Julegaver fra Apple
Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-04 00:32

På utallige opfordringer gennem div. meget flotte e-mail bestilte jeg
nogle julegaver hos Apple Store i starten af december. Der var 1-2 eller
3-4 dages leveringstid på alle varerne, men desværre dukkede der en
e-mail fra Apple op, at de var forsinkede. Jeg ser nu til min store
glæde, at de er sendt afsted fra Eindhoven d. 23/12 kl. 21.56.
Jeg var ellers ved at synes, at det var lidt ironisk, at Apple
sender så mange reklamer med e-mail for, at man skal købe sine julegaver
hos Apple Store, hvorefter de ikke kan levere til jul. Men der er måske
håb endnu, hvis julemanden arbejder lidt over. Eller måske tror Apple,
at alle børn i hele verden får gaver d. 25/12 ligesom i USA.
Men skidt med det. Der skal mere til at ødelægge julestemningen.
Glædelig jul alle sammen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-12-04 11:20

Henrik Münster wrote:

> Jeg ser nu til min store glæde, at de er sendt afsted fra Eindhoven
> d. 23/12 kl. 21.56.

Hvordan gik det med de nævnte julegaver, Henrik?

Noget af min familie bestilte et par gaver til mig via AppleStore, og de
blev ret betaget af hastigheden. Deres bestilling blev afgivet sent en
søndag aften, og varene blev efterfølgende leveret tirsdag formiddag.

Selv har jeg endnu ikke prøvet at handle der, men de lyder til at være
ret hurtige, så jeg er da lidt spændt på at høre hvordan det egentlig
endte med dine julegaver :)

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-12-04 01:45

In article <41d3d659$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Hvordan gik det med de nævnte julegaver, Henrik?

Jo tak, de ankom sidst på formiddagen mandag d. 27/12. Det gjorde nu
ikke så meget. Børnene fik så meget juleaften, at det var helt fint at
få tingene fordelt lidt.

> [...]
>
> Selv har jeg endnu ikke prøvet at handle der, men de lyder til at
> være ret hurtige, så jeg er da lidt spændt på at høre hvordan det

Det kan gå meget hurtigt, hvis tingene er på lager. Problemet er, at det
ikke er til at vide, hvad der er på lager. Hvis Apple angiver lang
leveringstid, så passer det som regel. Men selv om Apple angiver få
dages leveringstid, kan man risikere, at lige netop den ting er blevet
udsolgt. Hvis der er lang leveringstid på en enkelt ting i en ordre, så
venter de øvrige ting på den.
Jeg har derfor lært at dele ordrene op i mindre ordrer, der blot
lige kommer op over grænsen for gratis fragt. I denne omgang bestilte
jeg således nogle iPod Socks, der blot var angivet til at blive leveret
i december. Det lød lidt usikkert, så dem bestilte jeg i en separat
ordre med en AppleCare, der ikke behøvede komme før jul. De to ting var
her efter to-tre dage, som du også angiver, din familie har oplevet.
Så skulle jeg have et Midi-keyboard, et par hovedtelefoner og et
hukommelseskort. De var alle opgivet til 1-2 dages levering, så dem
bestilte jeg sammen. Måske var en af tingene 5-6 dages. Det husker jeg
ikke. I hvert fald burde det være i god tid, da jeg bestilte d. 8/12
eller deromkring. Jeg fik da også en e-mail om, at varerne ville blive
afsendt d. 13/12 eller tidligere. Men d. 13/12 fik jeg en ny e-mail om,
at varerne var forsinkede, så de i stedet ville blive afsendt d. 30/12
eller tidligere. Hvilke(n) varer, der var forsinkede blev ikke angivet.
Og som vanligt måtte de øvrige vente. De ankom så som nævnt d. 27/12
efter at være blevet afsendt d. 23/12. Var de bare blevet afsendt dagen
før, ville de have været her til jul, men desværre kom helligdagene i
vejen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster