CSS-problemer
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-02-05 17:23

Jeg har et lille problem med at få placeret en div korrekt. Jeg har
en Google AdSense reklame på min hjemmeside, som jeg har placeret i
højre kant af siden. Og der sidder den meget godt, i det mindste på
sider hvor der er tekst nok til at footeren kommer nedenfor den <div>
som reklamen er puttet ind i. Men på korte sider, som
f. eks. <http://wiki.wegge.dk/Reklamer>, kan man se at den hæjre del
af footeren bliver overskrevet. Og det er jeg lidt træt af.

*Men* uanset hvad jeg har forsøgt mig med, kan jeg ikke få den
#¤&&#¤%& footer til at kravle længere ned til bunden af
#column-content eller #column-one. Og det uanset at jeg har prøvet at
smide en clear: both; efter stort set samtlige elementer.

Jeg har luret lidt på om det kunne skyldes at AdSense reklamer er
indeholdt i en iframe, eller fordi de kommer ind på siden med
document.write();, så jeg prøvede at style #column-google med en
passende højde. Men det gjorde heller ingen forskel. Jeg er en anelse
mystificeret på nuværende tidspunkt.

SÃ¥ hvis der er nogen der kan gennemskue hvad der skal til, vil jeg
være vedkommende evigt taknemlig.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/>
<http://wiki.wegge.dk/En_side_med_tilfaeldige_ord>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-05 22:29

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> [...]
> sider hvor der er tekst nok til at footeren kommer nedenfor den <div>
> som reklamen er puttet ind i. Men på korte sider, som

Hvis du vil have footeren til at komme efter alt andet sideindhold, uanset
højden på de enkelte dele, må du smide alt før footeren ind i en fælles
boks. derefter kan det være nødvendigt med clearfix for at få det sidste
stykke til at passe:

http://cerion/kladde1/html/testsider/float.asp

.... nederst på siden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-02-05 22:46

"Erik" == Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> writes:

> Hvis du vil have footeren til at komme efter alt andet sideindhold,
> uanset højden på de enkelte dele, må du smide alt før footeren ind i
> en fælles boks.

Sådan er det allerede skruet sammen. Næsten da. Strukturen er:

// Og det hjælper ikke at sætte en clear ind her
<clear: all;>

Problemet er at uanset hvor i ovenstående jeg sætter er clear ind,
flyder column-google stadig ned over footeren. Jeg har også prøvet at
sætte en eksplicit height på column-google, men det hjalp heller
ikke.

Men tak for interessen.

> derefter kan det være nødvendigt med clearfix for at få det sidste
> stykke til at passe:

> http://cerion/kladde1/html/testsider/float.asp

> ... nederst på siden.

Canadian European Research Initiative on Nanostructures?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-02-05 00:15

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Strukturen er:

> kriminel </div>
> // Og det hjælper ikke at sætte en clear ind her
> <clear: all;>

Lav det om til:

<clear: all;>

Den div, du starter med, skal først lukkes lige inden clear-div'en og
footeren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 13-02-05 00:40

> Lav det om til:

> <clear: all;>

> Den div, du starter med, skal først lukkes lige inden clear-div'en og
> footeren.

Det gav da et andet resultat. Desværre sender det navigationen i
venstre side ned under indholdet af siden, og det er ikke så fedt. Men
der er da i det mindste noget at arbejde med.