Har andre problemer med AIM?
Fra : Elle

Dato : 13-12-04 23:17

Jeg har (havde) to screennames på AIM, men de begge dømt til at blive
fjernet fra skærmen. Og så er det svært (ja, ok der er en betalings .mac) at
få gang i sit iSight.

Kender andre problemet, og har nogen en løsningsmodel?

Hilsen Elle

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-12-04 23:50

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Jeg har (havde) to screennames på AIM, men de begge dømt til at blive
> fjernet fra skærmen.

Hvad mener du helt præcist?

> Kender andre problemet, og har nogen en løsningsmodel?

Du kan både checke dine nuværende AIM-navne samt oprette nye her:
<https://my.screenname.aol.com>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Elle

Dato : 14-12-04 09:12

On 13/12/04 23:49, in article [ÿÁTTCLE], "Preben Bødker Nielsen"
<spam@events.dk> wrote:

> Hvad mener du helt præcist?

Jeg mener helt præcist, at jeg havde 2 screennames, som begge er "inddraget"
af AIM. Faktisk kender jeg ikke grunden. Når jeg vil søge en grund, så
kommer jeg til muligheder med en aldersverifikation, som desværre ender
blindt.

Det betyder, at jeg ikke kan bruge iChat. Hekt præcist.

elle

Fra : Terje Rydland

Dato : 14-12-04 09:52

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> blindt.
>
> Det betyder, at jeg ikke kan bruge iChat. Hekt præcist.

Neida - det kan du. Opprett et prøvemedlemskap (gratis) på .mac og la
det gå ut når den tid kommer. Etter at prøvemedlemsskapet på .mac er
gått ut vil du fremdeles beholde brukernavnet for iChat.

Terje

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-12-04 16:29

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> af AIM. Faktisk kender jeg ikke grunden. Når jeg vil søge en grund, så
> kommer jeg til muligheder med en aldersverifikation, som desværre ender

Er det fejlmeldinger, når du forsøger at logge ind eller hvad?
Sorry, men forstår stadig ikke hvor det er præcis du får meldingerne.

> Det betyder, at jeg ikke kan bruge iChat. Hekt præcist.

Hvad med bare at oprette et nyt navn, evt. via det link jeg smed.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Elle

Dato : 14-12-04 16:33

On 14/12/04 16:28, in article [ÿÁTTCLE], "Preben Bødker Nielsen"
<spam@events.dk> wrote:

> Hvad med bare at oprette et nyt navn, evt. via det link jeg smed.
Det er da fuldstændig rigtigt. Det var bare ikke dét, jeg ville.

Tak til Terje!

elle

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-12-04 16:43

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Det er da fuldstændig rigtigt. Det var bare ikke dét, jeg ville.

Næh, men hvis du ikke ønsker at uddybe dine fejlmeldinger, kan du nok
ikke få yderligere hjælp.

> Tak til Terje!

Som foreslår et (nyt) dot.mac-navn!
Er det da en bedre løsning end et nyt AIM-navn?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Erik Richard

Dato : 14-12-04 17:03

Hej Elle

Elle wrote:

> Jeg mener helt præcist, at jeg havde 2 screennames, som begge er "inddraget"
> af AIM. Faktisk kender jeg ikke grunden.

Allerførst vil jeg lige sige, at jeg nogle gange har haft problemer med
AIM, da jeg har oprettet min netscape.net konto gennem AIM. Det sker
nogle gange, at login info pludselig bare er væk, og hvis jeg så
indtaster dem igen, bliver jeg nægtet adgang med begrundelsen "Wrong
entry". Jeg har så fundet ud af, at det skyldes, at i oprettelsen, er de
informationer, man indtaster afhængige af store og små bogstaver, mens
login info _skal_ være med små bogstaver, - selvom min mailadresse reelt
er oprettet og vises med både store og små bogstaver.

Mht. dit problem, så er jeg bange for, at de 2 screen names, du har, er
blevet blacklistet. Grunden til det, kan være, at de er blevet misbrugt
til et eller andet formål. Jeg mener selvfølgelig ikke, at det er dig,
der har misbrugt dem, men andre har hacket sig ind på din webkonto hos
AIM/Netwcape og brugt dine info data til et eller andet formål.

Normalt vil AIM/Netscape spærre konti og screen names, hvis de og de
tilhørende adresser misbruges til fx. spam eller viderebringelse af
såkaldt 'rugging' - nedsættende tale om især offentlige personer. Her er
de amerikanske myndigheder særdeles strenge. Man regner med, at op mod
50.000 screen names og adresser spærres om ugen bare hos AIM/Netscape og
MSN...

Hvis du bruger fast IP adresse, der er låst til dit netkorts MAC
adresse, så kan du også være blevet spærret dér, men det er næppe
sandsynlig, selvom din MAC adresse er reg. hos AIM/Netscape.

> Når jeg vil søge en grund, så kommer jeg til muligheder
> med en aldersverifikation, som desværre ender blindt.

Hvis du skal finde noget, skal du ind under de 'account agreements', du
har klikket 'ja' til, da du oprettede kontoen. Prøv også at kigge i
'terms of use' og 'Privacy policy'.

> Det betyder, at jeg ikke kan bruge iChat. Hekt præcist.

Ja, og hvis du ikke allerede er blevet det, så vil du også blive
spærret, hvis du har en webmail baseret konto. Der kan godt gå nogle
dage fra, at det ene bliver spærret, til det bliver effektueret på webmail.

Men prøv at oprette en ny konto og se, om det hjælper. Jeg går ud fra,
du også dér bruger navnet 'Elle' som nickname. Hvis du så heller ikke
kan komme ind, efter at have oprettet en ny konto, så er det højst
sandsynlig navnet 'Elle', der er blevet spærret. Sker det, prøv så at
oprette en konto med et helt andet pseudonym.

Jeg håber, det kan bringe dig videre.
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Elle

Dato : 16-12-04 15:49

On 14/12/04 17:02, in article [ÿÁTTCLE], "Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk>
wrote:

> [...]
> de amerikanske myndigheder særdeles strenge. Man regner med, at op mod
> 50.000 screen names og adresser spærres om ugen bare hos AIM/Netscape og

Erik, tak for et ordentligt svar.
Ja, jeg hælder meget til dit første bud - det føles rigtigt. Det er svært at
finde ud af nøjagtig, hvad der er sket, da det er kommet gradvist.

Hilsen Elle

Fra : Karl Antz

Dato : 16-12-04 17:31

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> få gang i sit iSight.
>
> Kender andre problemet, og har nogen en løsningsmodel?

Det tyske Macwelt meddeler at AOL indrømmer de har begået en fejl - som
nu skulle være rettet:

<http://www.macwelt.de/news/internet/allgemeines/29945/index.html>

Kort fortalt går det ud på at AOL ved en fejltagelse slettede adskillige
profiler, men at de, da de opdagede fejlen, kørte en Roll-Back, så det
nu skulle være iorden igen.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th