Download button!?!
Fra : Jack Frandsen

Dato : 10-02-05 13:03

Hej, jeg står og skal bruge en button, til og downloade en fil til
hardisken. Har prøvet følgende, som jeg ville tro det skulle laves, men det
virker ikke... Nogen der kan hjælpe?

<input type="Button" class="knap"
document.location='http://www.netcoders.dk/graphics/header_fade.jpg'; return
true; value="Download filen til din harddisk">

Mvh JackF

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 14:06

Jack Frandsen skrev:

> <input type="Button" class="knap"
> document.location='http://www.netcoders.dk/graphics/header_fade.jpg'; return
> true; value="Download filen til din harddisk">

Document.location er ikke en parameter til button (hvad en validator
givetvis kan fortælle dig).

Prøv at putte din javascriptkode ind i en onclick-hændelse:

<input type="button" class="knap"
onclick="window.location='dinfil.jpg'">

Men det vil formentlig bare få billedet til at blive vist i browseren -
hvis du vil foreslå et download skal du nok bruge noget
serversidescript.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jack Frandsen

Dato : 10-02-05 14:23

Tak'er, ja du har ret det blev bare vist i min browser... Men mange tak!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 14:49

Jack Frandsen skrev:

> Tak'er, ja du har ret det blev bare vist i min browser... Men mange tak!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jack Frandsen

Dato : 10-02-05 17:38

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
> signatur.

Undskyld...

Mvh Jack

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 10-02-05 19:56

"Jack Frandsen" <jf@bryllemafia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
return
> true; value="Download filen til din harddisk">

Du kan ikke downloade en fil som browseren selv kan vise via et link, zip
filen. og pak knappen ind i et link.

Så starter download automatisk.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 22:06

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Du kan ikke downloade en fil som browseren selv kan vise via
> et link, zip filen. og pak knappen ind i et link.
> <a><input type="Button" value="Download filen til din
> harddisk"></a>

Hvor har du fået den ide fra? Man bør ikke putte form-elementer ind
i et link - og ovenstående metode virker i øvrigt ikke i IE (men
dog i Firefox og Opera).

Der er ikke nogen standardopførsel for <input type="button"> og
<button> - derfor kan man ikke regne med at knappen automatisk vil
fungere som link hvis man blot placerer den inde i en link-kode.

Hvis man vil undgå javascript, kan man i stedet bruge en model som
denne:

<form action="dinzipfil.zip">
</form>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 11-02-05 11:34

> [...]
> fungere som link hvis man blot placerer den inde i en link-kode.
>
> Hvis man vil undgå javascript, kan man i stedet bruge en model som

Du har ret man kan kun knytte en handling til button med et javascript. Jeg
foreslog det fordi jeg har brugt teknikken til at lave knapper på
henholdsvis TD og P elementet i CSS

Jeg nåede frem til stort set det samme som dig.

<form method="POST" action="ny_side_1.ace">
<input type="submit" value="Download filen til din harddisk">
</form>

Og det er afprøvet og virker

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg