

> nok?)
>
> Men jeg har da taget fejl før, så du bedes korrekse mig, hvis jeg er

korrekt du tager fejl Carbon er osse et glimrende sprog især hvis
man har noget kode man ikke har lyst til at skrive om fra bunden. Carbon
mach-O varianten er ok.

> Men som flittig bruger af eksempelvis AW, Acrobat Distiller, GoLive
> m.fl. kender jeg i hvert fald den praktiske forskel, som beskrevet
> ovenfor.

Photshop, MS Office, Finder osv... Der er masser af moderne og god
Carbon Software. selv Mozilla og Firefox er carbon.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-05 05:30

> [...]

> hvor mange af os bruger den?
> ikke mange, vel?
>
> Og er der en aftale med MS om at Apple ikke må bevæge sig ind på "deres"

nej, men apple er selvfølgelug meget på passelig idet MS kunne finde på
at stoppe udviklingen af Office såfremt Apple begynder at forære et
tilsvarende stykke SW. Et stop for MS Office til mac er /IKKE/ i Apples
interesse.