Hvad fortæller w3 valideringen mig?
Fra : Storm

Dato : 13-02-05 16:05

Jeg prøver at validere:

http://home19.inet.tele.dk/storms/skabelon/test.html

Desværre forstår jeg ikke hvad fejlmeldingen er.

Jeg forstår det sådan at jeg bruger xhtml syntax i et html document, men
jeg ved ikke hvor og hvordan jeg løser det.

Er der nogen der kan hjælpe med et praj?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-02-05 17:20

I linie 64 må du have en linie,
hvor der står:
<script type="text/javascript">

Prøv i stedet at skrive:
<script language="JavaScript">

- Martin

Fra : Storm

Dato : 13-02-05 17:36

Martin Ploug <mploug@mail.tele.dk> wrote:

> I linie 64 må du have en linie,
> hvor der står:
> <script type="text/javascript">
>
> Prøv i stedet at skrive:
> <script language="JavaScript">

Tak for hjælp - og hvor latterligt.

Det var jo hvad validatoren sagde, men jeg kunne ikke forstå det for jeg
havde kun til linje 59, og jeg havde overhovedet ikke noget med
javascript.

Nu ser jeg at min webserver tilføjer:

samtidig
med at brugeren er 100% anonym. Koden må ikke sættes ud af funktion,
kopieres, eller ændres. -->

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Dino

Dato : 13-02-05 17:32

Den 13-2 2005 skrev Storm i dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> jeg ved ikke hvor og hvordan jeg løser det.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med et praj?

Det er fordi Scriptet kommer efter den afsluttende </html> tag. Det er et
script indsat af TDC Internet, for at måle trafikken, så det er ikke din
fejl - det er noget du ikke kan løse (andet end at flytte hjemmesiden til
en anden udbyder).

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Storm

Dato : 13-02-05 17:38

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote:

> [...]
> fejl - det er noget du ikke kan løse (andet end at flytte hjemmesiden til

Tak - det fandt jeg netop ud af - det ser jeg bort fra så, jeg bruger
bare serveren til at teste.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 13-02-05 17:38

Storm wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe med et praj?

Det er Tdc`s Skyld at du ikke kan validere din side, det script der er
indsat står efter at Html er afsluttet og der tillades det ikke.

Men som sagt er det vist ikke noget du kan gøre ved - heller ikke ved at
gøre som Martin foreslår. Det er korrekt som der allerede står nemlig:

<script type="text/javascript">

Det står bare et forkert sted - Jeg ved ikke om TDC tillader at man
flytter på det script eller hvordan.

--
Jesper Frandsen

http://9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-05 01:00

Jesper Frandsen wrote:
> Storm wrote:

> Det står bare et forkert sted - Jeg ved ikke om TDC tillader at man
> flytter på det script eller hvordan.

Hvordan vil du flytte på noget, der ikke står i kildefilen? Det er tdc, der
tillader sig at smide det ind, når siden hentes.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 14-02-05 07:04

Erik Ginnerskov wrote:

> Hvordan vil du flytte på noget, der ikke står i kildefilen? Det er tdc, der
> tillader sig at smide det ind, når siden hentes.

Hvad ved jeg, jeg har aldrig haft en hjemmeside på en tdc server

--
Jesper Frandsen

http://9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-05 10:30

Erik Ginnerskov skrev:

>Hvordan vil du flytte på noget, der ikke står i kildefilen? Det er tdc, der
>tillader sig at smide det ind, når siden hentes.

Det eneste våben imod det er at lægge et <noscript> efter den
afsluttende </html>. Så virker det ikke.

Det er dog utestet. Det er i dag en anden version end den jeg
mobbede for et par år siden.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-05 16:40

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det eneste våben imod det er at lægge et <noscript> efter den
> afsluttende </html>. Så virker det ikke.

Det kan muligvis genere tdc, men det ændrer ikke på, at der ikke må komme
nogen form for kode efter </html> - hvis man vil have siden til at validere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-05 17:02

Erik Ginnerskov skrev:

>Det kan muligvis genere tdc, men det ændrer ikke på, at der ikke må komme
>nogen form for kode efter </html> - hvis man vil have siden til at validere.

Nej, jeg ved godt at valideringen bliver skudt i sænk.

Man er nødt til at validere koden inden den lægges ud til TDC.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-02-05 21:57

Erik Ginnerskov skrev:

> Det kan muligvis genere tdc, men det ændrer ikke på, at der
> ikke må komme nogen form for kode efter </html> - hvis man vil
> have siden til at validere.

- men til gengæld må man (i html) godt udelade såvel </body> som
at validere.

Tricket kan selvfølgelig ikke bruges i xhtml - her skal alle
elementer lukkes, og dermed også html og body.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Storm

Dato : 14-02-05 22:18

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

> - men til gengæld må man (i html) godt udelade såvel </body> som
> at validere.
>
> Tricket kan selvfølgelig ikke bruges i xhtml - her skal alle
> elementer lukkes, og dermed også html og body.

Tak til Jens - du fortalte mig faktisk om den TDC fejl for 14 dage
siden, da forstod jeg bare ikke hvad du mente

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-05 01:43

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> - men til gengæld må man (i html) godt udelade såvel </body> som
> at validere.

Det var en særdeles nyttig oplysning. Den vil jeg teste - og prøve at huske
til næste gang en klager sin nød over det script.

> Tricket kan selvfølgelig ikke bruges i xhtml - her skal alle
> elementer lukkes, og dermed også html og body.

Det må man så leve med - ikke at kunne bruge xhtml på den server.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-05 09:39

Erik Ginnerskov skrev:

>Det må man så leve med - ikke at kunne bruge xhtml på den server.

Nu synes jeg at I retter koden ind efter en validator og ikke
efter standarden.

Jeg ville lukke min kode pænt også i HTML, og så ville jeg leve
med at det som serveren sender, ikke validerer ...

.... bortset fra at jeg lukkede min side ned hos TDC kort efter at
de begyndte på det stunt. Sådan noget vil jeg slet ikke finde mig
i.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-05 09:57

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nu synes jeg at I retter koden ind efter en validator og ikke
> efter standarden.

Jamen html-standarden er ikke specielt striks mht. lukning af elementer.
Det er ikke en fejl når validatoren godkender html-kode hvor </body> og
for (bl.a.) de to elementer.

Jeg er enig i at det er "pænt" at lukke body og html også når man
skriver html 4.01, men hvis jeg skal vælge mellem at lukke pænt eller
skrive valid kode, så vælger jeg afgjort det sidste.

> ... bortset fra at jeg lukkede min side ned hos TDC kort efter at
> de begyndte på det stunt. Sådan noget vil jeg slet ikke finde mig
> i.

Jeg har aldrig haft en side hos TDC, men jeg ville bestemt også lede
efter en anden udbyder hvis der blev klistret kode i halen på mine
sider.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-05 16:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nu synes jeg at I retter koden ind efter en validator og ikke
> efter standarden.

Validatoren må da formodes at følge standarden, så jeg kan ikke se
problemet.

> Jeg ville lukke min kode pænt også i HTML, og så ville jeg leve
> med at det som serveren sender, ikke validerer ...

Det er også min grundholdning, at koden skal være i orden - og de fleste af
mine sider validerer da også efter xhtml 1.0 strict. Men er det lovligt at
klippe en hæl der, kan jeg ikke se hvorfor man skal leve med sider, der ikke
validerer.

> ... bortset fra at jeg lukkede min side ned hos TDC kort efter at
> de begyndte på det stunt. Sådan noget vil jeg slet ikke finde mig
> i.

Se, der er vi helt enige og jeg gjorde præcis det samme i sin tid. Den
serverplads, jeg har hos tdc, bruger jeg nu kun til testformål.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-02-05 01:33

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> - men til gengæld må man (i html) godt udelade såvel </body> som
> at validere.

Jeg har bikset en testside sammen. Den viser, at det kan validere html 4.01
strict med udeladt </body></html> på en tdc-server:

http://home19.inet.tele.dk/egin/valid.html

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 13-02-05 17:40

"Storm" == Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> writes:

> Jeg prøver at validere:
> http://home19.inet.tele.dk/storms/skabelon/test.html

> Desværre forstår jeg ikke hvad fejlmeldingen er.

Hvis det er 'document type does not allow element "SCRIPT" here' du
er forundret over, er det meget simpelt. Der er et script *efter* det
afsluttende </html>, og det er ikke i overensstemmelse med HTML 4.0
specifikationen.

> Jeg forstår det sådan at jeg bruger xhtml syntax i et html document,
> men jeg ved ikke hvor og hvordan jeg løser det.

> Er der nogen der kan hjælpe med et praj?

Desværre. Hvis Du vælger Revalidate med "Show source" skået til, kan
du se af kommentaren at det er noget der automatisk bliver klistret på
siden af TDC's webserver. Og det er der nok ikke den store udsigt til
at de holder op med.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/>
<http://wiki.wegge.dk/En_side_med_tilfaeldige_ord>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-02-05 17:43

Storm wrote:
> Jeg prøver at validere:
>
> http://home19.inet.tele.dk/storms/skabelon/test.html
>
> Desværre forstår jeg ikke hvad fejlmeldingen er.

Der komme da ikke andre fejlmeldinger end den, der udløses af det script,
som tdc af gud ved hvilken grung har valgt at smide ind i bunden af din
side - efter </html>.
Det eneste, du kan gøre for at komme uden om det problem er, at vælge en
anden udbyder. Tdc har den holdning, at de slet ikke bekymrer sig om
brugernes mening i den henseende.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-05 18:47

Erik Ginnerskov skrev:

>Der komme da ikke andre fejlmeldinger end den, der udløses af det script,
>som tdc af gud ved hvilken grung har valgt at smide ind i bunden af din
>side - efter </html>.

Grunden er penge. De måler trafikken og sælger resultaterne eller
bruger dem selv.

--
Bertel

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-02-05 20:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> Grunden er penge. De måler trafikken og sælger resultaterne eller
> bruger dem selv.

Eftersom siderne ligger på deres servere, kan de da bare udtrække
statistikken fra logfilerne? Når jeg kigger på scriptet kan jeg se at
de lader browseren vise et 1x1 pixel billede, hvis URL er opbygget af
referer og tidspunkt. Intet magisk der.

Man undres.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 13-02-05 20:26

Toke Eskildsen wrote:

> Man undres.

Har på fornemmelsen at TDC er ren 1985 på webområdet

--
Jesper Frandsen

http://9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Claus Agerskov

Dato : 14-02-05 11:33

Jesper Frandsen wrote:

> Har på fornemmelsen at TDC er ren 1985 på webområdet

Altså ikke eksisterende?

De herligste hilsner

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 14-02-05 13:14

Claus Agerskov wrote:

> Altså ikke eksisterende?

Jeps
--
Jesper Frandsen

http://9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-05 20:33

Toke Eskildsen skrev:

>statistikken fra logfilerne? Når jeg kigger på scriptet kan jeg se at
>de lader browseren vise et 1x1 pixel billede, hvis URL er opbygget af
>referer og tidspunkt. Intet magisk der.

Overser du at der aktiveres et script?

src=http:\/\/server-dk.imrworldwide.com\/cgi-bin\/count?cid...

--