Radeon PCI grafikkort
Fra : Erik Richard

Dato : 27-12-04 01:27

Hej

- Hvilke af Radeons grafikkort kan flashes til brug på en G4 PCI
Graphics model?
- Eller hvilke Radeon gfx kort kan i det hele taget bruges på PCI
Graphics udover Radeon 7000?

Det er for en ældre mand, der gerne vil have et lidt bedre gfx kort end
det Radeon 128Pro, han har i sin G4/450 PCI Graphics, da hans AV 1710 er
ved at stå af og han gerne vil have en 17" TFT skærm istedet for.

Hvis der evt. er nogen, der ligger inde med flashprg. til brug på enten
Mac eller PC, må I meget gerne sende mig en kopi. Det er noget af en
jungle at finde rundt på ATIs site..

På vegne af Edward L.
mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-05 16:06

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej
>
> - Hvilke af Radeons grafikkort kan flashes til brug på en G4 PCI
> Graphics model?

ATI's egne R7000PCI og ingen andre. (Rom'en er for lille til mac
firmwaren på OEM kortene)

> - Eller hvilke Radeon gfx kort kan i det hele taget bruges på PCI
> Graphics udover Radeon 7000?

ATI's mac edition PCI kort og ATI's eget R7000pci - ingen andre.

> Det er for en ældre mand, der gerne vil have et lidt bedre gfx kort end
> det Radeon 128Pro, han har i sin G4/450 PCI Graphics, da hans AV 1710 er
> ved at stå af og han gerne vil have en 17" TFT skærm istedet for.

hvis han kører OS9 skal han ikke ofre penge på en nyt grafikkort. Alle
TFT skærm har osse almindelige VGA porte. hans buværende kort har såvidt
jeg ved såvel VGA som DVI hvorfor det ikke er nødvendigt med et nyt kort
hvis han partout skal køre DVI.

Hvis han bruger OS9 er et voodoo kort (3Dfx V3 3000PCI) en mulighed, det
kan sikkert erhverves for en pakke cigaretter eller en håndfuld dåseøl.
I milioner af farver er billedet på dette kort meget skarpt over VGA pga
af den meget hurtige RAM-DAC.

> Hvis der evt. er nogen, der ligger inde med flashprg. til brug på enten
> Mac eller PC, må I meget gerne sende mig en kopi. Det er noget af en
> jungle at finde rundt på ATIs site..

det er ikke noget du finder på ATI's site! søg efter 8500 på min blog
<http://blog.reippuert.dk> der kan du finde et url til et site om flash
af ATI kort med tilhørede flash SW og ROM. Ellers kan du jo gennemtrævle
xlr8yormac's BBS under "non-3Dfx graphics"