Websider
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 29-12-04 13:19

d' herre og damer

Hvis man nu, vil til at lave sin egen hjemmeside hvilket programmer kan
gruppen så anbefale?
De skal helst være nemme at går til, i det jeg ikke har den stor
erfaring ud i sådan noget.
Findes der nogen som er gratis?

Hilsen
Nyeboe

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-12-04 13:22

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> writes:

> [...]
> kan gruppen så anbefale?
> De skal helst være nemme at går til, i det jeg ikke har den stor

Tag et kig på NVu (http://www.nvu.com). Det er gratis, og er baseret
på Mozillas kerne.

Hold dig fra ældre programmer såsom Netscape version 4 og lignende,
der er løbet meget vand under broen siden de var moderne.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 29-12-04 14:57

J.K. Nyeboe skrev:

> [...]
> gruppen så anbefale?
> De skal helst være nemme at går til, i det jeg ikke har den stor

Hvor meget ved du om at lave websider?

Et GUI program som NVU er udmærket, men man kommer ikke ret langt uden
at have sat sig ind i tingene fra bunden af.

Og når man begynder at blive bare en lille smule avanceret, så finder
man ud af, at et GUI program faktisk stinker til avanceret brug.

Når man begynder at blande JavaScript og PHP ind i tingene, så er det
med at finde en tekst-baseret editor. Her er 'standarden' på Mac BBEdit.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-05 15:44

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Hvor meget ved du om at lave websider?
>
> Et GUI program som NVU er udmærket, men man kommer ikke ret langt uden
> at have sat sig ind i tingene fra bunden af.

en anden mulighed er at fibde en godt content management system hvor man
kan hente diverse templates til i form af .css filer.

> Og når man begynder at blive bare en lille smule avanceret, så finder
> man ud af, at et GUI program faktisk stinker til avanceret brug.

jeps. Subetheredit er en dejlig text editor til html.