Hurtig skift af bruger
Fra : Henrik

Dato : 23-12-04 14:49

Hej
Engang på Fisketorvet til en introduktion af Panther viste en englænder
med spindoktor frisure, at man kunne skifte mellem bruger på en meget
elegant måde, sådan at skrivebordet var som en kasse der kørte rundt, og
næste bruger / synsmåde kom frem som en ny side af kassen. Jeg husker
det som om det var noget med Exposé. Jeg har ikke lige kunnet genskabe
den effekt. Nogen der ved hvordan?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Karl Antz

Dato : 23-12-04 16:26

Henrik <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> næste bruger / synsmåde kom frem som en ny side af kassen. Jeg husker
> det som om det var noget med Exposé. Jeg har ikke lige kunnet genskabe

System Preferences(Systemindstillinger)/Accounts(Konti)/Login
Options(Log ind)/Enable fast user switching(Slå hurtig skift af bruger
til)

Iøvrigt: God jul til alle

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik

Dato : 23-12-04 19:40

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> System Preferences(Systemindstillinger)/Accounts(Konti)/Login
> Options(Log ind)/Enable fast user switching(Slå hurtig skift af bruger
> [...]

Min maskine gør det ikke, fordi den er for gammel til Quarts Extreme,
that´s why!
(En ibook g3 600 Mhz, testet som hjælper anbefaler ved at sætte skift
baggrundsbillede hvert x minut. Hvis den skifter pludseligt, er der ikke
QE, hvis der er glidende overgang, er der QE, simpelt!)

Fra : Zaphod Beeblebrox

Dato : 23-12-04 20:39

In article <1gp9igc.17jg2gu160baaxN%no@spam.nix>, no@spam.nix (Henrik)
wrote:

> Min maskine gør det ikke, fordi den er for gammel til Quarts Extreme,
> that´s why!

Jo, men den gjør det likevel. Du får bare ikke den flotte, flashy
effekten. Dersom du har flere brukere på maskinen og ønsker å kunne
bytte hurtig mellom dem, så er det uansett en god ide. Jeg hadde det på
min Cube, og det fungerte utmerket, også uten terning-effekten. Meget
praktisk når en annen "bare må låne" maskinen i fem minutter.

--
/Z

Fra : Henrik

Dato : 24-12-04 08:28

Zaphod Beeblebrox <diskworld@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> min Cube, og det fungerte utmerket, også uten terning-effekten. Meget
> praktisk når en annen "bare må låne" maskinen i fem minutter.

Jeg har nok (igen sic!) ikke udtrykt mig klart (mon jeg lærer det?). Det
var ikke hurtig skift af bruger der var mit problem, men netop
terninge-effekten jeg syns var blæret og gerne ville have frem.

Fra : Terje Rydland

Dato : 24-12-04 08:39

Henrik <no@spam.nix> wrote:

> Jeg har nok (igen sic!) ikke udtrykt mig klart (mon jeg lærer det?). Det
> var ikke hurtig skift af bruger der var mit problem, men netop
> terninge-effekten jeg syns var blæret og gerne ville have frem.

Det er vel også et poeng at de to brukerne må kjøre med samme fargedybde
på skjermen for at effekten skal vises?
Hvis den ene bruker millioner og den andre tusener av farger, vil
effekten ikke vises.

Terje

Fra : Henrik

Dato : 24-12-04 09:42

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Det er vel også et poeng at de to brukerne må kjøre med samme fargedybde
> på skjermen for at effekten skal vises?

> Terje

Måske, men det gør mine konti, og effekten kommer ikke frem.

Jeg har ikke set et hint til tastaturgenvej, det ville jo være fedt.
A´la 'æble tab' for at skifte mellem åbne programmer. Har jeg overset
genvej, eller findes den ikke?

Fra : Terje Rydland

Dato : 23-12-04 17:57

Henrik <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> næste bruger / synsmåde kom frem som en ny side af kassen. Jeg husker
> det som om det var noget med Exposé. Jeg har ikke lige kunnet genskabe

Kryss av for "Aktiver raskt brukerbytte" i Påloggingsvalg i "Kontoer" i
Systemvalg.

Terje

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 23-12-04 18:48

Henrik wrote:
> [...]
> næste bruger / synsmåde kom frem som en ny side af kassen. Jeg husker
> det som om det var noget med Exposé. Jeg har ikke lige kunnet genskabe

http://www.apple.com/macosx/features/fastuserswitching/
http://www.apple.com/dk/macosx/features/fastuserswitching/

Endvidere er der her et par avancerede tricks:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20041209022854276

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa