gemme et tv-indslag
Fra : Jørgen Angel

Dato : 14-12-04 18:41

Jeg mener at huske, at man kan se et indslag på DR TV på sin computer
(enten direkte eller fra deres arkiv), men man kan ikke gemme det. Med
mindre man har et specielt program som kan den slags.
Derfor vil jeg spørge om der er nogen der har sådan et program og som
vil "bånde" et indslag for mig? Bare i en QuickTime fil.

Programmet er Nyhedsmagasinet i morgen, onsdag. Kommer på DR1 lige efter
18:30 nyhederne. Det bliver vist også genudsendt torsdag i dagtimerne,
og ligger nok også på deres lager.

Hører meget gerne fra en hjælpsom sjæl på
angel at angel dot dk

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 14-12-04 19:45

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11530

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Jørgen Angel

Dato : 15-12-04 00:01

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11530

Tak, men det tror jeg ikke jeg kan bruge - kører OS 9.2.2

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 15-12-04 00:15

Jørgen Angel wrote:

> Tak, men det tror jeg ikke jeg kan bruge - kører OS 9.2.2

Så har du jo bare brug for pre-X versionen:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/249

Du burde altså også selv nemt have kunnet finde frem til disse. En
simple søgning på 'screen capture' på VersionTracker og - !BINGO!

De virker ved at du definerer et område af skærmen du ønsker at optage
og en frame rate. Men det kræver altså noget af dit system både at kunne
vise og optage på samme tid, så nogen eksperimenteren med
indstillingerne kan være påkrævet for at finde ud af hvad dit system kan
klare.

Det er altså desværre den eneste måde jeg kender til OS 9.x og
tidligere. Til X er der muligvis MPlayer X kørt i Terminalen - har set
noget på macosxhints om dette, men har ikke fået leget med det - endnu.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 15-12-04 13:35

> [...]

> vise og optage på samme tid, så nogen eksperimenteren med
> indstillingerne kan være påkrævet for at finde ud af hvad dit system kan

Tak for tippet, Bjarne. Det kræver åbenbart for meget af mit system. Så
snart jeg aktiverer kontrolpanelet fryser maskinen.
Jeg optager det på video og håber så at finde en der kan lave en
QuickTime af de ca. tre min det drejer sig om.
Nogen der ved hvor man får lavet det?

Jørgen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 15-12-04 13:54

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Tak for tippet, Bjarne. Det kræver åbenbart for meget af mit system. Så
> snart jeg aktiverer kontrolpanelet fryser maskinen.

Nå, det kan også være lige meget, for jeg kan slet ikke få tv-programmet
ind. Det kræver Win. MediaPlayer 9, som kun kører på OSX.

Jørgen