Lamme højre museknap
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 12-02-05 20:04

Jeg vil gerne lamme højre museknap på en af mine sider. Jeg har
fundet et javascript det ser ud som følger: <script>
<!--
// Dette scriptet og mange andre kan du hente på
http://www.50script.com/html

function right(e) {
   if (document.layers && (e.which==3 || e.which==2)) {
      window.status="NO RIGHT CLICK ALLOWED!"
      return false;
   }
   else if (document.all && (event.button==2 || event.button==3)) {
      window.status="NO RIGHT CLICK ALLOWED!"
      openclosewindow()
      return false;
   }
}

function openclosewindow() {
   var windownews=window.open("", "",
"status=no,location=no,toolbar=no,menubar=no,resizable=no,scrollb
ars=no,width=50,height=50,top=20000,left=200");
   windownews.close()
}
if (document.all) {
   document.onmouseup=right;
   window.onmouseup=right;
}
if (document.layers) {
   document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
   document.onmousedown=right;
}
//-->
</script>
Problemet er bare at det er et java script, så man kan selv (i
hvert fald med service pack 2) bestemme om man vil tillade
java-scriptet. Er der ikke en html-kode der kan lamme den?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Rosenkvist

Dato : 12-02-05 20:22

Rasmus Hansen wrote:
> Problemet er bare at det er et java script, så man kan selv (i
> hvert fald med service pack 2) bestemme om man vil tillade
> java-scriptet. Er der ikke en html-kode der kan lamme den?

Det er et ofte diskuteret emne her, så du kan bare kigge lidt tilbage.
Men det korte svar er nej.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-05 22:36

Rasmus Hansen wrote:
> Jeg vil gerne lamme højre museknap på en af mine sider.

Hvad skulle formålet være med det? Hvis det er for at forhindre kopiering,
så se lige denne side:

http://html-faq.dk/1014.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-02-05 00:28

Rasmus Hansen wrote:
> Jeg vil gerne lamme højre museknap på en af mine sider.

Fin idé. Hvad er det for en side det skal bruges på ? Link ?

.... for så smider jeg lige en linie mere i min hosts-fil, der begynder
med 127.0.0.1

:-|

--
Benny

Fra : Anders K.

Dato : 13-02-05 11:28

Hey Rasmus!

Hvad er det lige du skal bruge den til? dine animationer? :D (hvem
skulle mon ville kopiere dem?)
Og hvis du bruger det er script, mener jeg at man godt kan få den
der "menu" ned efter noget tid! (hvis du/I forstår mig)

Hilsen Anders