Hvilke format bruger Apple Mail?
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-12-04 16:04

Hej der

Apple Mail kan importere mails i mbox-format, men hvilket format bruger
Mail selv når man opretter nye folders - Mbox, maildir eller noget femte?

Jeg spørger fordi jeg vil være sikker på ikke at udsætte min kæreste for
lockin ift. Apple Mail. Hun skulle gerne kunne skifte til Thunderbird,
Kmail eller andet, hvis hun en dag skulle få lyst til det. Enten ved at
Mail bruger standard-format, eller at den kan exportere mbox aller andet
som andre programmer kan forstå.

Janus

Fra : Sebastian

Dato : 31-12-04 11:58

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> [...]
> Kmail eller andet, hvis hun en dag skulle få lyst til det. Enten ved at
> Mail bruger standard-format, eller at den kan exportere mbox aller andet

Apple Mail bruger .mbox format og beholder attachments mboxfilen.
Var det svar nok?
Du kan selv se hvad Apple Mail laver ved at kigge i ~/Libary/Mail

Apple Mail kan klare IMAP. Du vil derfor aldrig have problemer med at
hente gamle elektrobreve i et andet programm, der magter IMAP, bare du
har mulighed for at forbinde computeren til en IMAP server. IMAP er IMHO
meget bedre end alle im- og exportfiltre.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark