del-tast
Fra : Marianne

Dato : 30-12-04 20:15

Hej

Findes der ikke en utility, som kan lave mig en delete-tast? Og i
forlængelse heraf: Hvor er der et godt site med share-/freeware til Mac? Har
kigget hos tucows, men det er vist ikke rigtig stedet.

mvh
marianne

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-12-04 20:25

Marianne skrev:

> Hej
>
> Findes der ikke en utility, som kan lave mig en delete-tast?

En hel del programmer bruger denne kombination: [shift][backspace]

Men hvilket tastatur / hvilken computer har du?
[delete] findes på de fleste af Apples udvidede tastaturer.
På mit sidder den nederst til venste i ni-blokken ovenover pile-tasterne

http://versiontracker.com/ er det jeg selv frekventerer
Og så er der http://macupdate.com/

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Marianne

Dato : 30-12-04 20:59

> En hel del programmer bruger denne kombination: [shift][backspace]
>
> Men hvilket tastatur / hvilken computer har du?

Nåja ... jeg har en ibook og bruger dens tastatur. Shift backspace duer i
hvert fald ikke.

Kan jeg mon ligefrem konfigurere div. taster selv?

mvh
marianne

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-12-04 21:13

Marianne skrev:

> Nåja ... jeg har en ibook og bruger dens tastatur. Shift backspace duer i
> hvert fald ikke.
>
> Kan jeg mon ligefrem konfigurere div. taster selv?

Hmmm ... det er muligvis muligt
prøv at kigge på disse to programmer:
http://www.cesoft.com/products/qkx.html
http://scriptsoftware.com/ikey/

Fra : Christian Flintrup

Dato : 30-12-04 21:17

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> Nåja ... jeg har en ibook og bruger dens tastatur. Shift backspace duer i
> hvert fald ikke.

Prøv "fn" og Backspace.

--
Mange hilsener
Christian

Fra : Marianne

Dato : 30-12-04 21:31

> Prøv "fn" og Backspace.

Jeps - tusind tak

mvh
marianne

Fra : Steen Jensen

Dato : 30-12-04 23:44

> Jeps - tusind tak

Sjovt nok virker æble+backspace som delete på min iBook.
--
Bedste hilsener

Steen

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 31-12-04 10:05

In article <41d45e0c$0$245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,

> Nåja ... jeg har en ibook og bruger dens tastatur. Shift backspace duer i
> hvert fald ikke.
>
> Kan jeg mon ligefrem konfigurere div. taster selv?

Fn+backspace fungerer på alle Apple bærbare.
Hvis det ikke gjør det i et enkelt program, så er det vedk. applikasjon
som blokkerer OS'ets funksjon. I så fall sorry, Mac.

--
/Z

Fra : Marianne

Dato : 30-12-04 22:38

> http://versiontracker.com/ er det jeg selv frekventerer
> Og så er der http://macupdate.com/

Tusind tak - der fandt jeg en update-ting til itunes, sådan at al min
indkopierede musik i eet hug kan blive forsynet med kunstner og titel

Så mangler jeg blot noget, der kan gøre den ene side af mouse-pad'en til
scroll-areal.

mvh
Marianne

Fra : Terje Rydland

Dato : 30-12-04 22:48

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> Så mangler jeg blot noget, der kan gøre den ene side af mouse-pad'en til
> scroll-areal.

Side Track

http://www.ragingmenace.com/software/sidetrack/index.html

Terje

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-12-04 23:13

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20854

Fra : Marianne

Dato : 31-12-04 16:42

Tusind tak igen ... så kan jeg vist ikke mangle mere

Godt nytår!

mvh
marianne