.wmv konverteret til .avi eller .mpg?
Fra : Storm

Dato : 06-01-05 13:16

I en total presset situation spørger jeg lige her:

Kan jeg konvertere en .wmv til .avi eller .mpg og med hvad kan jeg gøre
det?

Er der mon nogen der ved det?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-05 05:36

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Kan jeg konvertere en .wmv til .avi eller .mpg og med hvad kan jeg gøre
> det?

"ffmpeg", men det kommer an på hvilket codec der er anvendt i wma filen
og om der er brugt DRM.

Fra : Storm

Dato : 09-01-05 13:32

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> "ffmpeg", men det kommer an på hvilket codec der er anvendt i wma filen
> og om der er brugt DRM.

Jeg prøvede at hente ffmpeg-0.4.9-pre1.tar.gz flere gange og på
forskellig måde, men kunne ikke pakke den op.
Måske er jeg uretfærdig, men den ligner noget der er for svært
tilgængelig for mig.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jesper

Dato : 09-01-05 15:38

> [...]

> forskellig måde, men kunne ikke pakke den op.
> Måske er jeg uretfærdig, men den ligner noget der er for svært

Jeg vil anbefale at du henter ffmpegX og lade den installere diverse
unixværktøjer.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Jesper

Dato : 09-01-05 10:09

> [...]

> I en total presset situation spørger jeg lige her:
>
> Kan jeg konvertere en .wmv til .avi eller .mpg og med hvad kan jeg gøre

På mac kan du prøve ffmpegX, men den er ikke god til det og understøtter
ikke den nyeste standard: WMV3 der bruges i Windows Media 9 og 10, den
får heller ikke frameraten korrekt. Installér Virtual PC med Windows og
brug et Windows program til at konvertere med.

Fra : Storm

Dato : 09-01-05 13:32

> [...]
> får heller ikke frameraten korrekt. Installér Virtual PC med Windows og
> brug et Windows program til at konvertere med.

Nu løste jeg mit akutte problem på en anden måde (satte wmv filen til at
åne for sig selv udenfor programmet jeg vlle have det ind i). Jeg tror
jeg vil finde ud af at løse det på en p. Jeg er ikke så vild med at
installere Virtual PC på min Mac - men her skal jeg måske se anderledes
på det i 2005

--
Venlig hilsen Nina Storm