QuicKeys, MacSOUP, Kensington 11-button tr~
Fra : Per Rønne

Dato : 29-12-04 07:27

Since going over to MacOS X, I have been unable to have my Kensington
11-button trackball perform triple-clicks, an action very nice to have
the right-button perform in applications that don't support contextual
menus. Like MacSOUP.

I hoped that I would be able to have it in the new QuicKeys X3, since it
supports repeated clicks relative to mouse /and/ to let such a shortcut
be triggered by a device - such as a trackball button. But no, it
doesn't really give triple-clicks in a proper way.

The usage in MacSOUP? Et will let you triple-click on a line and thus
select a full line. If you don't release the button immediately, it will
let you easily select a full section of line. A quite common task in
MacSOUP, if you want to comment on this section. Either by making a new
answer through pressing F, or by copying and alt-pasting it into an
answer you are already working on.

Instead, I have to be content with applying drag-doubleclick to this
button in the MouseWorks in scope MacSOUP. In lieu of tripleclick or
drag-tripleclick.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-05 15:44

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
>
> Instead, I have to be content with applying drag-doubleclick to this
> button in the MouseWorks in scope MacSOUP. In lieu of tripleclick or

prøv USBoverdrive driveren til din mus, den dutter med alle USB mus.
Mener den koster i omegen af 10-20$.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-01-05 09:23

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> prøv USBoverdrive driveren til din mus, den dutter med alle USB mus.
> Mener den koster i omegen af 10-20$.

USB Overdrive, kunne jeg finde den ved. Men desværre har jeg ikke kunnet
få den til at fungere, i hvert fald ikke med tripelklik, selv om det er
en af optionerne. Ej heller synes den at fungere med alle 11 knapper,
heraf et hjul. Og da der er tale om et sharewareprodukt, kan jeg ikke
tro at de har valgt at disable den funktionalitet indtil alt er betalt.

De seks DirectLaunch knapper kan dog styres fra QuicKeys. Men alt i alt
er USB Overdrive dårligere end Kensingtons egen driver, der blot mangler
understøttelse for tripelklik.
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard

Dato : 04-01-05 01:10

Hej Per

Per Rønne wrote:

> [...]
> heraf et hjul. Og da der er tale om et sharewareprodukt, kan jeg ikke
> tro at de har valgt at disable den funktionalitet indtil alt er betalt.

Jeg har heller ikke kunnet få USB overdrive til at virke under OS X
10.3.x. Jeg ville bruge den til en USB enhed, der ikke har Mac drivere -
en HaMA card reader, men det viser sig efter opg. til 10.3.7, at den nu
virker default.

> De seks DirectLaunch knapper kan dog styres fra QuicKeys. Men alt i alt
> er USB Overdrive dårligere end Kensingtons egen driver, der blot mangler
> understøttelse for tripelklik.

Kensington MouseWorks X er _ikke_ fuldt kompatibelt med QuickKeys X. Det
er MouseWorks 5.7 til OS 9.x heller ikke med QK Classic. Jeg går ud fra,
du tænker på den Expert Mouse, du har? - og som jeg har i Pro ver.,
selvom jeg ikke har kunnet finde de helt store forskelle... - Så jeg
venter også sppændt på en ny ver. af MouseWorks...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-05 06:33

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Kensington MouseWorks X er _ikke_ fuldt kompatibelt med QuickKeys X. Det
> er MouseWorks 5.7 til OS 9.x heller ikke med QK Classic. Jeg går ud fra,
> du tænker på den Expert Mouse, du har? - og som jeg har i Pro ver.

Den er Kensington Expert Mouse Pro trackball'en jeg har. Lige som dig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard

Dato : 04-01-05 16:32

Hej Per

OK, - så kan jeg oplyse, at jeg heller ikke kan få triple eller multiple
clicks til at virke under X. Heller ikke multiple clicks under 9.2. Her
virker triple click dog, - efter at jeg igen har smidt demo'en af
QuicKeys ud...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-05 18:34

> [...]

> clicks til at virke under X. Heller ikke multiple clicks under 9.2. Her
> virker triple click dog, - efter at jeg igen har smidt demo'en af

Ja, for mig er det nu ikke en demo. Jeg har været QK-bruger i årevis; et
uundværligt program. I dag bruger jeg det til både min G4, mine gamle
Mac'er, og mine to Windåser.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-01-05 21:53

In article <1gpvmr6.csd5kabgxwtiN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Ja, for mig er det nu ikke en demo. Jeg har været QK-bruger i årevis; et
> uundværligt program. I dag bruger jeg det til både min G4, mine gamle
> Mac'er, og mine to Windåser.

Jeg tror, de er stået af i <news:comp.sys.mac.apps>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 05-01-05 07:09

> Jeg tror, de er stået af i <news:comp.sys.mac.apps>

Det tror jeg også; jeg var ikke opmærksom på at tråden stadig kørte også
der {og du glemte også at fjerne den}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-01-05 23:04

In article <1gpwldl.1a4fip71q48tk6N%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det tror jeg også; jeg var ikke opmærksom på at tråden stadig kørte
> også der {og du glemte også at fjerne den}.

Jeg overvejede det, men besluttede, at der var mest forskruet humor i
ikke at fjerne den. Jeg ved ikke, om det er sarkastisk ironi eller
ironisk sarkasme. I det mindste er der ikke nogen, der har brokket sig.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-05 05:30

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg har heller ikke kunnet få USB overdrive til at virke under OS X
> 10.3.x. Jeg ville bruge den til en USB enhed, der ikke har Mac drivere -
> en HaMA card reader

Det lader ikke til at du er klar over hvad USBoverdrive er! Det er en
HID driver, dvs en driver til pegeredskaber. Jeg tvivler på at din
cardreader kan fubgere som mus, joystick eller skrivepen.

>, men det viser sig efter opg. til 10.3.7, at den nu
> virker default.

næppe (og dermed løgn), med mindre din cardreader kan bruges som mus.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-05 16:06

> [...]

> heraf et hjul. Og da der er tale om et sharewareprodukt, kan jeg ikke
> tro at de har valgt at disable den funktionalitet indtil alt er betalt.

det har de heller ikke, det kan i øvriigt nævnes at flere producenter
licenserer USB overdrive driveren. Det gælder eks MS. Ku' det tænkes at
du ikke kan hitte ud af at konfigurere den?

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-05 16:34

> [...]

> licenserer USB overdrive driveren. Det gælder eks MS. Ku' det tænkes at
> du ikke kan hitte ud af at konfigurere den?

Nej.
--
Per Erik Rønne