Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billed/dias database program?
Fra : claudes

Dato : 21-05-01 21:36

Hej

Jeg søger subjekt, da jeg lige er vendt hjem fra en måneds ophold i
Grækenland med 700 dias under armen.
Der skal være mulighed for at indtaste relevante søgeord.
Hvad findes der og hvad skal man vælge?
VH

Claus

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 22-05-01 01:25

Jeg bruger ACDsee. klart det bedste til den slags... IrfanView var også en
mulighed, den er shareware.

www.acdsystems.com

Tim

claudes <crn@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:F0fO6.1347$4f3.119952@news010.worldonline.dk...

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 22-05-01 09:42

Hej Claus

Jeg bruger ThumbsPlus, som er et utroligt godt program, du kan evt.
downloade en testversion på http://www.cerious.com/.

Hvad jeg synes der er godt ved programmet.

- Arbejder hurtigt med visning af billeder.
- Opretter en databaser over alle billeder, hvor det bagefter er muligt at
søge på keywords.
- Muligt at autoomdøbe en hel serie af filer, så de bare få et fortløbende
nummer.¨
- Hvis man flytter rundt på filer med samme navn (f.eks når de stammer fra
et digital kamera), så får de bare et nyt navn, hvis navnet bruges i
forvejen.
- Mulighed for slide shows.
- Mulighed for at sammenligne 2 billeder etc.

Så prøv det

VH
Per

Fra : Garbis H. Sarafian