PB G4 tyveri i Århus
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 18-12-04 15:39

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-12-04 16:45

Niels Jacobsen - niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk on 18/12/04 15:39
wrote:

> I dagens avis
> http://www.stiften-aarhus.dk/aarhus/artikel:aid=193105

Hvis man har så værdifulde data, så tager man da backup hver eneste dag.
Hvis ikke, så ligger man sgu som man har redt.

--
/peter

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 18-12-04 18:04

Peter Kiil wrote:
> Niels Jacobsen - niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk on 18/12/04 15:39

> Hvis man har så værdifulde data, så tager man da backup hver eneste dag.
> Hvis ikke, så ligger man sgu som man har redt.

Man kan også vælge at bruge Dell-bærbare. Så var de slet ikke blevet nuppet.

--Martin

Fra : Erik Richard

Dato : 18-12-04 19:16

Hej Martin & Peter

Martin Agersted Jarl wrote:
> [...]

Det er for såvidt rigtig nok. Men hvis det er videnskabelige og
forskningsmæssige data af høj værdi, så vælger mange bare at have data
på en enkelt maskine og kun lave hard-backups ca. en gang månedlig og
deponere dem i en bankboks...

Hvis jeg skal være ærlig, og det ellers passer, som direktøren skriver,
så er der noget, der lugter temmelig meget af 'bestillingsarbejde' -
altså industrispionage. Jeg véd ikke, om du har set nogen af de typer
sikringsgitre, man normalt bruger, men de er altså lavet sådan, at man
ikke bare lige klipper sig igennem med en boltsaks eller lignende...

> Man kan også vælge at bruge Dell-bærbare. Så var de slet ikke blevet nuppet.

Det véd jeg nu ikke Martin, både Dell og Acer er nok noget lettere at
komme af med på det sorte marked end en 17" Apple PowerBook. En sådan PB
'skinner' jo langt væk af fusk, hvis der kommer en fyr ind på div.
steder, hvor den slags omsættes. Derimod kan en Dell / Acer jo sagtens
være fordi fyren virkelig står og mangler lidt kontanter...

Men under alle omstændigheder, så tror jeg ikke, de PB dukker op i
Danmark igen. - De er højst sandsynlig allerede ude af landet...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 18-12-04 19:41

"Erik Richard" skrev 18.12.2004 19:16:

> Men under alle omstændigheder, så tror jeg ikke, de PB dukker op i
> Danmark igen. - De er højst sandsynlig allerede ude af landet...

Med dansk tastatur...

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-12-04 19:52

Erik Richard - NOSPAM@NOSPAM.dk on 18/12/04 19:16 wrote:

> [...]
> forskningsmæssige data af høj værdi, så vælger mange bare at have data
> på en enkelt maskine og kun lave hard-backups ca. en gang månedlig og

Det var dog noget forfærdeligt sludder.

--
/peter

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-12-04 21:48

In article <BDEA3AD1.37240%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Det var dog noget forfærdeligt sludder.

Helt enig.
Disse data er selvf. beskyttet af adgangskode - så man tager løbende
back-up - og med iPods er det da nemt at sikre sig en up-todate back-up
- dels en man selv tager med - og en man anbringer i bankboksen.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-12-04 11:07

Niels Jacobsen wrote:
> I dagens avis
> http://www.stiften-aarhus.dk/aarhus/artikel:aid=193105
>
> M.v.h
> Niels

Hvis FileVault er slået til, kan man så overhovedet gendanne disse data
til evt. industrispionage ?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-12-04 12:38

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> Hvis FileVault er slået til, kan man så overhovedet gendanne disse
> data til evt. industrispionage ?

Det afhænger formodenligt af, hvor svært det er at gætte password'et.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Det afhænger formodenligt af, hvor svært det er at gætte password'et.

og om man er ansat i Apple, NSA, FBI, CIA eller Secret service. Jeg er
ret sikker på at disse organisationer (og ikke andre) har en bagdør.