Trådløs Printserver erfaring ?
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-12-04 13:31

Nogen her i gruppen som har erfaring med en trådløs printserver (802.11g) ??

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-01-05 22:47

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Nogen her i gruppen som har erfaring med en trådløs printserver (802.11g) ??

Cups som er en del af OSX...

Fra : Sebastian

Dato : 04-01-05 22:27

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Nogen her i gruppen som har erfaring med en trådløs printserver (802.11g) ??
Hvis den ikke lige vil køre CUPS eller noget andet der kan konfigureres
lige så nøjagtigt, ville jeg holde mig væk fra dem. Ikke bare at der
bliver mulighed for at printe fra Internettet, men med den indbyggede
ad-hoc mode i WiFi kan naboerne også lige drille dig og bede din pinter
om at skrive 5quadrillioner sorte sider.

jeg bruger en iMac G3 med OSX.3 CUPS til formålet. En Linuxmaskine med
en lille pentium ville også kunne klare ærterne.
Hvis du kun har en GDI printer, skal printserveren også kunne lave en
rip. Så kommer du næsten ikke uden om en unix maskine som printserver.

Hvis det skal være en lille fiks trådeløst sag, brug hellere en
Bluetooth forbindelse.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark