Eye TV og Toast..igen :-)
Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-01-05 06:43

Hej

Jeg har nu fulgt Karls råd, og har "eksporteret" mine film fra EyeTV,
således at de er nemmere at "overskue".

Der var valget mellem "MPEG Program Stream" og "MPEG Elementary
Stream".

Jeg valgte Program Stream, men ved ikke om det er det rigtige valg?

Film filen fylder mindre efter eksport, hvorfor det?
(Gosford Park i EyeTV= 4,45 GB, i eksporteret udgave=3,91 GB)

Og i mappen "EyeTV archive" er der en anden mappe som hedder
"ffffffffffff" , hvad indeholder den?
Den varierer meget i størrelse, så jeg har en fornemmelse af at det er
"pausesklip :-/

Kan man slette indholdet i mappen, uden at det giver problemer?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 06-01-05 08:31

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Der var valget mellem "MPEG Program Stream" og "MPEG Elementary
> Stream".
>
> Jeg valgte Program Stream, men ved ikke om det er det rigtige valg?

Program Stream er det korrekte hvis du vil brænde på dvd bagefter - det
er en muxed (multiplexed) fil der indeholder både billeder og lyd.

Elementary streams betyder at filen bliver opdelt i to: en til billeder
og en til lyd. Det kan være praktisk hvis du vil redigere filmen i fx
iDVD.

> Film filen fylder mindre efter eksport, hvorfor det?
> (Gosford Park i EyeTV= 4,45 GB, i eksporteret udgave=3,91 GB)

Ved det ikke præcist, men formoder at det har at gøre med at eyeTV
gemmer i streaming-format - hvilket også er grunden til at man ikke
direkte kan se eyeTV-filerne i QuickTime Player men kun i VLC .

> Og i mappen "EyeTV archive" er der en anden mappe som hedder
> "ffffffffffff" , hvad indeholder den?
> Den varierer meget i størrelse, så jeg har en fornemmelse af at det er
> "pausesklip :-/

Mappen indeholder den fil som eyeTV kreerer konstant hvis du bare ser tv
uden at optage det.

Teknisk er det sådan at eyeTV-apparatet konstant koderer
fjernsynsprogrammet i mpeg 2 - for at Mac'en kan vise det skal det jo
være i digital form; og derfor SKAL det gemmes på harddisken inden
'puteren bearbejder og viser det.

Hvis du optager et program, bliver der lavet en speciel mappe til det;
og hvis du bare ser et program bliver der konstant gemt (alt efter
indstilling) x antal GByte mpeg2-fil på din harddisk i den der
ffffffff-mappe, så 'puteren har noed at arbejde med.

> Kan man slette indholdet i mappen, uden at det giver problemer?

Det kan du forsøvidt gøre - men der er ingen grund til det: eyeTV
sletter den konstant selv - sådan at forstå at når der er optaget (de af
dig under Preferences/Storage/Life BufferSize indstillede) x antal
GBytes, så sletter eyeTV starten af den fil mens det skriver videre i
slutningen af den.

Håber det forklarer sagerne

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-01-05 16:33

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> dig under Preferences/Storage/Life BufferSize indstillede) x antal
> GBytes, så sletter eyeTV starten af den fil mens det skriver videre i

Som altid et "opklarende" svar, dig kan man regne med!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone