Entourage: Unkown error 4392
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 22-12-04 19:16

Når jeg starter Entourage (10.1.4), får jeg meddelelsen:

The cation could not be completed.
An unknown error (4362) occured

Derefter starter den sådan set o.k. op, men ingen knapper virker, der er
intet i Preview-vinduet osv.

Hvis jeg prøver at starte op med "alt"-tasten nede for at genopbygge
databaserne, går Entourage ned.

Jeg har også prøvet at oprette en ny identitet, og så får jeg ikke
fejlmeddelelsen. Men så har jeg jo heller ikke alle mine e-mails,
mapper, kontakter, konti, regler osv.

Hvad kan det mon være?

Tjah, måske er det på tide at skifte til Mail. Jeg har prøvet før, men
jeg savnede:
- Muligheden for kun at se ulæste e-mails i en mappe.
- Muligheden for at slette individuelle e-mails på serveren (med
pop3-adgang).
Måske er jeg bare konservativ ...

Måske ville det hjælpe at skifte til Office 2004?

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : nospam

Dato : 22-12-04 20:16

> Jeg har også prøvet at oprette en ny identitet, og så får jeg ikke
> fejlmeddelelsen. Men så har jeg jo heller ikke alle mine e-mails,
> mapper, kontakter, konti, regler osv.

(Hvis din backup heller ikke virker... så)

Opret ny identitet og prøv at importere fra den gamle.

mvh Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 30-12-04 20:14

Mikael Kern skrev:

> (Hvis din backup heller ikke virker...

Jeg tager skam jævnligt backup, men bare på et par dage modtager og
sender jeg mange e-mails. Desuden er jeg lidt i tvivl om, hvornår fejlen
egentlig opstod.

> Opret ny identitet og prøv at importere fra den gamle.

Jeg prøvede, men den tog ikke alle e-mails med. Der er åbenbart ged i
dens mailbokse.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-12-04 23:12

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> intet i Preview-vinduet osv.
>
> Hvis jeg prøver at starte op med "alt"-tasten nede for at genopbygge

Har du kigget her:
<http://www.entourage.mvps.org/error/page.html#error4362>
og her:
<http://www.entourage.mvps.org/glossary/daemon.html>

Det foreslåes bl.a. at slutte "Microsoft Database daemon".
Kan gøres ved hjælp af dette Applescript:
<http://www.entourage.mvps.org/downloads/scripts/quit_daemon.sit>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 30-12-04 20:14

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Har du kigget her:
> <http://www.entourage.mvps.org/error/page.html#error4362>
> og her:
> <http://www.entourage.mvps.org/glossary/daemon.html>

Nej, det havde jeg ikke. Tak for tippet, men det hjalp desværre ikke.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Tjah, måske er det på tide at skifte til Mail.

Entourage underlige lukkede database format er grundebn til at jeg
undgår et ellrs lækker program.

> Jeg har prøvet før, men
> jeg savnede:
> - Muligheden for kun at se ulæste e-mails i en mappe.

kan godt lade sig gøre med den nuværende udgave af mail.app.

> - Muligheden for at slette individuelle e-mails på serveren (med
> pop3-adgang).

kommer i 10.4

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 26-12-04 11:56

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> kan godt lade sig gøre med den nuværende udgave af mail.app.

Jeg har version 1.3.9 (v619), og jeg kan simpelthen ikke finde den
funktion. Måske er jeg bare blind. Jeg har forsøgt at søge på "skjule
læste beskeder" i hjælpen, men her får man bare at vide, at man kan
vælge de ulæste beskeder og så kun se dem, men så skal man jo gøre det
hver gang - det duer ikke.

Måske skal jeg bare vænne mig til en anden arbejdsgang. Jeg plejer kun
at vise ulæste beskeder og sætter så "ubehandlede" beskeder til ulæst.

> kommer i 10.4

O.k. Det vil jeg så glæde mig til. Det kunne jeg dog nok undvære.

--
Jesper Juellund Jensen