Brænde cd med billeder
Fra : Steen Jensen

Dato : 25-12-04 22:59

Dav, og god bag(h)jul.
Jeg var ved at lave en cd ved hjælp af iPhoto, med diverse julebilleder.
Jeg markerede simpelthen hele biblioteket, og trykkede på 'brænd'! Den
færdige cd indeholdt diverse mapper, og iPhoto filer - og det var ikke
lige meningen.
CD'en skal bruges på en pc (og i en dvd-afspiller), og skal helst
indeholde billederne...og ikke andet.

Hvordan brænder jeg sådan en cd - jeg bruger 'kun' de standardprogrammer
der følger med os x - Panther?

Av...jeg spiste vist for meget juleand!

--
Bedste hilsener

Steen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-12-04 00:12

Steen Jensen wrote:
> [...]
> indeholde billederne...og ikke andet.
>
> Hvordan brænder jeg sådan en cd - jeg bruger 'kun' de standardprogrammer

Du smider en brændbar CD i dit drev, du giver den et navn som du gerne
vil have, f.eks. "Julen 2004" så går du i iPhoto, markerer billederne
igen men nu vælger fu "File" > "Exporter" jeg plejer at exportere i
original kvalitet. Nu exporterer du blot billederne til din "Julen 2004"
CD. Du kan nu brænde CD'en ved at trykke på brænd ikonet ved siden af CD
drevet i "Finder" eller du kan trække CD'en ned i papirkurven for at
starte brændingen.

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-12-04 09:41

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> CD. Du kan nu brænde CD'en ved at trykke på brænd ikonet ved siden af CD
> drevet i "Finder" eller du kan trække CD'en ned i papirkurven for at

Tusind tak for det, det er der nogen, der bliver glade for.
--
Bedste hilsener

Steen