Validering af HEAD?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 09-02-05 08:31

Hej NG.

Jeg får følgende fejl når jeg validere min ASP side:

Line 8, column 7: end tag for "HEAD" which is not finished
</head>

ASP siden ser ud som følger: (I kan ikke få et link, da den ligger på en
intern server.)

<%@ Language=VBScript %>
<% option explicit %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<!-- #Include file="LoginRequired.inc" -->
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css">
</head>
<% .....

Jeg har prøvet at lukke link:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css" />

Men det giver bare en til fejl:
Line 7, column 60: character data is not allowed here
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="Styles.css" />

Hvad gør jeg forkert?

Mvh
Stefan

Fra : Leonard

Dato : 09-02-05 09:13

"Stefan Kristensen" <jems@invalid> wrote:

>Hvad gør jeg forkert?

Du mangler <title>sidens titel</title>

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 09-02-05 10:27

> Du mangler <title>sidens titel</title>

DOH! Noget med skoven og bar' træer
Hvad med <link>. Skal det ikke lukkes fordi det er i <head> ellr hvordan?

Mvh
Stefan

Fra : Leonard

Dato : 09-02-05 11:11

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> wrote:

>Hvad med <link>. Skal det ikke lukkes fordi det er i <head> ellr hvordan?

Det kan jeg ikke huske i HTML 4, men det fortæller validatoren dig,men
jeg mener det kun er i XHTML at alle tags skal lukkes.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 09-02-05 11:18

> Det kan jeg ikke huske i HTML 4, men det fortæller validatoren dig,men
> jeg mener det kun er i XHTML at alle tags skal lukkes.

Det er rigtigt, men nu prøver jeg at gøre det til en vane.
Jeg fandt ud af / fortolkes som aflutningen på et tag (shorthand) og >
derfor fortolket som et seperat tegn og det giver fejl i head.

Mange tak for din hjælp

Mvh
Stefan