css // indholdet bliver skubbet nedenunder~
Fra : Christoffer

Dato : 12-02-05 15:39

Hej!
på siden her http://buur.info/s2a/orange/index.html er der problemer med at
få navigation og indhold til at blive inden for rammerne, det bliver skubbet
ned og under mine 2 søjler. Det sker dog kun i IE, i FF vises siden som den
skal.

Jeg ved at problemet ligger i bredden, for gør jeg siden 10px bredere ryger
teksten op og står hvor den skal...
Jeg har tjekket pladsen, og bruger 584px i bredden, og der er plads til
610px...
Hvorfor er det at det ikke virker?? css fil ligger her
http://buur.info/s2a/orange/basic.css

Har et ekstra spørgsmål, kan jeg på nogen måde få de 2 søjler til at
have en højde på 100%? lige nu har jeg en gif på 2x2 til at give en højde,
men jeg kan åbenbart ikke angive højde i % kun i px....

Mvh.
Christoffer

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 12-02-05 22:04

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> have en højde på 100%? lige nu har jeg en gif på 2x2 til at give en højde,
> men jeg kan åbenbart ikke angive højde i % kun i px....

Hej Hej!

Jeg kan desværre ikke selv give dig et fyldestgørende svar på dette problem i
IE, men prøv og kigge her! http://www.webdesign101.dk/xhtml/css/hacks/index.php

Det er noget med at IE ikke overholder standarten for udregning af brede og
højder, men kig lige engang!

Allan Juhl Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-05 22:08

Christoffer wrote:
> [...]
> med at få navigation og indhold til at blive inden for rammerne, det
> bliver skubbet ned og under mine 2 søjler. Det sker dog kun i IE, i

Prøv at tilføje padding:0; til #soejle1 og #soejle2. Er det ikke nok, så
prøv at sætte deres respektive bredder ned fra 30 til 29 px.

> Har et ekstra spørgsmål, kan jeg på nogen måde få de 2 søjler til
> at have en højde på 100%?

Ja, hvis du fortæller browserne, hvad 100% er:

html, body {
height:100%
}

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Juhl Petersen

Dato : 12-02-05 22:12

> [...]
> have en højde på 100%? lige nu har jeg en gif på 2x2 til at give en højde,
> men jeg kan åbenbart ikke angive højde i % kun i px....

Hej igen!

Hvis alt dette ikke er godt nok!, så kan man jo opgradere alle IE browsere til
IE 7... Dette forgår via javascript som læses ind på de sider du vil have vist
på den rigtige måde. Her er linket til det :
http://dean.edwards.name/IE7/intro/
(du downloader i øverste højre hjørne) Men husk på at dette så ikke virker hvis
andre har slået javascript fra i deres IE 5 eller 6 browser. Men læs lidt på
det! kun et forslag.

Fra : Christoffer

Dato : 12-02-05 22:54

Hej igen, og tak for hjælpen alle sammen.. desværre er problemet stadig ikke
blevet løst så kommer med en lille opdatering istedet..

Efter at have rodet rundt med det, kan jeg se at hvis jeg indeskrænker
bredden på mit "header-billede" og min vandrette bjælke med 10px, rykker
teksten ind hvor den skal være. Til gengæld har jeg jo så 5 px i hver side
hvor jeg hverken har bjælke eller billeder så den løsning dur ikke..

Allans forslag virker fornuftigt, desværre kan jeg ikke bruge det for jeg
har ingen anelse hvor jeg skulle anvende det, da jeg ikke kan finde
problemet... *snøft*

Håber i vil tage et kig på siden igen, evt. med henblik på hvor jeg skulle
anbringe mit IE hack, ville jo være lidt at overgøre det hvis jeg satte det
på hele siden :)

Mvh.
Christoffer