pagemaker vs. Quark
Fra : thorkild nielsen

Dato : 29-12-04 17:59

For år tilbage arbejde jeg med quark men var så nødt til at skifte til
Pagemaker.
- nu har jeg endelig opgraderet til MacOS X - skal jeg så ønske mig Quark
eller Pagemaker

- og hvor får jeg billigst noget, der kan køre på MacOS X 10.3?

Venligst
Thorkild

--
postnr. 9310
e-mail : er ikke dum.

Fra : Kell Christensen

Dato : 29-12-04 20:17

thorkild nielsen <dumthorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> eller Pagemaker
>
> - og hvor får jeg billigst noget, der kan køre på MacOS X 10.3?

PM slutter i OS9 med version 7.
Tidligere Aldus, nu Adobe, hvor det så hedder InDesign,
men en noget tungere sag.
Jeg kører PM7 i OS9, her kan man få noget fra hånden.

Quark har jeg altid undgået.

Kell

Fra : Henrik Enslev

Dato : 29-12-04 20:25

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> Tidligere Aldus, nu Adobe, hvor det så hedder InDesign,
> men en noget tungere sag.
> Jeg kører PM7 i OS9, her kan man få noget fra hånden.

Jeg syns Indesign er fed, men det skal bemærkes, at den kræver en vis
maskinkraft for at køre ordentligt. Jeg er selv tidligere PM bruger, har
prøvet Quark, men har aldrig forstået det hype der er omkring Quark
--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Niels Boegh

Dato : 29-12-04 22:11

thorkild nielsen wrote:
> [...]
> eller Pagemaker
>
> - og hvor får jeg billigst noget, der kan køre på MacOS X 10.3?

Du kan hente prøveversioner af både InDesign og Quark. InDesign virker
efter min mening mere moderne end Quark.

Hvis du skal arbejde videre med dine PM-dokumenter, vil det nok være
nemmest at konvertere dem til InDesign.

Niels

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-12-04 22:32

Niels Boegh skrev:

> Hvis du skal arbejde videre med dine PM-dokumenter, vil det
> nok være nemmest at konvertere dem til InDesign.

Og i sådan et tilfælde vil Adobe InDesign CS PageMaker Edition nok
være oplagt. <http://www.adobe.com/products/indesign/pm_ind.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : thorkild nielsen

Dato : 30-12-04 09:17

In article <cqvb8e.uk.1@tgm.dyndns.dk>, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Og i sådan et tilfælde vil Adobe InDesign CS PageMaker Edition nok
> være oplagt. <http://www.adobe.com/products/indesign/pm_ind.html>.

- ja, det er bare nogle gyselige priser det tager til alm. privat brug!
De folk vil aabenbart have penge for deres arbejde,- mange penge.
Thorkild

--
postnr. 9310
e-mail : er ikke dum.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-12-04 10:54

thorkild nielsen <dumthorkild.snot.j.n@stofanet.dk> wrote:

> - ja, det er bare nogle gyselige priser det tager til alm. privat brug!
> De folk vil aabenbart have penge for deres arbejde,- mange penge.
> Thorkild

Og alligevel har de endnu ikke rettet en alvorlig fejl i Mac-versionen.
Alfabetisk register kan ikke håndtere tegn, der ikke findes i det
engelske alfabet. Fejlen er erkendt i min korrespondance med en
forhenværende InDesign-supporter. Fejlen findes ikke i
Windows-versionen.

Det tager nogen tid for en forhærdet PageMaker-bruger at vænne sig til
alt det, som er anderledes i InDesign, f.eks. måden at indsætte og
beskære billeder. Man skal holde sig selv til ilden ved at holde
opmærksomheden rettet mod alt det, som InDesign kan, som PageMaker ikke
kunne.
Når man åbner et gammelt PageMaker-dokument i InDesign, får man at vide,
at lænkerne til grafik er brudt. InDesign anbefaler, at man åbner
dokumentet i PageMaker og genskaber lænkerne. Det kan man godt spare
sig. De kan være tabt igen, når man åbner i InDesign. Man kan ligeså
godt gøre arbejdet i InDesign, der har et fint værktøj til det formål.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-04 14:23

thorkild nielsen skrev:

> - ja, det er bare nogle gyselige priser det tager til alm. privat brug!

Programmet henvender sig heller ikke til private.
I øvrigt er InDesign faktisk billig, hvis du sammenligner med Quark.

> De folk vil aabenbart have penge for deres arbejde,- mange penge.

Uha, da, da. En direkte skandale, at folk kan finde på den slags.
Det tager jo ikke andet end et par minutter at strikke sådan et program
sammen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 30-12-04 14:29

In article <41d4014d$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,

> [...]
>
> Uha, da, da. En direkte skandale, at folk kan finde på den slags.
> Det tager jo ikke andet end et par minutter at strikke sådan et program

Takk!
Det er da faktisk lov å tjene penger på et produkt i åpent salg. Og som
du sier, InDesign (og hele Creative Suite) er profesjonelle verktøy. Man
forventer at de som kjøper dem i overveiende grad skal bruke dem til å
tjene penger selv. Da er det rimelig at verktøymakeren også tjener.

--
/Z

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-04 14:33

Zaphod Beeblebrox wrote:

> Det er da faktisk lov å tjene penger på et produkt i åpent salg.

De ville i mine øjne være direkt dumme, hvis de ikke forsøgte.

> Og som du sier, InDesign (og hele Creative Suite) er profesjonelle verktøy. Man
> forventer at de som kjøper dem i overveiende grad skal bruke dem til å
> tjene penger selv. Da er det rimelig at verktøymakeren også tjener.

Ja, det mener jeg også.

--
Hilsen
Madsen