Illegal instruction at ....
Fra : Berthil

Dato : 29-12-04 22:28

Kære NG

Jeg har fået alvorlige problemer med min Mac Powerbook G4, og tænkte at jeg
ville spørge til råds herinde før jeg sender den til rep.
Problemet er som følger:
Når jeg starter den op skriver den følgende:

"Illegal instruction at %SRR0:00014200 %SRR101420000
Apple Powerbook5
[.....]
Welcome to open firmare, the system time and date [...]
To continue booting, type "mac-boot" and press return.
To shut down, type "shut-down" and press return."

Det skal lige siges at jeg ikke kan boote fra mit nyindkøbte Panther ver.
10.3, ved at holde 'c' nede ved start.
Har ligeledes prøvet at holde alt+æble+o+f og alt+æble+o+r, men intet gover
pote...

Nogle gange "starter den bare op" med sort skærm...

Alle svar og forslag er mere end velkomne!

Mvh Frederik.
....og godt nytår

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-01-05 19:35

In article <41d3213e$0$22697$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"Berthil" <berthilREMOVE@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> holde alt+æble+o+f og alt+æble+o+r, men intet gover pote...
>
> Nogle gange "starter den bare op" med sort skærm...

Jeg tør ikke sige, hvad fejlmeddelelsen betyder. Som du har gjort, ville
jeg nok også have prøvet at starte fra en cd først for at se, om det er
en software-fejl. En anden mulighed er, at det er en fejl i en
RAM-klods. Du kan prøve med noget andet RAM. Har du ikke det, men har du
to klodser i, kan du se, om den kan starte med kun en af klodserne i. Du
skriver i øvrigt ikke, hvad der sker, hvis du skriver "mac-boot", som
maskinen beder om.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster