Eksternt num. tastatur
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-01-05 14:43

I gamle dage kunne man via ADB sætte et tastatur med kun tal- samt
funktions-taster til sin PowerBook.

Har nogen set et rent taltastatur? USB eller - helst -
Bluetooth-tilslutning...

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-01-05 15:17

no@way.dk (Jens Rasmussen) writes:

> I gamle dage kunne man via ADB sætte et tastatur med kun tal- samt
> funktions-taster til sin PowerBook.
>
> Har nogen set et rent taltastatur? USB eller - helst -
> Bluetooth-tilslutning...

www.edbpriser.dk, klik dig ind under hardware->tastatur, vis alle og
klik på "galleri".

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 04-01-05 22:51

Tak til jer alle. Jeg fandt et Trusk til DKK 209,-

19 taster, men Num Lock virker ikke på Mac, så foruden de ti cifre har
vi:
/
*
BS (backspace)
-
+
tripel-nul (000)
,
Enter (i dobbelt højde)

Alt i alt lige, hvad jeg ønskede.

Desuden er det en to-ports USB-hub. Perfekt til en bærbar.

Fra : Erik Richard

Dato : 04-01-05 01:26

Hej Jens

Ja, og jeg er så heldig, at jeg har et sådant. Men jeg mener ikke, de er
lavet til hverken USB eller BT. Jeg har kigget flere sites igennem -
bl.a. Logitech, Kensington og MacAlly. Ingen af dem har dem. Og jeg har
spurgt i et par forretninger her i byen Fona, Merlin + et par mere. De
mente alle, at de ikke længere laves.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-01-05 09:08

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Ja, og jeg er så heldig, at jeg har et sådant. Men jeg mener ikke, de er
> lavet til hverken USB eller BT.

MarSoft er en god forhandler at tale med. Men jeg bruger gerne
hjælpemiddeldatabasen:

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=11776&include=00000

Jeg troede hjælpemidler var en af dine kæpheste? Men som sagt hmi-basen
er your master of the universe

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard

Dato : 04-01-05 17:12

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:

> MarSoft er en god forhandler at tale med. Men jeg bruger gerne
> hjælpemiddeldatabasen:
>
> http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=11776&include=00000

Så fik jeg da også den bookmarked på den her maskine. Jeg har den ellers
kun på min Brabrand-maskine...

> Jeg troede hjælpemidler var en af dine kæpheste? Men som sagt hmi-basen
> er your master of the universe

Det er det også. Men det er primært på det softwaremæssige område, og
primært for blinde og svagtseende Mac brugere. Så når det gælder PC only
ting eller andre specifikke hjælpemidler til folk med bevægelses- eller
måske gangproblemer, så er det ikke mig.

Jeg har kigget på de to numeriske tastaturer, der er på siden, og det
ser umiddelbart ikke ud til, at USB ver. er Mac kompatibel, da det ser
ud til, at den er udviklet til primært folk, der har bevægelsesproblemer
- jvf. at den er programmerbar. I øvrigt så vidste jeg godt, at der
findes den slags tillægstastaturer, men dem, jeg har set, er med meget
store taster specielt for spastikere.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Niels Prins

Dato : 04-01-05 04:24

In article <1gpti4p.1uyeqwf1nyk532N%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> I gamle dage kunne man via ADB sætte et tastatur med kun tal- samt
> funktions-taster til sin PowerBook.
>
> Har nogen set et rent taltastatur? USB eller - helst -
> Bluetooth-tilslutning...

Jeg så i dag en regnemaskine (Citizen maskine hos Carl Larsen -
kontorforsyning i Kbh.) med USB kabel til computer der skulle kunne
virke som taltastatur til bærbar - men om det virker til Mac ved jeg
ikke.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 04-01-05 08:30

"Jens Rasmussen" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
>I gamle dage kunne man via ADB sætte et tastatur med kun tal- samt
> funktions-taster til sin PowerBook.
>
> Har nogen set et rent taltastatur? USB eller - helst -
> Bluetooth-tilslutning...

Du spørger efter et "rent" taltastatur, må der virkelig kun være cifrene 0-9
på tastaturet?
Hvis du kan klare at der lidt flere taster end de rene ciffertaster, så
mener jeg da sagtens at man kan få et i f.eks. Merlin. Jeg har da flere
gange kigget på et tastatur af mærket "Targus", og det er med usb
tilslutning. Mon ikke at det kan bruges på en mac også?