Hr med id
Fra : David Andreas Trasbo

Dato : 09-02-05 14:14

Jeg har et problem med nogle hr'er som skal være i min
spilsektion på siderne http://www.big-smile.dk/slimespil.htm og
http://www.big-smile.dk/bilspil.htm

Jeg bruger id="hr" i hr tagget på alle hr-tagsene. Men
validatoren siger at id'en er unik for hver tag. Det lyder
underligt, for jeg har hele tiden brugt id="black" på linksene i
tekst-div'en og det giver den ikke fejl for. Nogle der ved
hvorfor??

På forhånd tak for hjælpen!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-05 14:19

David Andreas Trasbo wrote:
> [...]
> http://www.big-smile.dk/bilspil.htm
>
> Jeg bruger id="hr" i hr tagget på alle hr-tagsene. Men
> validatoren siger at id'en er unik for hver tag.

Et specifikt id må kun bruges *en* gang på en side. Du gengruger et id flere
gange, derfor får du fejl i validatoren. Skal du genbruge en definition fra
css, må du bruge class i stedet:

class="hr"

I css udskifter du #hr med .hr

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-05 14:53

Erik Ginnerskov skrev:

> Et specifikt id må kun bruges *en* gang på en side. Du gengruger et id flere
> gange, derfor får du fejl i validatoren. Skal du genbruge en definition fra
> css, må du bruge class i stedet:

- eller simpelthen definere css-koden direkte på hr:

   hr{ width: 80%; }

Hvis alle hr-elementer skal have den samme css-kode, er der ingen grund
til at bruge id eller class.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-02-05 17:54

David Andreas Trasbo skrev:

> Jeg bruger id="hr" i hr tagget på alle hr-tagsene. [...]
> underligt, for jeg har hele tiden brugt id="black" [...]

En bibemærkning:

Undgå et bruge reserverede ord til navne som du selv vælger. Både
"hr" og "black" har en foruddefineret betydning. Det er derfor
forvirrende (og en potentiel kilde til fejl) at du bruger dem til
id- eller klassenavne.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/