Fat-formatere usb-harddisk
Fra : Steen Asmussen

Dato : 29-12-04 12:27

Hej,

jeg har lige købt en løs harddisk der skal sættes i en usb-holder.

Er det muligt at formatere en harddisk i fat-format i OS 9.2.2, så jeg
også kan bruge den på min Linux pc og Windows på arbejdet?

Hilsen

Steen

Fra : Henrik Enslev

Dato : 29-12-04 13:16

Steen Asmussen <admin@zasmusu2z.dk> wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at formatere en harddisk i fat-format i OS 9.2.2, så jeg
> også kan bruge den på min Linux pc og Windows på arbejdet?

Hej

Der har lige været en grundig diskussion af emnet, jeg kunne godtnok
ikke lige finde frem til headeren, men søg, så finder du den nok
--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-12-04 14:37

> [...]

> Er det muligt at formatere en harddisk i fat-format i OS 9.2.2, så jeg
> også kan bruge den på min Linux pc og Windows på arbejdet?

Hvis du ikke har noget specialsoftware til det, så er standard metoden
med en helt ren disk, som man vil sætte i en usb-skuffe, først at sætte
disken i en maskine som ekstra intern disk og formattere den der og så
tage den ud og sætte disken i skuffen.

PS. Har du forresten tidligere haft noget at gøre med en vietnamesisk
restaurant i Skovlunde?

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Steen Asmussen

Dato : 29-12-04 14:50

On Wed, 29 Dec 2004 14:37:29 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>PS. Har du forresten tidligere haft noget at gøre med en vietnamesisk
>restaurant i Skovlunde?

Nej, det er ikke mig.

Jeg hører til i Ringsted

Hilsen

Steen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-12-04 14:54

> [...]
> med en helt ren disk, som man vil sætte i en usb-skuffe, først at sætte
> disken i en maskine som ekstra intern disk og formattere den der og så

Disken skal selvfølgelig først partitioneres.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Steen Asmussen

Dato : 29-12-04 23:09

Steen Asmussen wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at formatere en harddisk i fat-format i OS 9.2.2, så jeg
> også kan bruge den på min Linux pc og Windows på arbejdet?

Det var faktisk rigtig nemt.

Computeren fandt helt selv ud af det.

Hilsen

Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-05 15:44

> [...]

> Er det muligt at formatere en harddisk i fat-format i OS 9.2.2, så jeg
> også kan bruge den på min Linux pc og Windows på arbejdet?

ja, dvs jeg er i tvivl om at Apples diksværktøj i OS9 kan tilgå USB
disk, i OSX er det ikke et problem. Ellers kan du bare formatere den på
din PC.