Snart ikke muligt at sende email til telef~
Fra : Martin Kruse

Dato : 21-05-01 21:40

Jeg har hørt en lille fugl synge om at det snart ikke er muligt at sende
emails til mobiltelefoner...
Det vil jo sige at mange internet-sider der tilbyder gratis SMS ikke virker
mere.

Er der hold i denne påstand eller hvad?

--

MK

Fra : Lars Raaby

Dato : 21-05-01 22:12

"Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil jo sige at mange internet-sider der tilbyder gratis SMS ikke
virker
> mere.
Kender du nogle sider hvor det virker i dag???

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-05-01 22:18

Lars Raaby skrev:

>Kender du nogle sider hvor det virker i dag???

http://sms.fergusons.dk/ - her kommer beskederne frem med det samme,
og du får besked om det direkte på siden.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Berg Hansen

Dato : 22-05-01 17:19

perfekt side til afsendelse af sms. Og uden Mobilix reklame.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-05-01 11:36

> http://sms.fergusons.dk/ - her kommer beskederne frem med det samme,
> og du får besked om det direkte på siden.

Du har godt nok været dygtig......

Har du selv copy'n'pasted det fra orange?

\MK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 11:36

Morten Klostergaard skrev:

>Du har godt nok været dygtig.

Hvorfor skrive så nedladende?

>Har du selv copy'n'pasted det fra orange?

Du kan ikke bare gøre det sådan. Desuden kan man på min side sende 11
tegn mere end hos Orange. I starten var der heller ikke reklamer i min
beskeder (efter Mobilix indførte det), men det er der desværre kommet.

Hvis du ikke vil bruge servicen, så lad være - men hvorfor bare komme
med sådan et surt opstød?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 25-05-01 07:45

> Hvorfor skrive så nedladende?

Fordi at du stjæler, for jeg tror ikke på at du har fået licens til at gøre
det!

> Du kan ikke bare gøre det sådan.

Nå? (Hent et script, ret et par småting, og man er kørende)

> Desuden kan man på min side sende 11 tegn mere end hos Orange.

Er det det eneste du kan presse ud af deres script?

> [...]
> beskeder (efter Mobilix indførte det), men det er der desværre kommet.
>
> Hvis du ikke vil bruge servicen, så lad være - men hvorfor bare komme

Jeg kan ikke lide når folk er medskyldinge i at en service måske forsvinder!

\MK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-05-01 17:26

Morten Klostergaard skrev:

>Fordi at du stjæler, for jeg tror ikke på at du har fået licens til at gøre
>det!

Tja, det er din opfattelse - jeg vil ikke kalde det at stjæle...

>Er det det eneste du kan presse ud af deres script?

Hmm, du har lige skrevet at jeg godt nok var dygtig... kan du bestemme
dig?

Som jeg skrev, så var der tidligere mulighed for at slippe for
reklamen i beskeden - der var faktisk derfor jeg lavede scriptet til
at starte med. Denne mulighed har de desværre fjernet. De kan også
sagtens fjerne muligheden for at man går ind og bruger siden som jeg
gør - men det vil de åbenbart ikke... fint med mig.

>Jeg kan ikke lide når folk er medskyldinge i at en service måske forsvinder!

Det tror jeg nu ikke du skal regne med den gør...
De har bare ikke sikret deres system godt nok til at man ikke kan gøre
hvad jeg gør.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 25-05-01 19:01

> Det tror jeg nu ikke du skal regne med den gør...
> De har bare ikke sikret deres system godt nok til at man ikke kan gøre
> hvad jeg gør.

Hvis du glemmer at låse din bagdør hjemme, må jeg så godt stjæle dit B&O
anlæg?

\MK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-05-01 16:20

Morten Klostergaard skrev:

>Hvis du glemmer at låse din bagdør hjemme, må jeg så godt stjæle dit B&O
>anlæg?

Jeg har ikke noget B&O-anlæg :)

Jeg mener ikke det er sammenlignligt. Desuden er mobilix/Orange godt
klar over jeg bruger servicen - derfor indsatte de reklamerne på en
anden måde. Jeg har dog ikke modtaget mails om jeg skal lukke servicen
eller noget i den dur.

Vi er åbenbart uenige - EOD herfra.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : MADS POULSEN

Dato : 21-05-01 22:09

"Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> skrev i en
> Er der hold i denne påstand eller hvad?

det tror jeg ikke.. besked.dk, som er ejet af tidligere mobilix. det ville
være mærkeligt hvis de lukkede for deres egen, ellers så succesfulde og
garanteret indbringende side. (reklamer).

Mads.

Fra : --==JKADK==--

Dato : 22-05-01 15:33

"MADS POULSEN" <mads-poulsen@get2net.dk> wrote in message

> det tror jeg ikke.. besked.dk, som er ejet af tidligere mobilix. det ville
> være mærkeligt hvis de lukkede for deres egen, ellers så succesfulde og
> garanteret indbringende side. (reklamer).

De ville og gør det med sikkerhed lige så snart de ( tele selskaberne ) er
blevet enige om at det skal koste
kroner at sende sms`er via deres servere .. så står valget mellem at lukke
ned for din sms servive på web eller at opkræve en eller anden form for
micro payment .. hvad tror du resultatet bliver ?

og ja det er på tale ..

MVH

JKADK

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 16:18

"--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og ja det er på tale ..

Dokumentation/kilde ?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : --==JKADK==--

Dato : 23-05-01 08:47

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Dokumentation/kilde ?

Så snart jeg har tid skal jeg gerne lede nettet igennem .. jeg læste det
fornyligt .. her på nettet .. i en avis .. jeg kan ikke huske det .. men jeg
ved jeg læste det ..