conditional comments
Fra : Thomas Gade

Dato : 09-02-05 16:41

Jeg har noget layuot der kun skal gælde for IE 5 og 5,5 og ikke IE 6.

Har kigget her:
http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/conditionalcomments/
problemet er at hvis min betingede kommentarer virker overtager de også
visningen i IE6 og ødelægger designet der.

Koden er indsat i min head på index php.
<!--[if IE ]>

#content{
   width:35.8em;
   }

#menu ul{
   margin:0.6em 0 0 0.5em;
   width:9em;
   }

#menu li a{
   border-top:1px solid #ffa500;
   margin:0;
   padding:0 0 0 5px;
   text-indent:0px;
   width:100%;
   height:1.8em;
   line-height:22px;
   }

#contbox{
   width:100%;
   }

<![endif]-->

Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-05 16:45

Thomas Gade wrote:
> [...]
> også visningen i IE6 og ødelægger designet der.
>
> Koden er indsat i min head på index php.

Du har ikke prøvet metoden beskrevet nederst på den side?

<!--[if lte IE 6]>
IE 5.0 - 5.5
<![endif]-->

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 09-02-05 17:10

Erik Ginnerskov wrote:

> Du har ikke prøvet metoden beskrevet nederst på den side?
>
> <!--[if lte IE 6]>
> IE 5.0 - 5.5
> <![endif]-->

Jo naturligvis, har prøvet dem alle. Når jeg benytter ovenstående virker
designt i IE 5 og 5,5 men ikke i IE 6. ændrer jeg "lte" til til "lt" er
resultatet omvendt.

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 09-02-05 17:25

Thomas Gade <thomas@bolignet-aarhus.invalid> wrote:

>Jo naturligvis, har prøvet dem alle. Når jeg benytter ovenstående virker
>designt i IE 5 og 5,5 men ikke i IE 6. ændrer jeg "lte" til til "lt" er
> resultatet omvendt.

Og hvad er så problemet?
Med den ene kode kan du så skrive til de gamle og med den anden til
den nye, er det ikke det du vil?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas Gade

Dato : 09-02-05 19:53

Leonard wrote:

> Og hvad er så problemet?
> Med den ene kode kan du så skrive til de gamle og med den anden til
> den nye, er det ikke det du vil?

Ja det skulle man tro men den ene overrider den anden. De vil ikke køre
sideløbende.
Jeg hælder mest til at ville bruge [if ! IE 6] da den virker som det
logiske valg. Den får IE 6 til at benytte det css ark den skal, men
bevirker ikke at de lavere versioner benytter de betingede kommentarer
som de burde.

Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 11:31

Thomas Gade skrev:

> Ja det skulle man tro men den ene overrider den anden. De vil ikke køre
> sideløbende.

Må vi se det forsøg? (giv et link til siden).

Det kan være du har lavet en slå-fejl eller lignende.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Gade

Dato : 10-02-05 14:00

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Må vi se det forsøg? (giv et link til siden).
>
> Det kan være du har lavet en slå-fejl eller lignende.

Er kommet frem til at problemet må skyldes at mine IE 5 versioner tror
de er IE 6, da det er den nyeste version der installeret på min maskine.

fandt en lille notits om den sag her:

http://www.quirksmode.org/css/condcom.html

Kan ikke give et link til siden på nuværende tidspunkt.

Takker for svar.

Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 14:19

Thomas Gade skrev:

> Er kommet frem til at problemet må skyldes at mine IE 5 versioner tror
> de er IE 6, da det er den nyeste version der installeret på min maskine.

Ja, det er et kendt problem når man installerer flere udgaver af IE på
samme maskine.

Jeg googlede mig lige til følgende side der antyder at man faktisk godt
kan få conditionals til at virke med flere IE - dog ikke med IE 5.5:
<http://labs.insert-title.com/labs/article809.aspx>

Jeg har ikke afprøvet det endnu.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Gade

Dato : 10-02-05 19:55

> [...]

> Jeg googlede mig lige til følgende side der antyder at man faktisk godt
> kan få conditionals til at virke med flere IE - dog ikke med IE 5.5:

Ja det ville jo være en smart feature at have.

Jeg prøvede at grave mig frem til filen men jeg kan ikke finde den.

Som jeg læser det hedder stien på dansk: c:boot - programmer - Internet
explorer - version vector - IE? Er det ikke korrekt?

Jeg løber tør når jeg skal finde version vector.

Og hvad er HKLM?

Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-02-05 22:57

Thomas Gade wrote:

> Og hvad er HKLM?

Et område i registreringsdatabasen:

HKEY_LOCAL_MACHINE

Med mindre du ved præcis hvad du laver, vil jeg ikke råde dig til at pille i
den fil. Du kan meget let risikere at få noget til ikke længere at fungere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 23:02

Thomas Gade skrev:

> Jeg prøvede at grave mig frem til filen men jeg kan ikke finde
> den.

Det er ikke en fil - men en nøgle i registreringsdatabasen.

> Som jeg læser det hedder stien på dansk: c:boot - programmer -
> Internet explorer - version vector - IE? Er det ikke korrekt?

Nej - det er nøglen her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Version
Vector

Skriv "regedit" i Start => Kør og naviger så frem til nøglen.

> Og hvad er HKLM?

Kort for HKEY_LOCAL_MACHINE - en af de fem hovedindgange til
registreringsdatabasen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Gade

Dato : 11-02-05 00:50

> [...]

> Vector
>
> Skriv "regedit" i Start => Kør og naviger så frem til nøglen.

Det hjalp.
Det fungerer fint i IE 5.0 og det ser ud til at det også virker i IE 5.5
da den også viser siden korrekt.

Takker igen.

Thomas